Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allen,

Ik ben in het bezit van een Kia Sorento 2004 TDL

Deze heeft electrische ramen en schuifdak.

Het probleem is dat ik een alarm installatie met comfort module heb geinstalleerd.

Nu zouden alle ramen en dak moeten sluiten na inschakelen alarm " comfort modus "

Het systeem geeft een lang signaal totdat de ramen zijn gesloten ( meet stroom ) kan zowel + als - schakelen.

Het  rechter voor/ achter raam en links achter raam. werken zoals het hoort ,

Alleen het bestuurderraam ( LV ) en dakraam hebben een originele module die ervoor zorgt dat het raam automatisch open en dicht gaat.

Hoe moet ik mijn module dat hierop aansluiten. Nu stopt het systeem na 3 sec.

dit is de module die ik heb geinstalleerd.

http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CM0055

Geplaatst

euuuuu dat ben ik dus hahahaha

maar het probleem is de inklem beveiliging 

der is een geschakelde stroom in de deur op een module als die er af valt dan doet je raam niks meer 

ik heb dit opgelost door er een constante stroom op te zetten en met een paar sperdiodes en een extra relay om de funktie van de knoppen (zakken ) uit te schakelen 

dus dat als het contact uit is je je ram altijd kan sluiten ook met de knoppen maar niet meer open doen 

Geplaatst

euuuuu dat ben ik dus hahahaha

maar het probleem is de inklem beveiliging

der is een geschakelde stroom in de deur op een module als die er af valt dan doet je raam niks meer

ik heb dit opgelost door er een constante stroom op te zetten en met een paar sperdiodes en een extra relay om de funktie van de knoppen (zakken ) uit te schakelen

dus dat als het contact uit is je je ram altijd kan sluiten ook met de knoppen maar niet meer open doen

Dank je wel voor de snelle reactie.

Maar je haalt dus draden los bij de deurschakelaar. Of bij de motor?

Geplaatst

Heb het aangesloten als volgt

Comfort module geeft +12v uit

Deze heb ik via diode aangesloten op stekker motor ( rode draad)

Ook gaat deze plus naar spoel extra relais.

Dit Is nodig omdat raam met massa signaal op en neer gaat.

Het relais schakelt massa, verbonden aan blauwe draad stekker motor

Let op bij de stekker aansluiting +12v zowel beide zijden diode plaatsen. als je dit niet doet krijgt het relais bij ingeschakeld contact spanning en blijft raam omhoog staan.

Thanks voor alle tips

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...