kiakuiper Geplaatst 15 Februari, 2015 Geplaatst 15 Februari, 2015 Na een flinke inbouw sessie door de Kia pimpmasters ben ik de trotse eigenaar van een Kia met een witson navigatie unit. De inbouw is perfect verlopen (hardware doet het) maar er zitten een aantal software foutjes in Android 4.4.4 en met de geleverde iGo GPS microSD. Aangezien de witson unit generiek is en enkel een ander frontje heeft voor mijn Sportage verwacht ik dat er andere ook tegen de volgende problemen kunnen aanlopen. Indien je een probleem hebt meld het even dan weten welke witson modellen er last van hebben. ik verwacht dat de volgende "Model Name" witson units dezelfde problemen hebben: W2-A9529K - Kia Sportage - Confirmed W2-A7050 - Kia Sorento W2-A6513 - Benz C-Class W2-A7018 - Ford Focus W2-A6933 - BMW E90 W2-A6963 - Audi A3 W2-A6916 - Benz A/B Class W2-A6524 - Seat Ibiza W2-A6964 - Audi A4 W2-A7047 - Chevrolet Optra W2-A7047 - BMW E39 W2-A9972G - GMC Yukon W2-A7024 - Hyundai H1 Starex iGo wil niet starten na installatie van het meegeleverde SD kaartje Verwijder de iGo installatie via de APK Manager op de navi unit Haal de SD kaart uit de navi unit en sluit deze aan op je computer (wellicht heb je een microSD geheugenkaartlezer nodig - link) Op de geleverde SD kaart - maak een nieuwe folder genaamd "iGo" Zet alle bestanden en mappen (behalve LOST.DIR) in de nieuwe iGo folder Installeer nu nogmaals het apk bestand Bij mij deed hij het toen! iGO kaarten bijwerken Ik moet de beste manier nog ontdekken want ik kwam hier per ongeluk op. Kort: Download nieuwe maps/poi en vervang die op de SD kaart en installeer opnieuw. Verwijder de iGo installatie via de APK Manager op de navi unit Haal de SD kaart uit de navi unit en sluit deze aan op je computer (wellicht heb je een microSD geheugenkaartlezer nodig - link) Op je computer open de SD kaart en (maak eerst een backup!) verwijder de alle bestanden in de iGo/Content/map en in de iGo/Content/poi Download de laatste maps. Ik heb dat via torrents gedaan - link Kopier de nieuwe gedownloaden maps naar SD kaart in iGo/Content/map Kopier de nieuwe gedownloaden points of interest naar SD kaart in iGo/Content/poi Installeer nu nogmaals het apk bestand Klaar iGo heeft last van flashes op het scherm / flickering screen Ben ik aan het uitzoeken. Is al meer over bekend link. Alternatief is om het user interface resolution probleem op te lossen en over te gaan naar een andere iGO versie. Ik ga het volgende testen in sys.txt: [debug] max_memory=536870912 reserve_memory=15000000 cache=2048 iGo - User Interface resolution [1024x536] is not supported or compatible skin can not be found Moet ik nog uitzoeken, ik kreeg dit probleem toen ik een compleet nieuwe iGo versie had gedownload. Witson heeft dit probleem dus al opgelost maar ik weet niet waar je de aanpassingen moet maken. Volgens mij een stuk in sys.txt en in het data.zip bestand. Oplossing: Gebruik de door witson aangeleverde bestanden en vervang enkel de maps&poi als je updates nodig hebt Google Play Store crashes moet ik nog uitzoeken Google Maps is niet meegeleverd en een downloaded APK bestand doet het niet moet ik nog uitzoeken 1 Quote
xtra40 Geplaatst 15 Februari, 2015 Geplaatst 15 Februari, 2015 je bent er lekker mee bezig geweest maar 1 probleem heb je al weer opgelost Quote
Wimis on Geplaatst 15 Februari, 2015 Geplaatst 15 Februari, 2015 Hoe komt het eigenlijk dat een nieuwe Witson gewoon niet naar behoren werkt? Dat zou je toch wel verwachten van zo'n systeem! Ik zeg: Hulde voor je oplossings gerichte omschrijvingen, snap er geen snars van maar TOP ! Quote
kiakuiper Geplaatst 15 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 15 Februari, 2015 @Xtra40 nog bedankt voor gistere ik hoop snel de fotos te zien!@Wimis on Het liefst heb ik dat alles naar behoren werkt. Maar ik heb nu voor 500 euro een compleet nieuwe ingebouwde navi + camera. Dat is de helft van een kenwood installatie (+- 1000 euro) of 15% van een kia dealer installatie (+-3500). Als ik dan een beetje moeite erin moet stoppen is dat het voor mij waard. Update:Flickering screen opgelost! Het was inderdaad een kleine aanpassing maken in het sys.txt bestand. Oplossing gevonden via o.a. link. Voeg het volgende stuk tekst toe onderaan je sys.txt bestand: [debug] max_memory=536870912 reserve_memory=15000000 cache=2048 Pastebin van mijn complete sys.txt bestand:http://pastebin.com/4fDdQg9h Quote
Wimis on Geplaatst 15 Maart, 2015 Geplaatst 15 Maart, 2015 Nu ook de trotse bezitter van deze Android Wat een uitgebreide radio/Nav is dit zeg........... Nu nog zien dat ik de miles naar kilometer krijg! Hoe doe je dat? KIAKUIPER Quote
Wimis on Geplaatst 15 Maart, 2015 Geplaatst 15 Maart, 2015 correctie op bovenstaande: miles naar kilometer knop gevonden! vraag me niet hoe ik dat vond 1 Quote
kiakuiper Geplaatst 27 Mei, 2015 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2015 Nu ik de Witson inbouw unit een tijdje heb gebruikt kan ik zeggen dat ik tevreden ben. Met dank aan @xtra40 voor de achterrij camera wat toch mijn parade paardje is in de auto.. 10 dollar en een mooi verhaal! Er zitten een paar kleine foutjes in het systeem maar dat levert geen problemen op voor mij. Toch ga ik eens kijken of ik een software update ergens vandaan kan hengelen! Status De Google Play store en dus Google Maps heb ik niet aan de praat kunnen krijgen iGo doet het goed, wel een probleem gehad met de audio van iGo en de Radio, maar dat was opgelost via een configuratie in de settings. Radio doet het goed, heel soms verliest hij signaal en pakt ie een ander radio station. De storing komt voor op bepaalde plekken nabij KPN radio masten (bv Haarlem en bij de Zuid as). Heeeeeel soms moet je tijdens het rijden even de navi restarten omdat de radio geen geluid maar geeft. Heeft volgens mij te maken met puntje nummer 2. 1 Quote
Wimis on Geplaatst 27 Mei, 2015 Geplaatst 27 Mei, 2015 Komt Kiakuiper toevallig naar de KIA meeting 7-6-2015 ? Dan mag je even naar die van mij kijken Quote
Gast Stief Geplaatst 27 Mei, 2015 Geplaatst 27 Mei, 2015 Nu ik de Witson inbouw unit een tijdje heb gebruikt kan ik zeggen dat ik tevreden ben. Met dank aan @xtra40 voor de achterrij camera wat toch mijn parade paardje is in de auto.. 10 dollar en een mooi verhaal! Er zitten een paar kleine foutjes in het systeem maar dat levert geen problemen op voor mij. Toch ga ik eens kijken of ik een software update ergens vandaan kan hengelen! Status De Google Play store en dus Google Maps heb ik niet aan de praat kunnen krijgen iGo doet het goed, wel een probleem gehad met de audio van iGo en de Radio, maar dat was opgelost via een configuratie in de settings. Radio doet het goed, heel soms verliest hij signaal en pakt ie een ander radio station. De storing komt voor op bepaalde plekken nabij KPN radio masten (bv Haarlem en bij de Zuid as). Heeeeeel soms moet je tijdens het rijden even de navi restarten omdat de radio geen geluid maar geeft. Heeft volgens mij te maken met puntje nummer 2. Had je al op xda gekeken?http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2660662 Deze Witson is namelijk een Huifei die door Witson verkocht wordt. Op xda hebben ze vrijwel.alle issues inmiddels wel.getackeld. Verder zijn er best wat ontwikkelaars aktief en worden mooie verbeteringen en skins gemaakt. Quote
kiakuiper Geplaatst 28 Mei, 2015 Topic Starter Geplaatst 28 Mei, 2015 Firmware update:Hey allemaal, ik heb Bob ge-emailed voor een firmware update. Een ongekende snelle reactie ontvangen! Volgens mij is het de firmware versie voor 7inch schermen, van 10 Maart 2015 en betreft Android versie 4.4.4 hello firmware: https://www.sendspace.com/pro/dl/ic33jm Ik moet hem nog testen maar doe dat NA me reis naar Italie toe.. want ik heb geen zin om met tijds nood problemen op te lossen. Voor de goede orde heb ik het bestand ook nog geupload naar een andere locatie als mirror. WeTransfer mirror Ik zal eens naar XDA kijkenSuper veel info, firmwares zijn te vinden op http://huifei.fs-fileserver.de/content/firmware/ Quote
Wimis on Geplaatst 28 Mei, 2015 Geplaatst 28 Mei, 2015 Dat is een mooie stap richting .......... iets We horen van je als je terug bent in NL Quote
Tumke Geplaatst 20 Juni, 2015 Geplaatst 20 Juni, 2015 Firmware update: Hey allemaal, ik heb Bob ge-emailed voor een firmware update. Een ongekende snelle reactie ontvangen! Volgens mij is het de firmware versie voor 7inch schermen, van 10 Maart 2015 en betreft Android versie 4.4.4 Ik moet hem nog testen maar doe dat NA me reis naar Italie toe.. want ik heb geen zin om met tijds nood problemen op te lossen. Voor de goede orde heb ik het bestand ook nog geupload naar een andere locatie als mirror. WeTransfer mirror Ik zal eens naar XDA kijken Super veel info, firmwares zijn te vinden op http://huifei.fs-fileserver.de/content/firmware/ Hoi allemaal. Welke firmware gebruiken jullie op jullie Witson? Ik heb de MTCB-MX-V2.21 erop staan. Welke firmware is de versie die je gelinked hebt Kiakuiper? Hebben jullie ook MX of KLD / GS etc? Quote
Wimis on Geplaatst 31 Juli, 2015 Geplaatst 31 Juli, 2015 Mijn Witson gaat eruit en bied ik binnenkort aan in dit forum. Ik ben er klaar mee......... teveel mogelijkheden en mijn vrouwtje ergert zich al maanden aan dit systeem! 2 Quote
Murcielaygo Geplaatst 31 Juli, 2015 Geplaatst 31 Juli, 2015 teveel mogelijkheden en mijn vrouwtje ergert zich al maanden aan dit systeem!Herkenbaar... Kan TE veel en net wat je wel gebruikt is het net niet qua software... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.