marcofr Geplaatst 31 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 31 Maart, 2015 Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen. Quote
hermansorento Geplaatst 31 Maart, 2015 Geplaatst 31 Maart, 2015 kunnen we al een club-sleuteldag inplannen??? Kheb em nog niet binnen! maar gesproken over club dagen, worden er weleens meetings georganiseerd voor sorento rijders? puzzelritten o.i.d. 1 Quote
patje sorento Geplaatst 31 Maart, 2015 Geplaatst 31 Maart, 2015 Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen. met 4 wiel aandrijving kun je overal binnendoor, ben je er zo Quote
patje sorento Geplaatst 31 Maart, 2015 Geplaatst 31 Maart, 2015 Kheb em nog niet binnen! maar gesproken over club dagen, worden er weleens meetings georganiseerd voor sorento rijders? puzzelritten o.i.d. ik ben voor heb er zin in , wil wel helpen route bedenken uitzetten organiseren.... Quote
hermansorento Geplaatst 1 April, 2015 Geplaatst 1 April, 2015 ik ben voor heb er zin in , wil wel helpen route bedenken uitzetten organiseren.... Wil jij het initiatief nemen? Misschien eerst maar eens inventariseren wat de animo is, mij lijkt het iig leuk om mee te doen Quote
DaveySorento Geplaatst 1 April, 2015 Geplaatst 1 April, 2015 Hallo Sorento drivers, Ik heb ook een sorento gekocht uit 2006 wel nog het eerste model met 75000 km rijd heerlijk en nergens problemen mee. zitten net vier nieuwe banden op, maar ben toch wel benieuwd naar de superlocker. Ligt het nou aan mij of is het nou gewoon hetzelfde als je die zekering 13 achter een drukknop zet ? Mvg Quote
hermansorento Geplaatst 1 April, 2015 Geplaatst 1 April, 2015 Hallo Sorento drivers, Ik heb ook een sorento gekocht uit 2006 wel nog het eerste model met 75000 km rijd heerlijk en nergens problemen mee. zitten net vier nieuwe banden op, maar ben toch wel benieuwd naar de superlocker. Ligt het nou aan mij of is het nou gewoon hetzelfde als je die zekering 13 achter een drukknop zet ? Mvg Hallo Davey, Met de superlocker heb je wat meer opties dan alleen achterwielaandrijving aanzetten (kijk naar het plaatje, had ik eerder in dit topic geplaatst) Als je namelijk de TOD (Torque On Demand) uitschakelt (zekering nr 13) heb je alleen achterwielaandrijving. Quote
hermansorento Geplaatst 1 April, 2015 Geplaatst 1 April, 2015 Ik heb mijn pakketje vandaag ontvangen !! Ik vandaag ook! 1 Quote
DaveySorento Geplaatst 1 April, 2015 Geplaatst 1 April, 2015 Ik rijd gewoon op de weg en ben niet van plan extreme offroad praktijken te gaan beleven. Als ik de zekering aan een drukknop koppel en een weerstand monteer voor de abs ben ik er dan ook ? alvast bedankt allemaal Quote
marcofr Geplaatst 1 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2015 er was al iemand die dit ook zelf heeft gedaan met gamma delen zeg maar .... moet je effe bij de super locker topic lezen. was volgens mij wel redelijk goedkoop, nog geen 2 tientjes ofzo, maar was dacht ik wel iets meer dan gewoon een weerstandje. ik ga ook niet offroad rijden enz. maar ik wil gewoon net iets lekkerder rijden dan 4x4. ik merk door de velen drempels in mijn wijk, dat 4x4 bij de drempels telkens een extra klein duwtje geeft. en ik lees op diverse forums dat velen erg veel baat hebben bij 2wd rijden. ik heb ook gelijk 4 nieuwe banden laten monteren, omdat de vorrige eigenaar er 4mm verschil in had laten sluipen. het rijgedrag en comfort was gelijk veel beter. dus dat 4x4 doet wel wat qua rijgedrag. kleine dingen zijn snel merkbaar. vandaar mijn 2wd keuze. ik heb voor het orgineel gekozen omdat ik orginele spullen gewoon cool vind. ik heb de auto ook maar net, en vind het zonde om er gamma in te monteren. maar dat is dan persoonlijk uiteraard. Quote
marcofr Geplaatst 1 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2015 fijn Herman !! handleiding duidelijk ? Quote
patje sorento Geplaatst 1 April, 2015 Geplaatst 1 April, 2015 Wil jij het initiatief nemen? Misschien eerst maar eens inventariseren wat de animo is, mij lijkt het iig leuk om mee te doen ja vindt ik goed, mischien samen met sportage eigenaren voor een betere opkomst? start vandaag of morgen een nieuwe topic , zodat dit bestaande onderwerp niet veranderd. Quote
hermansorento Geplaatst 2 April, 2015 Geplaatst 2 April, 2015 fijn Herman !! handleiding duidelijk ? De handleiding ziet er wel heel duidelijk uit, ik heb alleen weinig ervaring met dit soort installaties. En heb er ook de gereedschap niet voor. Ga jij zelf de superlocker erin bouwen? Quote
marcofr Geplaatst 2 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 2 April, 2015 Zeer zeker !! Ik heb net voor de 2e keer de handleiding door gelezen. Ik heb er gelukkig geen moeite mee. Is maar 1 auto draad onderbreken en bij 3 auto draden 1 erbij solderen. Voor mij geen probleem. Zal met wat voorzichtigheid van de dash mischien 1 tot 1.5 uur in beslag nemen. Als je solderen kunt ...... Nu hopen dat het zaterdag effe droog blijft. Ik zal het met duidelijkere foto's documenteren. De handleiding is een beetje erg uitgebreid, wat het ingewikkelder laat uizien. En de foto's zijn wat dof. Dan kijk je al snel naar die hele kabelboom. Dat schrikt af. De eerste 3 pagina's zijn alleen al hoe je de kunstof delen moet demonteren. En de laatste 2 om je ABS te omzeilen. Quote
bigwade Geplaatst 3 April, 2015 Geplaatst 3 April, 2015 ^^ Kunnen jullie niet gewoon afspreken en dat samen doen ? Zo helpt de een de ander en zo zijn de pimpmasters tenslotte ook begonnen. Quote
hermansorento Geplaatst 4 April, 2015 Geplaatst 4 April, 2015 Ik heb inmiddels een "mannetje" gevonden, die van mij wordt as woensdag ingebouwd @Marco ben benieuwd naar je eerste ervaringen! Quote
marcofr Geplaatst 6 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 6 April, 2015 Herman, zie mijn nieuwe topic. Quote
patje sorento Geplaatst 6 April, 2015 Geplaatst 6 April, 2015 heb ff zitten googlen, wat mischien ook wel een ander heeft gedaan, maar we hebben het hier toch over het zelfde, voor veel minder geld? of heb ik het mis? link: http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=191286 Quote
marcofr Geplaatst 6 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 6 April, 2015 Ja. Maar dat zijn posten van dik 2 jaar geleden. Succes met zoeken. Quote
hermansorento Geplaatst 7 April, 2015 Geplaatst 7 April, 2015 heb ff zitten googlen, wat mischien ook wel een ander heeft gedaan, maar we hebben het hier toch over het zelfde, voor veel minder geld? of heb ik het mis? link: http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=191286 De superlocker is een product van http://www.dip-tech.de het forum topic waar jij naar verwijst is van 2007, en het lijkt mij een vergissing qua prijs. Ik heb ergens het elektrische diagram gezien van de superlocker, als je handig bent zou je ook zelf zoiets kunnen maken.. Quote
patje sorento Geplaatst 7 April, 2015 Geplaatst 7 April, 2015 Zal eens kijken op de sloop voor zo.n knop. En uit elkaar slopen en kijken hoe het werkt Quote
jagergerth Geplaatst 28 September, 2015 Geplaatst 28 September, 2015 Ik heb inmiddels een "mannetje" gevonden, die van mij wordt as woensdag ingebouwd @Marco ben benieuwd naar je eerste ervaringen! he herman kun jij mij misschien ook helpen met de superlocker prijzen en waar te monteren? dank je Quote
hermansorento Geplaatst 28 September, 2015 Geplaatst 28 September, 2015 he herman kun jij mij misschien ook helpen met de superlocker prijzen en waar te monteren? dank je Hela, De superlocker is een product van een duitse ingenieur Dirk Pflug. Je kunt hem mailen op info@dip-tech.de zijn website is om onduidelijke redenen uit de lucht Ik was € 186,75 kwijt inclusief verzendkosten. En heb deze laten inbouwen bij http://www.autoquik.nl(Heerde) heb ik hele goede ervaring mee, reken op zon 30 a 40 euro voor de inbouw. succes! en laat weten wat je ervaringen zijn Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.