Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Picanto commercial 2014 - "Er zijn twee dingen in het leven"

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

en nu maar hopen dat de aspirant picanto kopers niet eerst hier op het forum kijken, want de auto wordt hier bijna helemaal afgekraakt :P

verbruik te hoog, hij kraakt, hij doet bijna alles verkeerd :P maar ik zal een uitzondering picanto hebben, want ik ervaar nu na 3 maanden erin te rijden nog geen één nadeel aan die kleine Koreaan, oké verbruik is niet wat belooft is maar verder is het een super autotjuh, daar kunnen andere merken een puntje aan zuigen

geld trouwens voor alle Kia modellen waar hier steen en been over geklaagd wordt ;)

Geplaatst

Als je geen haast hebt,is een Picanto een prima autotje met een zeer gunstige prijs-kwaliteitsverhouding.

Afgelopen week heeft er voor het eerst iemand anders in mijn Pica gereden en deze persoon was positief verrast.

Ik ondervind 2 nadelen:het zeer hoge verbruik bij normaal acceleren,dit is echt onlogisch,lijkt wel een 8 cilinder en verder de kleine kofferruimte.

De laatste woord is eigenlijk niet juist,er kan geen koffer in.

Uiteraard wist ik dit bij aankoop.

Geplaatst

Als je altijd haast hebt, doe je toch iets verkeerd. En je kunt voor de prijs van een picanto geen hele grote amerikaan verwachten,

bovendien zuipt die nog meer.

Geplaatst

Ach, ontevreden mensen klagen nu eenmaal sneller dan dat tevreden mensen dat uitschreeuwen...

Ooit iemand horen zeggen dat 'ie een verschrikkelijk fijne wortelkanaalbehandeling heeft gehad?

Waarschijnlijk niet.

Maar er zijn ZAT verhalen over de tandarts die zo'n beul was...

Op het verbruik na ben ik HEEL tevreden over mijn Pica.

En als je de juiste koffer hebt (heb ik) past die prima achterin. Die van mijn vrouw past dan weer niet :-)

• Like 6
Geplaatst

geld trouwens voor alle Kia modellen waar hier steen en been over geklaagd wordt ;)

Klachten v.a. 2008 overall vallen erg mee op dit forum.

VSM Rio, Matten Ceed, bagageplank Venga, Sturen Sportage, Bladderende Velgen, Fluitende Zonnedakjes, ik kan er een paar vergeten zijn, maar dat was het wel denk ik.

OW wacht; een Kia verbruikt 20-50% meer dan in de folder.

Da's al 14 jaar zo (fact)

• Like 1
Geplaatst

En als je de juiste koffer hebt (heb ik) past die prima achterin. Die van mijn vrouw past dan weer niet :-)

En die laat je dan ook gewoon thuis, toch?

Geplaatst

De picanto is, op het verbruik na, een prima auto. Ik kreeg vorige week een aanbod om mijn Picanto in te ruilen op eenzelfde in het nieuw, maar er mankeert niets aan en ik blijf dus nog een tijd in deze rijden.

Ik heb wel gezegd dat ik op dit moment geen auto wist waarin ik liever zou rijden (als vervanging voor mijn eigen) .

Speelt ook mee dat je bij een picanto tenminste een aanhanger mag gebruiken.

• Like 1
Geplaatst

De picanto is, op het verbruik na, een prima auto. Ik kreeg vorige week een aanbod om mijn Picanto in te ruilen op eenzelfde in het nieuw, maar er mankeert niets aan en ik blijf dus nog een tijd in deze rijden.

Ik heb wel gezegd dat ik op dit moment geen auto wist waarin ik liever zou rijden (als vervanging voor mijn eigen) .

Speelt ook mee dat je bij een picanto tenminste een aanhanger mag gebruiken.

Hoe zuinig wil jij dan rijden voordat je de auto ook qua verbruik een prima auto vind?

Geplaatst

Ik had 1:25 niet eens verwacht.

Met 1:19 of 1:20 was ik heel blij geweest, aangezien mijn Aygo 1:18 deed en op papier minder zuinig was dan de Picanto.

Helaas is mijn realiteit 1:16 of slechter.

Maar de luxe in de Kia is zoveel beter dan de Aygo. Betere stoelen, meer ruimte en nieuwere techniek...

Onder de streep is het wel hen heel fijn autootje.

De nieuwe Hyundai i10 is tegenwoordig ook een goede concurrent, maar met net 44.444km op de klok in net geen 2 jaar rij ik deze nog wel een tijdje...

• Like 1
Geplaatst

ik rij gewoon met mijn pica en als ik moet tanken dan doe ik dat heb ik totaal geen probleem mee en zoals hierboven al genoemd geniet ik van de luxe die hij heeft

Geplaatst

Ik was uitgegaan van 1 op 25 gemiddeld (bij mijn rij-routes). Dus dan valt 1 op 18-1 op 20 toch wat tegen.

Weet niet hoe lang je hem al hebt,maar dat het opgegeven verbruik niet klopt is al heel wat jaren bekend.

1 Op 25 zou wel heel mooi zijn,maar denk niet dat er überhaupt een produktie benzine auto is die dat in de praktijk structureel haalt.

Denk dat bijna iedereen hier tevreden zou zijn met jouw verbruik.

Ik weet dat je gunstige routes rijdt,maar toch.

Als je reiskostenvergoeding krijgt,zit je waarschijnlijk helemaal goed.

Geplaatst

Mijn picanto is een van de eersten, nog met 500 euro introductiekorting.

Dus toen was nog niet bekend dat de picanto minder zuinig zou zijn dan aangegeven. Ik heb wel 2 x 1 op 25 gemiddeld gehaald(over een volle tank) maar zijn toch uitzonderingen.

Ik krijg 200 eur reiskostenvergoeding en tank eur 225/maand.

Geplaatst

Mijn picanto is een van de eersten, nog met 500 euro introductiekorting.

Dus toen was nog niet bekend dat de picanto minder zuinig zou zijn dan aangegeven. Ik heb wel 2 x 1 op 25 gemiddeld gehaald(over een volle tank) maar zijn toch uitzonderingen.

Ik krijg 200 eur reiskostenvergoeding en tank eur 225/maand.

Duidelijk,maar die reiskostenvergoeding valt me tegen,tenminste als je hoofdzakelijk woon-werkverkeer km maakt.

Sinds werkgevers onder de 10 km geen vergoeding meer hoeven te geven,is mijn vergoeding flink gedaald,wat ik nu nog krijg is niet verplicht,dit is echter wel voldoende om elke maand te tanken.

Toen ik vroeger nog het volle pond kreeg en in een oude Swift reed ( 9 jaar geleden),kon ik er de hele auto van betalen ( benzine,belasting en verzekering),onderhoud was niet meer aan de orde,afrijden.

Geplaatst

Mijn wergever betaald max 200 euro. Dat zou voor zo'n 30 km enkele reis moeten zijn. Ik rij 70 of 30 km, afhankelijk welk adres ik naar toe rij( ik heb twee woonadressen).

Geplaatst

Mijn wergever betaald max 200 euro. Dat zou voor zo'n 30 km enkele reis moeten zijn. Ik rij 70 of 30 km, afhankelijk welk adres ik naar toe rij( ik heb twee woonadressen).

Helemaal duidelijk.
Geplaatst

Doet iemand moeite om iets mee te delen/info te geven/iets te linken/enz.

Er is een 83 pagina tellend topic over het verbruik van de picanto,.......maar naar 3 posts gaat het weer over het verbruik.

(en niet alleen in dit topic) ik weet niet wat ik meer storend vind, het verbruik, of het constante gezeur erover.

Hollanders !   :smartass: dat weten we inmiddels toch allemaal ?

Als je wilt zeuren, zeur dan over de niet verkrijgbare zonnenbrilhouder, waar wel een uitsparing voor in je dak is gemaakt, en volgens je boekje als "optie leverbaar" is, maar geen enkele kiadealer kan leveren,......... :D

• Like 1
Geplaatst

Doet iemand moeite om iets mee te delen/info te geven/iets te linken/enz.

Er is een 83 pagina tellend topic over het verbruik van de picanto,.......maar naar 3 posts gaat het weer over het verbruik.

(en niet alleen in dit topic) ik weet niet wat ik meer storend vind, het verbruik, of het constante gezeur erover.

Hollanders !   :smartass: dat weten we inmiddels toch allemaal ?

Als je wilt zeuren, zeur dan over de niet verkrijgbare zonnenbrilhouder, waar wel een uitsparing voor in je dak is gemaakt, en volgens je boekje als "optie leverbaar" is, maar geen enkele kiadealer kan leveren,......... :D

maar ook die brille houder maak je er zelf even in voor nog geen 15 euro in 

546772_146309298859273_815899501_n.jpg

582700_146309312192605_498477395_n.jpg

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&vxp=mtr&item=200914688609

Geplaatst

Niet verkrijgbaar?

Dat is raar, bij mij zit die er standaard in, als die stuk zou gaan moet Kia een nieuwe kunnen leveren.

Ik zie niet in waarom die dan niet "zo" te koop is...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...