Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forumgenoten,

Mijn kia rio superpack heeft nu ruim de 12000 km gepasseerd.

Nu krijg ik steeds voor het starten de melding: rotate tires

Eronder krijg ik de optie om te resetten!

Wil ie nou dat ik de velgen rondom ga verwisselen wat betreft de banden ?

Groeten,

Eric

Geplaatst

Klopt je kunt deze melding ook helemaal uitschakelen

maar nu is het de bedoeling om je wielen van voor naar achteren te wisselen zo dat ze gelijkmatig afslijten

Geplaatst

Bedankt jongens,

Ik doe hier zelf niets meer aan want krijg over 2 weken mijn nieuw bestelde auto en is deze dus ingeruild.

Maar op gegeven moment krijgt waarschijnlijk iedere rijder bij rond de 12000 km dit bericht ( als het dus niet al eerder is uitgeschakeld )

Dus vind het sowieso een belangrijk topic voor hier.

Vooral als de ene zegt " Doen " en de ander zegt " Niet doen " .

Ben benieuwd wat nu wel of juist niet te doen dus blijf dit zeker nog volgen.

Gr,

Eric.

Geplaatst

@Eric-H

Rijd sinds 01-02-13 een witte kia rio 1.2 superpack.

en nu na 12000 km al weg??

wat heb je nu dan uitgekozen??

Hoi Blackie,

De Rio Superpack ook een witte met 1.2 motor en mooie Alluminium velgen is in oktober inderdaad pas 2 jaar oud.

Ik heb hem voor een nieuwe Renault Capture Automaat met dubbele koppeling en 120 pk met turbo ingeruild.

De reden is zeer zeker niet dat de Rio mij niet bevalt, ik ben er vandaag mee teruggekomen vanuit Frankrijk en who wat heeft hij zalig gereden.

Wat ook apart is, is dat ik voor mijn vakantie van een week geleden de Rio niet onder de 6.5 / 100 kon krijgen.

Nu heb ik totaal afgelopen 9 dagen 1500 km gereden met continu de Airco aan en waarvan 800km met volgeladen kofferbak en steeds met 2 personen, ook heb ik de overige kilometers erg veel heuvel af en heuvel op gereden en ook continu met Airco aan.

En wat denk je, ik heb alle kilometers met een gemiddelde van 5.7/100 gereden, ik kon me ogen niet geloven want hij heeft echt veel meer moeten werken dan de ritten die ik voor deze vakantie altijd gereden heb waarvan het ongeveer wel 70 % stadsverkeer is.

Maar de reden waarom ik deze keuze wel gemaakt heb is doordat mijn beide knieen niet echt meer zo best zijn en vooral de linkerknie fie ik dus gebruik voor de koppeling die speelt extra op zodra ik veel moet ontkoppelen, zeker bij het file rijden is het een echt groot probleem.l

Daarnaast heeft de Captur net even een hogere instap, vooral als de bestuurders stoel wat hoger staat wat voor mij weer net even wat prettiger in en uit stapt.

Maar nogmaals de Rio is een geweldige wagen die heerlijk rijd en heb tot nu toe echt ook nog nooit 1 probleem met deze fijne auto gehad en merk nu dus dat nagelang de gereden kilometers meer worden hij dus echt zuiniger gaat rijden.

Eh als ik nu toch even van de gelegenheid gebruik kan maken, ahum.

Ik heb trouwens nog een erg leuke tomtom navigatie set nu over en heb deze bij het topic " te koop aangeboden " geplaatst.

Hier zit namelijk de Brodit Proclip speciaal alleen bestemd voor de Kia Rio bij en is inclusief met houder, navigatie en meerdere accessoires compleet te koop.

Gr, Eric

Geplaatst

Ik heb altijd de voor- en achterbanden gerouleerd.

Na wissel met zomer- en winterbanden doe ik dat altijd.

Dan heb ik ze tegelijk versleten en kan meteen 4 nieuwe kopen.

Wel altijd aan dezelfde kant laten vanwege de draairichting!

Anders zijn de achterbanden nog redelijk en voor al versleten.

Maar verschil in camber?

Theo

• 2 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...