Jump to content

sportage met sleurhut ( zomervakantie plek uitgezocht )

klankie

Recommended Posts

we hebben onze kia sportage sind afgelopen maart gekocht tweedehands

en de bedoeling was dus ook een caravan er mee trekken

het is niet onze eerste maar derde caravan onderhand , maar deze adria hebben we vorig jaar na de bouwvak-vakantie

overgenomen dus hebben we ook nog niet uitgeprobeert en dus ook de kia met aanhanger er achter niet

dus word het voor ons de eerste rit deze week met zowel andere caravan als andere auto

SAM_0174.jpg

SAM_0173.jpg

we gaan morgen ochtend rond de klok van 04.00 rijden om een tocht van ongeveer 745km te doen naar dresden waar we 1 nacht zullen blijven

om a.s maandag dresden te bekijken ( erg benieuwt ) om dan om 16.00 de laatste 150km naar krausnick te rijden waar de eindbestemming is

op camping tropical eiland ( 60km onder berlijn )

hier zullen we tot a.s zaterdag blijven om met 1 overnachting dan zondags weer thuis te komen

zal proberen deze week vakantie foto,s te maken om onze reis met kia te laten zien en nog op de site hier in dit topic te plaatsen

mits de wifi op camping sterk genoeg is anders word dat pas als we terug zijn

een voorzichtige planning is om berlijn te bezoeken - een dagje frankfurt-oder met daarbij een bezoek aan de poolse zwarte markt en doe dingen voor de kids

dus als het allemaal goed gaat veel mooie kia locatie,s om hem op de klik te zetten

• Like 3

Grappig om te zien op de foto, wij hebben dezelfde caravan en dezelfde kleur Sportage gehad

Onze ervaring was dat de Sportage hem makkelijk trekt en dat er genoeg vermogen overblijft om in te kunnen halen of een redelijke heuvel/berg

te nemen

Wens je veel rijplezier met deze combinatie

Voordeel van deze caravan met eindkeuken en je watertank voorin dat je mooi met je kogeldruk kan spelen zodat ie als een huis achter je ligt

nou na ruim 2000 km aggelegt te hebben sinds afgelopen zondag tot vandaag ( 3-5-2014 ) wil ik dit jullie hier niet onthouden

omdat dit de eerste keer was voor ons met deze combinatie waren we toch wel benieuwt naar rijgedrag van de kia met caravan en moet

zeggen dat de kia sportage 2 zeer bevallen is met caravan er achter .

je merkt niet als de caravan goed beladen is met de juiste kogeldruk ( bij mij 60kg ) dat er iets achterhangt op de snelweg

slingert niet of voel je niet op de weg ,  als ik 90 reed op cruise-controle dan had de sportage2 berg op in duitsland wel een lagere versnelling nodig

want dan had de motor net niet het aantal KW om de snelheid vast te houden , maar met cruise-controle op 95-100km dan was het berg op met een grote

glimlach :-D  :-D  :-D gaf de motor geen krimp en reed gewoom met zelde snelheid berg op en heb bergjes gehad met 8 - 9 % klimmen , dit had ik zeker niet verwacht

van de kia sportage , MAAR dit gaat wel tenkoste van benzine gebruik maar dat vind ik GEEN probleem want daar krijg ik een relaxt gegevoel mee omdat ik na lange rit

gewoon uitgerust en totaal niet moe uitstap , om toch ff gebruik te melden ( met caravan na 3/4kwart tank leeg 398km gereden ) gelukkig maar 2 keer per jaar op vakantie dus geen probleem

zijn zondag ochtend om 04.00 thuis uit den haag weggereden met als doelstelling ( dresden in duitsland ) dus ruim 780 km , daar waren we om plus minus 15.00

dus ruim 11 uur rijden inclusief normaal stoppen voor tanken eten ROKEN en menselijke behoeftes ( ja ik rook niet in de auto )

hadden een camping midden in dresden om maandags de stad te bekijken met openbaar vervoer , maandag middag zijn we na de stad dresden te hebben gezien om 15.00

van deze camping gereden om de laatste 135km te rijden naar het plaatsje KRAUSNICK 60 km onder berlijn naar het resort TROPICAL ISLANDS , dit is een voormalig oorlogs terrein uit

de tweede wereld oorlog wat na de oorlog bezet is geweest door het rode leger uit rusland en in 1996 is verlaten , hier heeft toen in 2001 een bedrijf geprobeert een zeppelin bedrijf

te beginnen maar dat is niet gelukt en zijn failliet gegaan , maar het gebouw wat ze neer gezet hadden in intakt achter gebleven en daar heeft een Arabier een tropich zwemparadijs van gemaakt

en geloof het of niet je kan en binnen gewoon een balloon vlug maken zie foto,s heb echt met verbasing daar rond gelopen

nou zal maar stoppen met typen en foto,s plaasten die zeggen denk ik wel genoeg van ons tripje in deze mei vakantie

SAM_0177.jpg

SAM_0178.jpg

haha 1.53 ltr euro toppie

SAM_0219.jpg

SAM_0226.jpg

• Like 3

DSC_0298.jpg

hier op de foto boven zie je rechts boven de witte koepel waar zeppelin in kon

DSC_0256.jpg

even met zoon naar go-kart dat 2 km naast de camping lag en verliezen van je eigen zoon van 13 heb ik rest van de week aan moeten horen

DSC_0279.jpg

DSC_0319.jpg

dit is die koepel waar een zeppelin zo naar binnen kon als de deuren opengingen echt mega groot

SAM_0283.jpg

heeft een bodem oppervlakte van 66.000 vierkante meter en is 119 mtr hoog

SAM_0246.jpg

en zoals jullie zien is de ballon vlucht geen leugen

SAM_0253.jpg

net een tropich eiland ergen in de oceaan en er stond zelfs een briesje wind heel apart

DSC_0333.jpg

om de camping en koepel stonden meer dan 28 verlaten en vervallen bunkers met daarnaast geluids muren om te testen en er lag nog ruim

3 km start en landingsbaan , gebouwen waren zwaar vervallen maar we konden overal bijkomen heel apartDSC_0334.jpg

SAM_0231.jpg

en voor de camping receptie houden ze 1 van de bunkers gebruikt echt dik om te zien

dit was mijn tripje naar duitsland heb hoop dat jullie dit met plezier zullen lezen , net als dat ik en mijn gezin plezier hier aan hebben gehad

gr uit den haag

michael

• Like 2

de site pak niet meer foto,s  maar indruk is wel duidelijk denk ik

je kunt per antwoord maar iets van 10 fotos doen wil je er meer dan kan dat in het volgende antwoord 

maar dat ziet er top uit zeg leuk gedaan volgens mij een plek waar je met je foto toestel je zelf lekker kan uit leven

leuk reportage heb je er van gemaakt 

• 2 weeks later...

zo een nieuw reis- verslag is alweer gepland

betreft de zomervakantie ( week 32-33-35-35-) 4 weekjes naar balatonmeer

en jawel sleurhut gaat weeeeeeeeeeeeeeer mee zal weer proberen leuke kiekjes te maken , wat ik zelf ook wel leuk vond

als extra hierbij komt dat we twee metaal-detectors hebben aangeschaft en lekker te gaan zoeken rond om het balatonmeer met mijn zoon

heb een beetje onderzoek gedaan op internet rond het balatonmeer voor leuke zoek locatie,s en blijkt dat op 12 km van de camping hevige gevechten zijn geweest in de tweede wereld oorlog

tussen duitsland en het rode leger , daar gaan we natuurlijk even een bezoekje brengen aan de bossen in de hoop wat leuke ww2 relics te vinden( uitkijken met zoeken is een pre )

balatonfured_map.jpg

locatie van onze camping voor de zomervakantie ( camping balaton-fured )

800px-Plattenseeoffensive.jpg

locatie van evetueel zoeken naar ww2 relics

duurt nog wel even maar zal de foto,s zeker weer plaatsen

• Like 5

• 3 weeks later...

Net terug met mijn Sportage 3 met caravan, alles verliep naar wens maar wel een vraag voor de garage. Na wat sleurwerk in de Alpen met mijn Fendt Bianco achter de Sportage AWD, geen probleem. Aangekomen op de camping waren er terrassen waar de caravan nog even opgezet moest worden. Hier moest de AWD even heel goed aan het werk. Eigenlijk een eitje die steile helling, maar wat minder was dat de wagen begon te stinken en er zelfs wat rook onder vandaan kwam. Nu hoor ik al zeggen, met een slippende koppeling gereden maar dat spreek ik tegen. Ben maar even een blokje om gegaan om de boel af te koelen. Op de terug weg gisteren noodweer in België tussen Luxemburg en Namen en wat denk je, hoor ik rechts achter een geflapper, Ik reed net weer op de rechter baan dus ik kon de vluchtstrook op vlak voor een viaduct waar ik onder stopte omdat ik daar meer naar de kant kon. Oorzaak, lekke rechter achterband, nog niet geheel leeg. Wat ben je dan gezegend dat de kostenbesparing van een volwaardig reservewiel niet van toepassing is op mijn Sportage. Half uurtje werken in de ontzettende regen, maar droog onder het viaduct en wij waren weer op weg. Er zit zo te zien een spijkertje in de band, morgen maar laten maken als dat kan.

Ben weer uitermate tevreden over de SP3.

Dat verbrand reuken herken ik op mijn AWD. Ik heb echter olieverlies na gebruik.

Woensdag gaat mijn wagen binnen om de dichtingen te vervangen en alles na te kijken.

Controleer eens als je na intens gebruik 4x4 ook kort erna tijdelijk olieverlies hebt.

Mijn AWD gaat 16 juni naar de garage voor controle en een grote beurt. Band was helaas overleden, scheurtje op de kant loopvlak/wang en daar wil ik geen prop in hebben. Met dank aan het geweldige wegdek in België tussen Luxemburg en Brussel. :no: