Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat gaan we betalen aan wegenbelasting  met onze Kia Rio's

Noord-Holland 78 euro

Geplaatst

Vraagje, ik heb net een week mijn nieuwe Rio 1.4 Superpack binnen en ben er erg blij mee.

Wat mij opvalt is dat deze 2014 versie 14 kilo zwaarder is dan mijn 2012 versie.

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

2012 - 1041 kg.

2014 - 1054 kg.

Geplaatst (aangepast)

Meer accesoires dan de oude? Heb niet het idee dat er een facelift of tune-up is geweest waardoor materialen zijn vervangen / toegevoegd.

Edit: Er van uitgaande dat je niet dezelfde uitvoering hebt? Correct me if i'm wrong ;)

Edit: Typo

aangepast door Lennart
Geplaatst

Zuid Limburg €98 net binnen gekregen

Is dat per kwartaal of per maand ?

Ik heb diesel dus zou me €98,- per maand niet verbazen....bloedzuigers

Geplaatst

Ik had de brief 2 weken geleden binnen gekregen wordt 94 per kwartaal voor benzine in N-H helaas  :no: Maar beter dan mijn Laguna €158  :-) 

Geplaatst

Meer accesoires dan de oude? Heb niet het idee dat er een facelift of tune-up is geweest waardoor materialen zijn vervangen / toegevoegd.

Edit: Er van uitgaande dat je niet dezelfde uitvoering hebt? Correct me if i'm wrong ;)

Edit: Typo

Had af fabriek superpack besteld echter is er een Witson achteraf in gezet.

Zou dat het zijn, denk zelf namelijk van niet.

Geplaatst

Had af fabriek superpack besteld echter is er een Witson achteraf in gezet.

Zou dat het zijn, denk zelf namelijk van niet.

Nee, dat is het ook niet. Is gebaseerd op standaarduitvoeringen geloof ik. Alles wat je er achteraf inzet telt niet mee.

Dan kan ik alleen maar denken aan doorontwikkeling / verbetering van de auto, zonder dat het zichtbaar is. Carrosserie, motor, wie weet?

Geplaatst

Is dat per kwartaal of per maand ?

Ik heb diesel dus zou me €98,- per maand niet verbazen....bloedzuigers

Dat is per kwartaal 

Geplaatst

Vraagje, ik heb net een week mijn nieuwe Rio 1.4 Superpack binnen en ben er erg blij mee.

Wat mij opvalt is dat deze 2014 versie 14 kilo zwaarder is dan mijn 2012 versie.

2012 - 1041 kg.

2014 - 1054 kg.

Motor van de 1.4 is zwaarder en versnellingsbak is anders.

Volgens mij heb je nu een 6 bak in plaats van een 5 bak.

Geplaatst

Motor van de 1.4 is zwaarder en versnellingsbak is anders.

Volgens mij heb je nu een 6 bak in plaats van een 5 bak.

Beide auto's 1.4 CVVT - 6 bak

Geplaatst

Dat is per kwartaal

Bedankt. Ik woon namelijk ook in Zuid Limburg en heb nog niks gekregen.

Ik zal met mijn diesel wel rond de €90,- per maand zitten.

Geplaatst

2012 - 1041 kg.

2014 - 1054 kg.

Wel balen dat je door dat verschil net in een hogere gewichtsklasse komt en dus iets meer moet betalen.

Geplaatst

2012 - 1041 kg.

2014 - 1054 kg.

Er zit geen verschil tussen de auto's. Er zit wel vaker verschil in gewichten bij de opvolgende badge kentekens, gebeurt wel vaker en is puur administratief.

Geplaatst

Bedankt. Ik woon namelijk ook in Zuid Limburg en heb nog niks gekregen.

Ik zal met mijn diesel wel rond de €90,- per maand zitten.

€ 262,- per kwartaal volgens de site van de belastingdienst.....

Geplaatst

Is idd bijna €90,- per maand. Ik had gehoopt dat wij toch nog in een lagere categorie zouden zitten ivm onze schone auto's maar helaas. Ik zal straks wel de brief in de bus vinden.

Geplaatst

Beide auto's 1.4 CVVT - 6 bak

Misschien heeft het hier mee te maken (Bron: Belastingdienst): 

Per 1 januari 2014 kentekencard: verandering aanduiding gewichtsklasse

Met ingang van 1 januari 2014 krijgt u bij aankoop van een nieuw of gebruikt voertuig een kentekencard (de kentekencard vervangt het papieren kentekenbewijs). Is op uw kentekencard het gewicht in de rubriek ‘Massa rijklaar’ ingevuld? Trek dan daarvan 100 kg af om de gewichtsklasse te bepalen. Meer informatie over de kentekencard vindt u op de site van de RDW.
Geplaatst

nee dat heeft er ook niks mee te maken op de meeste kenteken bewijzen staan meerdere gewichten 

en massa rij klaar is het ledige gewicht plus 100 kilo (het gewicht van de chauffeur)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...