Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag heeft de KIA Picanto TA uit 2013 zijn eerste (kleine) beurt gehad. Aangezien ik ondertussen verhuisd ben is deze niet uitgevoerd bij de oorspronkelijke dealer, maar bij Autobedrijf Vullings in Best (http://www.vullingsbest.nl/). Deze dealer zit het dichtst bij mijn werk.

Ik had voorheen een telefonische afspraak gemaakt en moest enkele weken wachten i.v.m. vakantie van personeel. Op zich geen groot probleem. Aan de telefoon werd ik vriendelijk geholpen. 

De werkplaats maakt een redelijk nette indruk, als ook de voorgevel van het pand. Het is wel een klein bedrijf(je). In de showroom ben ik niet geweest. 

De sleutels afgeven ging vlot, aangezien ik wat aandachtspuntjes had heb ik de auto in de garage gereden en hebben we samen gekeken naar de problemen. Omdat deze problemen onder garantie verholpen gaan worden moest ik (veel) papierwerk invullen.

Ik mocht wachten, maar moest naar mijn werk. Een leenauto was voorhanden en de kosten hiervan zijn erg schappelijk; 18cent per kilometer ex. BTW.

Rond een uur of twee werd ik gebeld dat de auto klaar was. De totale kosten bedroegen €202,39, excl. de kosten van de leenauto.

In deze rekening zit ook het vervangen van het interieurfilter  (ongeveer €22,00) en Tunap benzine reiniger (ook ongeveer €22,00). Beide zaken vallen volgens mij niet standaard onder een kleine beurt, maar ik heb vooraf niet aangegeven dat ze me hierover moeten bellen. Eigen schuld dus :? .

Opvallend is dat er een halve liter koelvloeistof is bijgevuld (€4,11). Zoiets verwacht ik meer bij een lek omdat volgens mij koelvloeistof niet verdampt. De techneuten in dit forum mogen me best corrigeren als dit onzin blijkt te zijn. Er is 5W30 Longlife Olie gebruikt. Is dit niet bedoelt om de onderhoudsintervallen te kunnen oprekken?

Bij ophalen is de rekening keurig doorgenomen met me, er is niet aangeboden om de beurt op rekening te betalen. Ik heb afgerekend per PIN.

Eerste indruk: keurige garage, maar niet enorm goedkoop. In ieder geval houden ze van "upselling" van zaken die niet standaard bij de beurt inbegrepen zijn.

Geplaatst

klopt precies een kleine beurt kost bij een Kia dealer 167 euro exclusief materialen.

dus 44 euro erbij kom je uit op ongeveer jouw prijs

Auto's kosten nu eenmaal geld

Geplaatst

Auto's kosten inderdaad geld, ik wil alleen mijn ervaring delen met deze dealer. De dealer geeft namelijk uitdrukkelijk op zijn website aan onder de adviesprijzen van Kia te kunnen werken. Dat was in mijn geval niet zo. Niet erg natuurlijk, maar een vermelden waard. Voor de rest was het een prima service en ik kom er zeker weer. 

Geplaatst

als dat zo is zou ik de vaste prijslijst van Kia onderhoud uitprinten en toch vragen hoe dit kan?

Als hij zegt goedkoper te zijn moet hij dat toch bewijzen ?

ook al is hij goed in service

• 4 weken later...
Geplaatst

Ondertussen is door deze dealer een koppelingshuislager en een raamrubber onder garantie vervangen. Dit is keurig gedaan.

Ik had wat vragen over het inbouwen van een niet-standaard radio en de monteur nog ruim de tijd om die te beantwoorden. De dealer is zeker aan te raden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...