Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ja erg jammer. Het motorengamma van Kia wordt nu wel erg magertjes. Ikzelf had wel oog voor de Rio 1.4 CRDi maar die wordt dus niet meer geleverd in Nederland. Ik snap best dat de 1.1 CRDi en de 1.2 CVVT veel verkocht zijn maar dat kwam volgens mij vooral aan het ontbreken van de BPM en MRB. Nu die zijn weggevallen is de 1.4 diesel ineens een stuk aantrekkelijker geworden. Jammer, gemiste kans van Kia Nederland. In België en Duitsland wordt ie nog wel gewoon geleverd. Hun directe concurrent zoals de Polo, Corsa en Fiësta leveren dus wel gewoon 1.4 diesels. Ook jammer dat er geen 1.6 versie (benzine/diesel) in Europa wordt geleverd. Want ik denk echt dat daar belangstelling voor is.

Posted

Mogelijk dat binnenkort de nieuwe downsize (turbo)motoren geleverd gaan worden!

Posted

@Blackie. Dit is dus een auto uit de voorraad zo te zien en staat dus al op kenteken. Zal een van de laatsten zijn. Dit is ook geen super pack uitvoering en is dus, zoals je correct aangaf, niet meer leverbaar in Nederland. Ik heb Kia Nederland ook al even benaderd over dit onderwerp. Hun antwoord:

 

Uw bericht ontvingen wij in goede orde.

 

Dank voor uw interesse in de mogelijke aanschaf van een nieuwe Kia Rio diesel. Het klopt, dat de Rio in Nederland niet langer leverbaar is als 1.4 CRDI dieselversie. Enkel de 1.1 CRDI dieselmotor is nog leverbaar. Mogelijk wordt de 1.4 CRDI in het buitenland nog wel geleverd, echter maakt deze in Nederland niet langer deel uit van het gamma. Het is helaas tevens niet mogelijk om deze op bestelling te leveren.

 

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Kia Motors Nederland B.V.

 

Een duidelijke reden staat er dus niet bij. Erg jammer want ik rij nu de 1.2 CVVT super pack en had hem graag willen inruilen voor een 1.4 CRDi. En een 1.1 CRDi 3 cilinder vind ik geen optie.

Posted

Ik dacht dat het alleen bij de Sportage het geval was. Naar mijn idee is Kia Nederland het spoor bijster. De tijd zal het leren.

Posted

@Blackie. Dit is dus een auto uit de voorraad zo te zien en staat dus al op kenteken. Zal een van de laatsten zijn. Dit is ook geen super pack uitvoering en is dus, zoals je correct aangaf, niet meer leverbaar in Nederland. Ik heb Kia Nederland ook al even benaderd over dit onderwerp. Hun antwoord:

 

Dit betreft een nieuwe auto, nog niet geregistreerd.

Rio 1.4 CRDi

dus geen kenteken

maar je hebt gelijk

 

Kia Rio - 1.4 CRDi Super Pack - 5-deurs / Hatchback
  • Vanaf € 21.795
  • Geleverd van augustus 2011 tot december 2013

 

 

Posted

Erg jammer van Kia. Ik denk dat er wel degelijk interesse is voor diesels.

En in het buitenland eentje bestellen en importeren is ook geen optie ivm BPM.

Ik rijd zelf de 1.1 CRDI en ben er zeer tevreden over. Ik mis alleen af en toe de PK's dus overstap naar de 1.4 CRDI zou wenselijk zijn (zeker nu de wegenbelastingvrijstelling is afgeschaft voor zuinige en schone diesels).

Posted

Dat is ook de reden waarom ik overgestapt ben op Seat...

Kia doet niks aan de behoefte van de zakelijke markt....

Posted

Erg jammer van Kia. Ik denk dat er wel degelijk interesse is voor diesels.

En in het buitenland eentje bestellen en importeren is ook geen optie ivm BPM.

Ik rijd zelf de 1.1 CRDI en ben er zeer tevreden over. Ik mis alleen af en toe de PK's dus overstap naar de 1.4 CRDI zou wenselijk zijn (zeker nu de wegenbelastingvrijstelling is afgeschaft voor zuinige en schone diesels).

Kijk, dat bedoel ik dus! Jij hebt hem door Jordan.

Posted

Dat is ook de reden waarom ik overgestapt ben op Seat...

Kia doet niks aan de behoefte van de zakelijke markt....

 

ieder zijn ding

Posted

^^ Jij maakt hier wel vrienden hè ?

Ach ieder zijn eigen ding he.

  • Like 2
Posted

opmerking was bedoeld voor Blackie.

Er zijn genoeg leden die (nog) geen Kia hebben (of hebben gehad) en zo ga je daar niet mee om.

Ik zie dat hij inmiddels zijn bericht heeft aangepast.

Oorspronkelijke tekst was "wat doe je hier dan nog"

Posted

Ook al zou je geen Kia (meer) hebben blijft dit toch een leuk forum

Posted

Mogelijk dat binnenkort de nieuwe downsize (turbo)motoren geleverd gaan worden!

Ben benieuwd wanneer dat zou zijn. Kan niet wachten. Als Kia NL tenminste deze aan gaat bieden, da's nog maar de vraag natuurlijk. Heb ook eens gekeken bij Hyundai (i20) en Mazda (2) maar die leveren ook ineens geen 1.4 diesels meer. Blijven dus alleen de Europese jongens over als Opel, VW, Seat en Ford..... Rare ontwikkeling. En een Cee'd heb ik geen behoefte aan. Vind ik ook minder fraai dan de Rio overigens.

Posted

Het is niet een kwestie of ze wel geleverd gaan worden, maar wanneer? Het is zeker dat ze komen. Daar zijn ze al enige tijd mee bezig. Ook automatische versnellingsbakken ala DSG met bijv. 7 versnellingen komen eraan.

Posted

Het is niet een kwestie of ze wel geleverd gaan worden, maar wanneer? Het is zeker dat ze komen. Daar zijn ze al enige tijd mee bezig. Ook automatische versnellingsbakken ala DSG met bijv. 7 versnellingen komen eraan.

Het is wel degelijk de vraag of ze in NL geleverd gaan worden. De huidige Rio is namelijk in Duitsland en België gewoon nog leverbaar. Alleen hier niet. Waarom blijft onduidelijk en het zal mij niets verbazen dat Kia NL besluit om 1.4 versies niet leverbaar te maken in NL terwijl ze over de grens wel weer gewoon verkrijgbaar zijn. Dat ze komen geloof ik, maar in NL....?

Posted

Natuurlijk gaan ze die leveren in nederland. Die nieuwe motoren en bakken zorgen ervoor dat ze zuiniger worden en de uitstoot daalt, dan gaat er minder geld naar Den haag en kan Kia ze voor een concurrerende prijs aanbieden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

......en kan Kia ze voor een concurrerende prijs aanbieden.

Met dat laatste ben ik niet zo zeker, omdat wij ook met de BPM zijn bedrogen door de autofabrikanten door de prijzen van auto's telkens te verhogen en daarmee het douceurtje uit Den Haag, wat de automobilist ten goede zou moeten komen, teniet te doen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...