Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met de Pioneers die de laatste tijd vaak geplaatst worden zal het wel werken.

Maar een doorgewinterde dief herkent dit meteen, zeker als je weet wat er standaard al in een Picanto zit...

Geplaatst

Net wat je zegt Murcielaygo een beetje dief herkent dit meteen en zal je ook alleen maar intresse mee wekken denk ik.. ben alweer van gedachten gebracht :)

Geplaatst

Oke zoals jullie dus weten heb ik mijn originele radio ingewisseld voor een Witson/Vigo systeem nu is het geluid iets beter geworden als ik er nu nieuwe speakers in steek wordt het geluid dan nog iets beter of is dat verschil minimaal? Ik heb al eens gelezen dat kwaliteit van de speakers ook barslecht is. 

Gr

Michael

Geplaatst

Speakers vetvangen dat helpt zeker wel

en aks je het nog beter wil maken plaats dan eens een subwoofer onder de bijrijders stoel

dat komt je geluid enorm tengoede

Geplaatst

wie weet is dit wat voor je dit past goed onder de bijrijders stoel en hebben we al een paar keer ingebouwd

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-subwoofers/119l-actieve-subwoofers/8378d-excalibur-x700-1us/

en dan met deze kabelsetje

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/102c-aansluitmaterialen/172l-kabelkits/10424d-autotek-at10kit/

Geplaatst

Even uitgezocht en denk dat ik in eerste instantie ga kijken hoe high preformance speakers zich houden zonder gebruik van een subwoofer. Subwoofer kan altijd later nog denk ik dat de speakers vervangen moeten worden is wel zeker. Maakt het uit of ik ga voor Gladen speakers of kan ik ook gewoon Pioneer speakertjes gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? 

Geplaatst

Heeft je audioset niet gewoon een subwoofer uitgang waar je een normale bassspeaker / subwoofer op kunt aansluiten.

(ipv. een actieve subwoofer),.......Dat sheelt je een hele hoop draden trekkerij 

Voorwaarde is wel dat je de lowpass en highpass filters met je audioset kan instellen.

Geplaatst

Heb gekeken , ja ook mijn ontvangst is nog niet goed , de dunne blauw/zwarte draad ( de radio geeft aan op de sticker voor antenne controle) van de Vigo zit op de dunne roze van de auto stekker , maar als ik ga meten blijft op de bl/zw konstante stroom staan gaat dus niet uit als de radio uit gaat ?????

Geplaatst

Heb gekeken , ja ook mijn ontvangst is nog niet goed , de dunne blauw/zwarte draad ( de radio geeft aan op de sticker voor antenne controle) van de Vigo zit op de dunne roze van de auto stekker , maar als ik ga meten blijft op de bl/zw konstante stroom staan gaat dus niet uit als de radio uit gaat ?????

Wat ik voornamelijk merk is dat wanneer ik op de snelweg rij het bereik beter is dan wanneer ik in een woonwijk rij natuurlijk komt dit vanwege de huizen en de bomen dat het signaal slechter is.. Zal een antenne versterker dan toch geen idee zijn?

Gr

Geplaatst

die antenne controlldraad  is voor je subwoofer

je moet de geschakelde voedingsdraad met pin 18 verbinden aan de auto kant, kijk ff in het schema hierboven ergens welke het is weet het zo niet even uit mijn hoofd

edit  pin 11

Geplaatst

Als ik pin 11 pak zit ik bij de speakers, lijkt me niet bevordelijk voor het geluid,zal de stekker dan toch verschillend zijn voor de Rio en Picanto

Geplaatst

gewoon even de steker schema uitprinten en vergelijken met die in jou auto als het goed is moet er dan op pin 18 van je orginele stekker stroom komen te staan als je je contact aan zet 

zo niet even kijken wat er aan de radio kant zit en kijken of daar wat zit en deze niet is beschadigd e.n.z

Geplaatst

klopt wat handy man zegt in de kleine stekker op pin 18 zit de draad naar je antenne toe mocht er aan de andere kant niets zitten kun je deze door verbinden met stekkertje 11 

van de grote stekker dis is de acc draad en schakeld met contact aan en uit 

Geplaatst

Heb weer gekeken en gemeten maar de draad die uit de radio komt gaat op pin 18 ( pink) van de auto bedrading en dat is dus toch de aansturing voor de antenne met die verstande dat ie bij de eerdere meting  continu stroom had maar dat blijkt nu een vertraagde plus te zijn ; radio uit - contact uit even wachten 3sec. ongeveer en plus weg , dus dat is goed ,denk dus dat het in de radio zit ,slechte regio etc etc .

Of dan een versterker helpt ????

Geplaatst

Ben dus vanavond met een andere auto naar huus gegaan en die heeft net zo'n slecht ontvangst als de Kia , denk dus niet dat het de radio is.Zal morgen een andere zender proberen eigenlijk nog ni gecontroleerd , 90.7 is dus bar slecht.

Geplaatst

Ben dus vanavond met een andere auto naar huus gegaan en die heeft net zo'n slecht ontvangst als de Kia , denk dus niet dat het de radio is.Zal morgen een andere zender proberen eigenlijk nog ni gecontroleerd , 90.7 is dus bar slecht.

Verhuizen? Probleem opgelost :P

• Like 1
Geplaatst

Misschien een raar idee ..... zou het iets te maken kunnen hebben met het 4G netwerk ,collega heeft ook slecht ontvangst ,

auto van mijn vrouw ook?????.

Geplaatst

4G is een GSM-datanetwerk.

Dat zit op een VEEL hogere frequentie dan analoge radio.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik betwijfel echt of dat invloed heeft op je radio-ontvangst.

Storen op DIGITALE TV (Digitenne) geloof ik meteen; die frequenties liggen WEL bij elkaar in de buurt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...