Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

staat ook op je kenteken bewijs

Staat bij mij niet op kentekencard en ook niet op site van de RDW.

Geplaatst

Nieuwe auto's worden afgeleverd met een kentekencard. Hierop staat niet de kogeldruk vermeld, althans niet op mijn kentekencard die ik deze week had aangevraagd en ontvangen van het RDW.

P.s. vanaf afgelopen week kun je bij het RDW een kentekencard aanvragen voor je auto. Dit pasje (creditcard formaat) vervangt je papieren versie. Kosten circa € 9,70.

Geplaatst

Dank je wel, daar worden veel mensen blij van denk ik.

Ik iig wel, heb nooit papieren bij me, heb wel kopie (kleur) in auto maar het is maar net tegen welke koddebeier je aan loopt w.b vervolging zo heb ik de ervaring....

Geplaatst

Dat het niet op kenteken staat is mij duidelijk, maar waar dan wel? Het lijkt mij onmogelijk voor politie om boete te geven als je kogeldruk de 28 kg overschreden is. Want als het niet op je kenteken staat, Hoe moet ik dat dan weten???

Geplaatst

Vind het nig steeds apart dat het er niet opstaat dit hoord wel

maar op de trekhaak zelf zit ook altijd een plaatje waar het opstaat

aan de hand daarvan kunnen ze er ook achter komen om jou te bekeuren :wink:

Geplaatst

Vind het nog steeds apart dat het er niet opstaat dit hoort wel

maar op de trekhaak zelf zit ook altijd een plaatje waar het opstaat

aan de hand daarvan kunnen ze er ook achter komen om jou te bekeuren :wink:

Ik neem een trekhaak van 75 KG en dat is nu precies mijn punt. Waar kan ik en oom agent zien dat deze combinatie niet in orde is.

Geplaatst

Denk niet dan jij een trekhaak kan kopen met een kogeldruk van 75 kilo voor je picanto

maar het is verplicht dat elke trekhaak een type plaatje met gewichten heeft en daar kijken ze naar

Geplaatst

Zie mijn eerdere post in dit onderwerp: De trekhaak dealer waar ik was gaf aan dat ik voor mijn Picanto wel een 75Kg kogeldruk haak kon krijgen vanuit Italie, maar dat dit ongebruikelijk was voor de Picanto.

Ook was dit een vaste haak, omdat ze deze niet afneembaar hebben.

Geplaatst

oke zou ik doen  :-)  :-)

maar de thule trekhaak en de westfalia trekhaak mogen elk 28 kilo hebben 

en de GDW trekhaak mag 50 kilo hebben 

en nogmaals als het er niet op staat dan moet je een plaatje er op hebben met de gewichten (plaatje is verplicht ) hier halen hun de gewichten van af 

en de haak moet dan zijn voorzien van een E keur merk anders is het ook niet geldig 

plaatje zou er zo ongeveer uit moeten zien 

kia-picanto-hatchback-benzine-blauw-014-

Geplaatst

Mensen, in topicstart staat dat de nieuwe picanto een kogeldruk heeft van 75 kg. Dus ik neem aan dat trekhaak fabrikanten dit ook gaan leveren. Mijn vraag was alleen waar ik kan vinden wat mijn toegestane kogeldruk is. Gaat helemaal goedkomen.

Geplaatst

Denk niet dan jij een trekhaak kan kopen met een kogeldruk van 75 kilo voor je picanto

maar het is verplicht dat elke trekhaak een type plaatje met gewichten heeft en daar kijken ze naar

typeplaatje verplicht bij aanhanger + inhoud meer dan 750 kg. 

Nieuwe Pico 75 kg kogeldruk maar de trekhaak die Kia monteert is Thule 28 kg??

• 4 maanden later...
Geplaatst

In het kader dat de Picanto de beste inruilwaarde zou hebben, een berekening laten maken voor een nieuwe Picanto. Kwam de trekhaak weer ter sprake, beweerde de dealer dat de thule trekhaak gewoon 75 kon hebben en was er toch een aanpassing aan de Picanto geweest.

Bij de dealer kan je trouwens alleen een afneembare aanschaffen, stuk duurder!, vanwege de kentekenplaat?

Echt betrouwbaar komt het allemaal niet over. Gelukkig viel de inruilwaarde vies tegen.....

Geplaatst

Beste alle,

De trekhaak is gewoon te krijgen.

Uit ervaring is deze beschikbaar en reeds gemonteerd.

Is wel "maar" 74 kg............

Gegroet, 

Dennis

Trekhaak afneemb kogel Kia Picanto 3-5 drs. €149

Trekhaak Horizontaal afneembare kogel Kogeldruk: 74 Maximaal aanhangwagengewicht: 1.060 Bj.2011- Complete trekhaak

Artikelnr

Verzendkosten   

Levertijd 3-5 dagen

THLARA0836E3006BS

€ 9,95

3 dagen

€ 149,00
Prijs per Stuk

Aantal: 
Bestellen

Kia Picanto 3-5 drs. 3-5 drs.
Bj.2011-
∗ Trekhaak Horizontaal afneembare kogel
∗ Kogeldruk: 74
∗ Maximaal aanhangwagengewicht: 1.060
∗ D Value: 6,09
∗ EC homologatienummer: e13*00-3395
∗ Indicatie montagetijd: 30-60 minuten
∗ Kogel voor kentekenplaat: Ja
∗ Geen zichtbare bumperinsnede
∗ Complete Trekhaak
∗ 2 Jaar garantie
∗ Merk: Aragon
Aragon is een Spaans topmerk en heeft een lange geschiedenis in het produceren van trekhaken. Aragon levert ook aan diverse fabrikanten OE en heeft een sublieme pasvorm. Elke trekhaak wordt geleverd met gebruikershandleiding ( in het Nederlands ) bouten moeren schroeven etc alles wat nodig is voor de montage van de trekhaak.

Geplaatst

Maar 28kg is voro een fietsendrager (die ik in overweging heb) wel een beetje weinig...

Trouwens apart dat die haak hierboven aangeeft dat er 1060kg mee gesleurd mag worden terwijl de Picanto maar 700 geremde kilo's mag trekken volgens mij.

• 1 maand later...
Geplaatst

Beste alle,

De trekhaak is gewoon te krijgen.

Uit ervaring is deze beschikbaar en reeds gemonteerd.

Is wel "maar" 74 kg............

Gegroet, 

Dennis

Trekhaak afneemb kogel Kia Picanto 3-5 drs. €149

Trekhaak Horizontaal afneembare kogel Kogeldruk: 74 Maximaal aanhangwagengewicht: 1.060 Bj.2011- Complete trekhaak

Artikelnr

Verzendkosten   

Levertijd 3-5 dagen

THLARA0836E3006BS

€ 9,95

3 dagen

€ 149,00
Prijs per Stuk

Aantal: 

Bestellen

Kia Picanto 3-5 drs. 3-5 drs.

Bj.2011-

∗ Trekhaak Horizontaal afneembare kogel

∗ Kogeldruk: 74

∗ Maximaal aanhangwagengewicht: 1.060

∗ D Value: 6,09

∗ EC homologatienummer: e13*00-3395

∗ Indicatie montagetijd: 30-60 minuten

∗ Kogel voor kentekenplaat: Ja

∗ Geen zichtbare bumperinsnede

∗ Complete Trekhaak

∗ 2 Jaar garantie

∗ Merk: Aragon

Aragon is een Spaans topmerk en heeft een lange geschiedenis in het produceren van trekhaken. Aragon levert ook aan diverse fabrikanten OE en heeft een sublieme pasvorm. Elke trekhaak wordt geleverd met gebruikershandleiding ( in het Nederlands ) bouten moeren schroeven etc alles wat nodig is voor de montage van de trekhaak.

Bedankt Dennis. Ben wel benieuwd hoe het er met afgekoppelde kogel uit ziet, is ie dan nog erg zichtbaar?  Heb je misschien een fotootje beschikbaar? M.vr.gr., WieKia 

• 5 weken later...
Geplaatst

Voor de nieuwe Pico gaat dit niet meer op, mag niet trekken, heeft geen kogeldruk.

Whuahaha inderdaad. Ik zie het ook staan. :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...