Jonneman Geplaatst 28 November, 2014 Geplaatst 28 November, 2014 Voor iedereen die net als ik geregeld baalt van de soms zeer matige FM ontvangst/ geluidskwaliteit in de auto is er goed nieuws! Tijdens de onderhandelingen voor mijn nieuwe Cee'd Sportwagon bleek dat Kia Nederland op dit moment aan het testen is met DAB+ units, en dat die zo goed als zeker voor het einde van dit jaar geleverd kunnen worden voor zo'n 300/350 euro (incl. inbouw). Kia Engeland is al aan gefaseerd aan het overstappen op DAB+ en gaat dat standaard leveren op alle modellen. De Kia Soul wordt in de UK nu al fabriek-af met DAB+ module geleverd en de nieuwe Sportage is het eerst volgende model dat DAB+ standaard aan boord heeft. De module's worden net als de al bestaande after-market units onzichtbaar weggewerkt, kunnen ook aan de navigatie systemen gekoppeld worden en zijn (indien aanwezig) ook gewoon via het stuur bedienbaar. Goed nieuws dus voor alle radio liefhebbers! Lees hier meer over de voordelen van DAB+ (engels) Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 28 November, 2014 Geplaatst 28 November, 2014 Heb sinds een paar maanden een DAB+-radio thuis (Pure Evoke 2s). Ben er erg enthousiast over: geen gemier meer met allerlei verschillende frequenties en kristalheldere geluidskwaliteit. Quote
johnenas Geplaatst 7 Juli, 2016 Geplaatst 7 Juli, 2016 Weet iemand of dit nu al het geval is in de nieuwe kia rio excititive line??? Quote
xtra40 Geplaatst 8 Juli, 2016 Geplaatst 8 Juli, 2016 Volgens mij nog steeds niet af fabriek Wel als losse inbouw uiteraard Quote
Ron Penguin Geplaatst 8 Juli, 2016 Geplaatst 8 Juli, 2016 De Niro Sportsline en Executiveline hebben DAB+ hebben dit er standaard wel in zitten. De andere uitvoeringen niet, ook niet als optie voor zover ik weet. Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 8 Juli, 2016 Geplaatst 8 Juli, 2016 Volgens mij nog steeds niet af fabriek Wel als losse inbouw uiteraard In de GT heb ik wel DAB+ maar zonder de originele antenne is het een drama, heb er nu een kort Italiaans sprietje van Alfa op zitten voor de look. Dat komt de ontvangst allerminst ten goede. Quote
xtra40 Geplaatst 8 Juli, 2016 Geplaatst 8 Juli, 2016 In de GT heb ik wel DAB+ maar zonder de originele antenne is het een drama, heb er nu een kort Italiaans sprietje van Alfa op zitten voor de look. Dat komt de ontvangst allerminst ten goede. bij ons beginnen ze er nu in de hi end autos (lees duurdere modellen) ook eindelijk mee klinkt wel perfect en helder Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 8 Juli, 2016 Geplaatst 8 Juli, 2016 Het geluid van DAB+ is inderdaad helder en vervormd ook veel minder bij hoger volume, echter in de uithoeken van Nederland, lees IJmuiden waar ik werk en dan met name in het havengebied is de ontvangst prut. Maar ik heb nu wel "Arrow Classic Rock" in de auto! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.