Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi iedereen!

Mijn ouders hebben onlangs hun BMW x5 total loss gereden en nu denken ze erover om ook over te stappen naar Kia, meer specifiek de Kia Optima 1.7 CRDI executive.

Nu weet ik dat niet veel mensen hier een optima bezitten, maar degene die er toch eentje hebben, wat zijn jullie ervaringen met de Optima, plus- en minpunten? Ik hoor het graag! 

Grtjs!

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Er is door de heren Smart en Bigwade een testdrive gemaakt.

En hebben hier een mooi verslag van gemaakt.

Lees het eens door.

Hierbij de link    pagina 2

Geplaatst

Hallo Wes1990,

zelf heb ik geen ervaring met de Optima;

ik kan wel mededelen dat ik zelf altijd BMW gereden heb. In September heb ik de overstap gemaakt naar Kia, naar een Pro_Cee'd GT om precies te zijn.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had, dat 't verschil in kwaliteit zo klein geworden is door de jaren heen.

Het enigste wat ik zelf minder vind, is het stuur gedrag. Als je bijv. 120 op de autosnelweg rijdt is het vrij lastig om subtiel kleine aanpassingen naar bijvoorbeeld links of rechts te maken (dit gaat dan vrij "stoterig"). Bij BMW is dit gewoon heel erg vloeiend (maar Hydraulische stuurbekrachtiging tegenover Elektrisch is ook wel een flink verschil..) Maargoed, dat blijkt toch een "generaal" iets te zijn bij Kia waar overigens goed mee te leven is. Ik weet niet of dit ook voorkomt bij de Optima.. 

Dennis

Geplaatst

Net eens met mijn ma meegereden naar de kia garage en daar hebben we eens in de optima gezeten, ik moet zeggen, qua afwerking deed de wagen mij echt verrassen, zondag gaan we eens een testrit doen, ben benieuwd!

Geplaatst

Moet je nog mee op verkanzie ?

De achterbank is eeeeeeeeeeeeenorm ! :wink:

ik neem aan dat je bedoel enorm om op te zitten ? eventueel andere details willen we niet weten

• Like 1
Geplaatst

De achterbank is in optima forma, om zo te zeggen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...