Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

accu na 3 jaar op, is dit normaal?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, de enquete ingevuld die je krijgt na servicebeurt. Bij de vraag of ik wil dat de dealer contact opneemt naar aanleiding van de enquete heb ik maar ja ingevuld. Kijken of ze dat ook doen.

Dealer staat wel in de lijst van de 10 beste van Nederland. De andere Kia dealers in mijn regio niet.

• 2 weken later...
Geplaatst

Dealer heeft gereageerd. Dat is toch netjes. Ruitensproeier vloeistof wordt nooit berekend en altijd gratis bijgevuld. Dus receptionist is stomverbaasd dat het op de factuur staat. Ze willen de factuur zien omdat in hun systeem niets staat van ruitensproeier vloeistof op de factuur. Oude rekeningen bekeken en ik heb inderdaad nooit betaald voor bijvullen. Ze doen dit om juist de discussie te voorkomen van dat de klant zegt net te hebben bijgevuld.

Zelf als ik tussendoor langs zou komen om bandenspanning en olie te laten nakijken, vullen ze altijd gratis ook de ruitensproeier bij volgens de receptionist. 

Wat betreft de accu. Auto wilde niet meer starten tijdens de servicebeurt. Dan wordt er getest of accu stuk is of dat er nog kan worden opgeladen. Volgens de test was de accu stuk en dat kan zelfs bij een accu van enkele maanden oud gebeuren. Garantie accu is twee jaar en dat was al een jaar verlopen. Ook van accu leverancier al begrepen dat een accu, ook een nieuwe, zonder symptomen vooraf van moeilijk starten, het plotseling kan begeven.

Zomaar onnodig een onderdeel vervangen heeft geen nut. Geeft alleen maar ellende. 

Woensdag ben ik vrij en dan willen ze dat ik langskom om de factuur te laten zien. Ik heb er weer een goed gevoel bij na dit gesprek.

Gast e49memling
Geplaatst

3 jaar is kort, een normale levensduur is 4 à 5 jaar, maar zoals al gemeld kan het veel verschillen: mijn eerst accu van mijn peug: na 4 jaar, deze nieuwe zit er nu al bijna 6 jaar in...

(herhaald) te ver of te sterk ontladen, of te snel herladen kan voor een vroegtijdig einde zorgen.

Mensen hebben de neiging om een ver ontladen accu snel een 'boost' te geven. Een ver ontladen accu zou je traag en langer moeten opladen aan max 1,5 A, zo kan die soms gered worden.

Geplaatst

De accu uit mijn oude ceed (2007) ging ook maar 4 winters mee  :hammer:

Ik heb zo het gevoel dat de onderhoudsvrije accu's van tegenwoordig minder lang mee gaan.

Geplaatst

Stond ik mooi voor joker bij de dealer. Mijnheer, op de rekening staat achter ruitensproeier bijvullen een korting van 100%.  :sweatdrop:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...