Jump to content

Kia logo vervangen

Dries6951

Recommended Posts

Ik heb van mijn Kia Rio (2014) de Kia logo's van voorkant, achterkant en stuurwiel vervangen (Velgnaaf had ik al gedaan) met een Rood 'K' logo.

De achtekant is door verwarmen van een föhn en door een nylon visdraad er achter te freubelen met een creditkaat, zodat je met een zaagbeweging de kit kan 'snijden', te verwijderen.

De voorkant is lastiger te verwijderen. Je moet onder de motorkap eerst de radiateur overkapping verwijderen door met een schroevendraaier de klipjes omhoog te halen. Het logo zit met twee plastic pennen door de carosserie, deze pennen zijn 'vastgezet' met een klemring. Deze pennen zijn met een tang aan de radiateurkant eenvoudig af te breken, Het logo kun je dan makkelijk verwijderen. In het midden van de ligplaats zit een verhoging die je met een mini-tool moet verwijderen (slijpen) anders kun je het nieuwe logo niet plaatsen.

Het logo op het stuurwiel zit met een viertal blikken strips aan de rand in het stuurwiel vast. Verwijder gaat goed met een smalle schroevendraaier (pas op voor het zachte plastic van het stuur.

Foto's in mijn garage.