hansi Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Hallo Kia fans Krijg volgende week mijn nieuwe Kia picanto. Nu lees ik overal op het net dat de audio in de picanto erg slecht is.(of niet ?) Lees op dit forum veel over de Witson nu echter wat vragen hierover : is kwaliteit ok ook wat betreft geluid ook de radio Makkelijk zelf in te bouwen ? Is het aan te raden om rechtstreeks bij Witson te kopen ? Kom op de site de http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102066458 tegen met android 4.1 gelijk aan mijn telefoon mijn voor keur gaat hier dus naar uit. gaat dit systeem passen in mijn Picanto ? Graag hoor ik van jullie tips over het aanschaffen van een nieuw navi. alvast bedankt Hans Quote
PatrickPR Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Over het bestellen en inbouwen van een Witson kunnen andere forumleden jou informatie geven. Wel weet ik dat de standaard speakers in de Picanto niet geweldig van kwaliteit zijn. Met alleen het vervangen van de navi ben je er dus niet. Wil je echt een verbetering in geluidskwaliteit, dan zul je naast de navi ook andere speakers moeten installeren. Quote
Cerba Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Vooropgesteld dat ik niet in mijn auto woon en geen muziekpurist ben, vind ik niks mis met de radio/speakers. Goed dat je alvast info zoekt maar wacht eens af en beoordeel zelf je audio. Quote
PatrickPR Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Vooropgesteld dat ik niet in mijn auto woon en geen muziekpurist ben, vind ik niks mis met de radio/speakers. Goed dat je alvast info zoekt maar wacht eens af en beoordeel zelf je audio. Wat ik probeer te zeggen is dat het vervangen van alleen de radio, bij een picanto waarschijnlijk niet zal resulteren in een flinke verbetering van het geluid, en dat de kwaliteit van het geluid niet alleen afhangt van de radio. Dit om te voorkomen dat TS een nieuwe navi aanschaft met het idee om de geluidskwaliteit fors te verbeteren, en er dan achter komt dat hij ook nog de speakers moet doen. Quote
handyman Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Vervangen door een Witson, geeft wel zeker verbetering met bestaande speakers. Achter wordt in ieder geval niet meer afgenepen zoals met de bestaande HU. Vervangen van de speakers geeft een nog beter geluid, maar hangt natuurlijk van je muziekbehoefte af Quote
Smart Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Ik ben het eens met Cerba, dat je eerst moet beoordelen of je meteen iets nieuws moet willen inbouwen. Niet iedereen heeft dezelfde mening wat betreft klank en een absoluut gehoor wat betreft muziek. Daarnaast, er zijn ook mensen dik tevreden met de standaardinstallatie. Pure boomboxers willen dit meteen al geregeld hebben..... Quote
Sander GT Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Ik ben het eens met Cerba en Smart. Bij mijn 2 vorige auto's heb ik ook flink uitgepakt met apparatuur: - In m'n Seat Toledo apparatuur van Alpine (Head unit, V12 monoblock versterker en een passieve sub) en Infinity (2 x Kappa 65.3 compo setjes); - In m'n Seat Leon apparatuur van Alpine (Head unit) en Infinity (2 x Kappa 65.3 compo setjes en een Basslink T subwoofer). De laatste tijd luister ik amper meer naar muziek onderweg, dus ik "probeer" me eerst te redden met het standaard geluid uit de GT. 2 Quote
Smart Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 De laatste tijd luister ik amper meer naar muziek onderweg, dus ik "probeer" me eerst te redden met het standaard geluid uit de GT. Ach ja, daar komt ook wel een heel sneu geluid uit de boxjes....hahaha! Nee, die hebben wij getest en was prima donna! 1 Quote
bigwade Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Ach ja, daar komt ook wel een heel sneu geluid uit de boxjes....hahaha! Nee, die hebben wij getest en was prima donna! Sander heeft het over het zuigende, gulzige, geweldige motorgeluid van de GT, denk ik zo 2 Quote
Ki'aad Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 De geluidsdozen in onze standaard Ceed vind ik wat boemerig as je t volume wat ope zet. Maarruh....met mijn gehoorbeschadiginge heb ik geen behoefte meer aan n hoop herrie in de oto,. We kochte m juist omdattie zo stil was dus staat de radio op twee of drie strepies opt display as ik rij. Wat je dr ook aan doet, t wordt nooit een concertzaal. K zag eens een filmpie op Youtube van iemand die -achter zijn auto staand- zn broekspijpe kon late wappere door de geluidsdruk uit zn geopende kofferbak. Lijkt mij DE manier om om ook zoon gehoorbeschadiging op te lopen zoas ik nu heb. Quote
Sander GT Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 Ik heb de GT "blind" gekocht, niet in gezeten en dus geen mm. in gereden. @Bigwade Ik ben wel benieuwd naar het motorgeluid in de auto. @Smart Klinken de speakers als http://www.youtube.com/watch?v=GSZ65aY3yes of toch meer als http://www.youtube.com/watch?v=Enn8KbaTorY Quote
Smart Geplaatst 5 Februari, 2014 Geplaatst 5 Februari, 2014 @Smart Klinken de speakers als http://www.youtube.com/watch?v=GSZ65aY3yes of toch meer als http://www.youtube.com/watch?v=Enn8KbaTorY Meer het geluid van Within Temptation natuurlijk. Pop en klassiek klinkt gewoon goed en ben je best bedeeld met de 'standaardinstallatie' in de GT. 1 Quote
PatrickPR Geplaatst 6 Februari, 2014 Geplaatst 6 Februari, 2014 Een vriend van mij heeft een Picanto 5-deurs waarin het geluid met de standaard radio, naar mijn mening, helemaal niet klinkt (dof, geen laag en geen hoog), dit is mijn referentie m.b.t. geluid in de Picanto. Ik zie wel dat de nieuwe Picanto vanaf het Comfort Pack standaard 2 speakers achter heeft, dit zal wel al een boel schelen. Maar zoals Cerba en Smart inderdaad zeggen, ga eerst eens de standaard setup beluisteren. Misschien vind jij de geluidskwaliteit prima, een andere navi bestellen kan altijd nog. Quote
hansi Geplaatst 6 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 6 Februari, 2014 Bedankt allemaal voor de reacties Toch op iets anders uit gekomen wel iets duurder maar toch altijd goedkoper als Pioneer etc . Komt heel goed ui de bus met testen zie http://www.parrot.com/nl/producten/asteroid-range/parrot-asteroid-smart bedankt en groeten Hans Quote
Smart Geplaatst 6 Februari, 2014 Geplaatst 6 Februari, 2014 Als er Smart in voorkomt moet het wel goed zijn.... 1 Quote
Ki'aad Geplaatst 6 Februari, 2014 Geplaatst 6 Februari, 2014 Als er Smart in voorkomt moet het wel goed zijn.... Smart is hiero niet meer zo goed...... 1 Quote
hansi Geplaatst 18 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Februari, 2014 Hallo inmiddels het parrot systeem ingebouwd met een paar andere focal luidsprekers dit geeft een topsound en het oogt ook erg mooi. Alles draait onder Android In plaats van Igo (standaard geïnstalleerd) heb ik er Tomtom opgezet werkt prima Tevens een paar instaplijsten geplaatst besteld in duitsland mooi spul zie foto Quote
Jack_z Geplaatst 18 Februari, 2014 Geplaatst 18 Februari, 2014 ziet er erruhg (ki'aad taal) goed uit, en wat kosten die instaplijsten in Duitsland ? eventueel linkje 1 Quote
hansi Geplaatst 18 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Februari, 2014 Hierbij de link http://www.ebay.nl/itm/Edelstahl-Einstiegsleisten-fur-Kia-Picanto-/181313134169?ssPageName=ADME:L:COSI:NL:1123 Quote
Jack_z Geplaatst 18 Februari, 2014 Geplaatst 18 Februari, 2014 thanks maar alleen voor 5 deurs zie ik, ik heb 3drs maar ziet er als origineel uit en dus heel stuk goedkoper dan bij de dealer Quote
André Slim Geplaatst 23 Februari, 2014 Geplaatst 23 Februari, 2014 Hoi Hansi, Ziet er goed uit, mag ik vragen wat het setje gekost heeft? En waar je het vandaan hebt? Sinds een week ook eigenaar van een picanto Groet André Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.