exutive Geplaatst 7 Januari, 2015 Geplaatst 7 Januari, 2015 Goedemorgen, Waar ik nu mee zit is dat ik(wij me vriendin en ik)de overstap heb gemaakt van VAG -Groep naar KIA- Groep ,geen probleem. Een super mooie witte Soul Exutive gekocht 2009 en 68000 km alleopties (cc-parkeersensoren-achteruitrijcamera-privacy glas-super RADIO!-ETC ETC). Maar nu (en hoop dat ze verstandig worden bij Importeur)alleen een EV -Soul, dus kan er naar fluiten als ik weer een nieuwe Soul wil, wat waarde daalt? En kan ik dan misschien in Duitsland een Soul kopen? Groet, JAN Quote
dhabets Geplaatst 7 Januari, 2015 Geplaatst 7 Januari, 2015 Hallo Jan, ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt met "wat waarde daalt"? Je kunt in 't buitenland een auto kopen, dat is geen probleem. Je moet er alleen rekening mee houden dat als je de auto gaat importeren, dat je BPM over deze auto moet betalen. Volgens mij is 't wel zo, maar dit weet ik niet zeker, dat je in feite 2x belasting betaald. 1 keer in duitsland, bij de aanschaf van de auto in Duitsland en dan vervolgens bij het importeren van de auto in Nederland. Als ik mijn informatie goed heb, kun je vervolgens de belasting over de auto die je betaald hebt in Duitsland terugvragen via de belastingdienst. Maar... zorg er altijd voor dat je je goed inleest met dit soort zaken en dat je niet voor verrassingen komt te staan op 't moment dat je de auto gaat importeren. Een belletje naar RDW met alle details is altijd meegenomen.... Groeten, Dennis 1 Quote
exutive Geplaatst 8 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 8 Januari, 2015 Hoi Dennis, Nee bedoel eigenlijk tevens dat als ik mijn Soul gaat inruilen over en paar jaar , hij niks meer oplevert omdat deze(benzine) niet meer te leveren is. Quote
dhabets Geplaatst 8 Januari, 2015 Geplaatst 8 Januari, 2015 Hallo Jan, daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken. Over 't algemeen blijven Kia's relatief hoog in waarde, simpelweg door de hoge prijs-kwaliteits garantie die er geleverd wordt. Ik denk niet dat de nieuwe Kia Soul EV hier heel veel verschil aan gaat maken voor jouw auto.. voor de meeste mensen is dit voor de komende jaren denk ik nog niet praktisch genoeg (bereik accu's en laadtijd). Groeten, Dennis Quote
exutive Geplaatst 8 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 8 Januari, 2015 Ok dan maar hopen dat ze toch weer benzine/diesel gaan leveren.... Quote
bigwade Geplaatst 8 Januari, 2015 Geplaatst 8 Januari, 2015 Gefeliciteerd met je Soul ! Maar ehh… ga je je nu druk maken over inruilwaarde terwijl je de auto net hebt ? De Soul is sowieso een auto voor liefhebbers. Je vind em spuug of top. Jullie vinden em TOP en dus zou ik er eerst eens een tijdje van genieten Zelf heb ik ook een incourante auto maar dat boeit me niks en voor een goede auto is altijd een liefhebber. Veel plezier met jullie Soul. btw aan dat wit kun je wat doen middels wrappen etc Quote
xtra40 Geplaatst 8 Januari, 2015 Geplaatst 8 Januari, 2015 de soul word een collecters item en dat houd de waarde lekker hoog lijkt mij Quote
exutive Geplaatst 14 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2015 Poe geeft een gerust gevoel, maar dan nog (en ach dan zien we wel weer) laat de Soul benzine /diesel maar weer komen! Onzettende fijne auto! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.