Marillion Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Hoi, onze ceed van 2010 maakt soms een schrapend geluid als de auto in zijn achteruit versnelling staat. Het geluid komt niet altijd direct, maar ook weleens na 2 seconde. Het geluid duurt ongeveer 1 a 2 seconde. ik ben al langs de dealer geweest , echter toen kwam het geluid niet op, zelfs niet na tich keer in zijn achteruit gezet te hebben. Zelf heb ik het vermoeden dat het uit de versnellingsbak komt. heeft iemand al soortgelijks mee gemaakt. grtz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Remmen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marillion Posted September 19, 2014 Author Share Posted September 19, 2014 Remmen ? inderdaad de remmer waren verdacht ivm kantelen bij achteruit rijden, echter er is doorde monteur nagekeken en hij heeft niets afwijkends geconstateerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arjan gt Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Kan ook wat vuil op de schijven zijn. Als ik mijn auto na het wassen gelijk in de garage zet, zie ik na een dag wat lichte roest op de schijven zitten. Als ik dan achteruit rij hoor ik ook een licht schurend geluid bij het remmen. Na een paar seconden hebben de remblokken de schijven weer schoon en is het geluid weg. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marillion Posted September 20, 2014 Author Share Posted September 20, 2014 Kan ook wat vuil op de schijven zijn. Als ik mijn auto na het wassen gelijk in de garage zet, zie ik na een dag wat lichte roest op de schijven zitten. Als ik dan achteruit rij hoor ik ook een licht schurend geluid bij het remmen. Na een paar seconden hebben de remblokken de schijven weer schoon en is het geluid weg. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk hoi,het geluid is al bijhrt achteruit rijden, dus niet bij remmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marillion Posted October 17, 2014 Author Share Posted October 17, 2014 Tot eergisteren 2 keer bij Kia dealer geweest en beide keren met een monteur meegereden en geen afwijkend geluid gehoord. Gisteren viel het me op dat bij oplaten komen van de koppeling hetzelfde geluid voordeed. Het geluid kwam enkel maar bij het niet schakelen , alleen dus bij koppeling indrukken en weer oplaten komen. Gelijk naar dealer gereden en monteur mee laten luisteren en nu kwam het geluid ook bij achteruit rijden. Monteur heeft vermoeden dat het inderdaad in de koppeling zit. Vraag is nu neergelegd bij Kia Ned of dit garantie is. Auto is 4,5 jaar oud en heeft nog net geen 40000 km op de teller. Auto is altijd volgens Kia onderhoud schema in onderhoud geweest . Kan 1 a 2 weken voordat ik antwoord krijg van de dealer betreffende garantie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marillion Posted December 1, 2014 Author Share Posted December 1, 2014 hallo, Vandaag zijn koppelingsplaten vervangen onder garantie, tevens hangbeugels van benzine tank ( ook garantie). Een warme douche voor Kia van den Born ( Oosterhout), zij hebben zonder problemen de gehele garantie aanvraag afgehandeld ( ceed is na ontevredenheid bij vorige dealer, de " senior" verkoper aldaar heeft ons niet netjes behandeld, in onderhoud geweest bij een plaatselijke bovag dealer). Enkel door deze verkoper zijn we met 2 kia's daar weg gegaan ( de overige service was oké). Gelukkig is de ceed volgens fabrieks voorwaarden onderhouden bij de bovag dealer. Kia van den Born heeft zonder moeilijk te doen ( geen onderhoud bij hun) alles geregeld. Tevens kreeg ik een leenauto mee, waarvan ik enkel de benzine hoefde te betalen. Tevens hebben ze nog een reparatie uitgevoerd op de cruise controle, deze deed niets meer nadat ik de auto opgehaald had ( kabelbreuk) . Volgens de monteur was dit een toevalligheid en niets te maken met de koppelingsplaten. Kia van den Born bedankt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts