Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen, het wordt weer wat warmer gelukkig! Reden om dan ook de winterbanden eronder vandaan te halen dus vroeg m'n bed uit en naar de zaak. Aangezien het lekker rustig was op de weg heb ik de verbruiksmeter gereset op de weg er naar toe, verbruik bij aankomst: 8,8l/100km. Netjes de velgen gewisseld, auto gewassen, verbruiksmeter weer gereset en op m'n gemak naar huis geboemeld op m'n zomerbanden. Verbruik bij thuiskomst: 5,8L/100km.

Dit verschil verbaasde me zo dat ik weer terug ben gereden naar de zaak, bewust de winterbanden op de juiste manier heb gemonteerd voor de zekerheid en heb daarmee weer een rondje gereden. Verbruik: 9,1L/100km. Zomerbanden er weer onder gegooid, zelfde rondje gereden, verbruik 6,2L/100km.

Om een lang lølverhaal kort te maken: onze Picanto zuipt als een maleijer door deze winterbanden (Pirelli Snowcontrol) Iemand gelijke ervaringen met winterbanden onder z'n Picanto? Zo niet, welke winterbanden rij jij?

Alvast bedankt!

Geplaatst

Bij mij is het verbruik tussen de originele (eco)-banden (50.000km) en mijn Goodyear all-seasons(70.000 km) nagenoeg gelijk. Ik heb met beide banden zomer en winter doorgereden zonder te wisselen. Verbruik is meestal 4,7 in de zomer en 4,9 in de winter op de boordcomputer. En ik reset die bc na elke tankbeurt.

Geplaatst

Ik hou mijn verbruik sinds het begin bij op Spritmonitor.de incl. welke bandenset. Bij mij zijn de winterbanden op dit moment 0,03l/100km ZUINIGER in ECHT verbruik ipv de BC.

Dat is met ca.45.000km op zomer- en 30.000km op winterbanden...

Bij mijn Aygo was het verschil ook niet veel, daar hadden beide sets exact dezelfde maat en velgen zelfs...

Gast Vitara 2
Geplaatst

Let op:

Zomerbanden 17"

Winterbanden 15"

:chinese:

Gaat om de omtrek van de band en niet om de diameter van de velg :no:

Gast Vitara 2
Geplaatst

:) Laat dat nu op hetzelfde uitkomen :)

Nee dus niet, neem links voor een velg van 15" met een band van 205/50 en dan neem je rechts voor een velg van 17" en daar leg je ook een band 205/50 om. Kijk maar of dat lekker rijdt......

De band bepaald de omtrek en niet de velg

Een band van 205/50 R15 heeft een omtrek van 1,84m

Een band van 205/50 R17 heeft een omtrek van 2,0m

Geplaatst

Idd groot verschil.

Trouwens wel handig dat, dit kän op de zaak

Geplaatst

Nee dus niet, neem links voor een velg van 15" met een band van 205/50 en dan neem je rechts voor een velg van 17" en daar leg je ook een band 205/50 om. Kijk maar of dat lekker rijdt......

De band bepaald de omtrek en niet de velg

Een band van 205/50 R15 heeft een omtrek van 1,84m

Een band van 205/50 R17 heeft een omtrek van 2,0m

Laat ik duidelijker zijn:

Ik denk dat ik hetzelfde bedoel, dus op 2 verschillende omtrekken uitkom!

Creative Name kennende, ik ken hem niet, zal die dat wel weten :)

Geplaatst

Dat er verschil is is logisch omdat het rubber van winterbanden zachter is (voor betere grip bij lagere temperaturen), maar dit verschil is heel erg groot.

Ik rijd zelf een Sportage.

Verbruik zomerbanden is ongeveer 8.8L/100 KM

Verbruik winterbanden is ongeveer 9.5L/100 KM

Het effect op het verbruik van een grotere of kleinere omtrek zou ik niet weten.

Geplaatst

Er is gemeten dus het klopt.

Wel een enormverschil.

Dacht ik dat het aan de temperatuur lag dat verschil in gebruik.

Zal mij benieuwen wat er gebeurt alsde zomerbanden er op gaan.

Ronald

Ik vind het knap hoor dat een ander weet wat voor banden CN gebruikt :)

Laat CN het maar zeggen.........!

Geplaatst

CN is volgens mij nog steeds aan het wisselen :)

Bij exact dezelfde route onder dezelfde omstandigheden (een Picanto kan sterk op div. omstandigheden reageren) is het een groot verschil.

Heb zelf Vredestein Snowtrack en merk geen noemenswaardig verschil.

Het verbruik is in de winter wel hoger,maar dat is ook het geval als de zomerbanden er nog opzitten.

Een ander haalt ze er nu al af,die van mij zitten er net 2 maand onder.

Gezien mijn geringe aantal km´s,gaan ze er pas onder als het echt winters wordt.

Vandaag net terug uit Winterberg en daar heb ik ze ook voor gekocht,in Nederland kan ik doorgaans wel zonder.

Nu er al weer af,gaat me iets te ver,even nog een maandje wachten.

Ik probeer beide setjes een beetje gelijk op te gebruiken,derhalve beetje zuinig zijn op de winterbanden,maar er zijn grenzen.

Geplaatst

Niemand opgevallen? Tijd teveel om vier keer de banden te verwisselen om daarmee het verbruik nog eens te meten.....die CN!

• Like 1
Geplaatst

Bij ons scheelt het beide een halve liter op 100km volgens de bc. Winterband is 16 inch en zomerband 18 inch.

Voor- of nadeel t.o.v. de winterband?

Geplaatst

Niemand opgevallen? Tijd teveel om vier keer de banden te verwisselen om daarmee het verbruik nog eens te meten.....die CN!

Niemand opgevallen?

Hart voor de ZAAK !

Het was een ZONDAG...

Voor. de. resultaten. van. dit. FORUM.

Ik zeg ere-lid :wink:

.

• Like 3
Geplaatst

Wij gaan een stapje verder.....pas één keer eerder uitgereikt!

Bij deze dan toch.....

logo_kia_eom_1213_zpsfd51a3d2.jpg

• Like 1
Geplaatst

Alleen jammer dat CN niet meer reageert. Ik ben erg benieuwd naar de maten van zowel zomer als winterbanden.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...