Jump to content
  • Sign Up
Da_JoJo

Ceed LG 2-din navigatie modden

Recommended Posts

Kheb een beetje zitten spelen vandaag met de LG radio in mijn ceed. Gezien t oude topic archived is , heb ik maar een nieuwe gemaakt omdat ik niet daar kon posten. je kan daar de files vinden om de radio te laten starten van usb en total commander wince versie te draaien.

Ik gebruik dat al jaren en het is het meest relaxte programma wat ik tot nu toe op n computer heb mogen gebruiken. affijn na een hoop lezen en klooien ben ik zover gekomen om een wolfNCU , navitel , 7ways, minesweeper en nog wat wince progs er op te draaien.

het is me nog niet duidelijk of ik de snowball.exe kan veranderen zonder dat de radio vastloopt.

ik heb de laatste software v7.5.8 er op staan en die files die ik vond waren voor een andere versie. evengoed draait de aangepaste firmwareupgrade hack vanaf de usb stick en alles lijkt te werken, althans de totalcommander en de wolfncu. 7ways navigatie doet t ook maar vind geen gps.

ik heb een aantal files en dingen gevonden op de russische site van het vorige topic. grappig genoeg vond ik een aangepaste versie wolfncu die door een rus gepimpt was. kijk ik in de files en ini's daarvan , kom ik kiaclub nl tegen :-)  .

maargoed... 

om in het test/dealer menu te komen (dealer zelf stond raar te kijken toen ik dit liet zien maar ok)  doe je de * of setup knop 5 secs ingedrukt houden totdat je de software en map versies ziet en in dat scherm druk je in t midden (10 tellen ongeveer) totdat je de testmode ziet verschijnen. daar druk je op oke en kun je alleen 123456 als code gebruiken (de rest vd codes werkte allemaal niet) daarmee kom je in het testmenu. (met de duitse gehackte versie, is t die 5 plekken drukken die in de pdf file staan beschreven)

de eerste pagina kun je de linker pijl omlaag doen om de tmc data te zien . in het navigation menu kun je 2 waardes op "on" zetten, dit kun je niet meer terugzetten naar "Off" daarna. de rest is gewoon data.

ik heb intussen een usb stick gemaakt met igo9 er op en dat moet ik nog gaan uitproberen of dat gaat werken.

Het is me opgevallen dat de gehackte firmwareupgrade die gelijk de wolfncu opstart, gaat vastlopen zodra er iets in de radio aan knoppen bedient word of de batterij waarschuwing komt. de radio bleef ook gewoon t geluid van de radio doorgeven.  de versie die total commander opstart werkte beter en kan gewoon weer opgestart worden door de usb stick even opnieuw er in te doen. de versie met direct opstarten van wolfncu heeft de voorkeur natuurlijk. heb al zitten kijken of ik die lisa.exe kan vervangen door de wolfncu exe en of ik e.e.a. op het apparaat zelf kwijt kan.. op storage en storage3 is er nog ruimte over voor wat files. en met totalcommander met registry plugin kan ik t e.e.a. veranderen in de registry. t zou vervelend zijn als door t vervangen van lisa.exe de firmware upgrade en dus de mogelijkheid via usb op te starten hiermee verloren gaat.

edit:

weer ff tijd gehad om met t ding te spelen...  de igo8 en igo9 pna ce versie wil niet opstarten en zegt dat t geen geldig wince prog is.. erg apart gezien t toch een wince prog is.

snowball.exe zitten uitpluizen.. is blijkbaar de hoofdshell waarop alles draaid incl de firmware upgrade via usb en de hardwareknoppen. er zit kennelijk behalve de testmode ook nog een micom mode en een factory mode op. passwoorden van deze staan gok ik in de exe file zelf. lisa.exe zou dus gewoon te vervangen moeten kunnen worden door een andere file zonder dat dit de firmware upgrade via usb aantast.

hier verwijst t naar de keypad voor paswoord invoer in t geheime menu achter instellingen. deze file laad in t geheugen en zorgt voor alle bediening van knoppen en de batterij waarschuwing en de firmwareupgrade pointer en de audioverwijzingen de snowball.map zorgt voor het mappen van objecten in de software. kwam ook iets van divx tegen, nog niet getest of divx wil spelen, maar t zou moeten kunnen lijkt t.

DLG_Diag_Factory_List.obj
 0001:0001042c       ?Password_KEYPAD_UpdateButton@@YAXHHH@Z 0002142c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:0001060c       ?Password_KEYPAD_OK@@YAXXZ 0002160c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00010aac       __unwind$36133             00021aac f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00010adc       __unwind$36134             00021adc f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00010b0c       ?InputBox_Update@@YAXH@Z   00021b0c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00010bdc       ?Password_KEYPAD_Initiaize@@YAXPAUHWND__@@@Z 00021bdc f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:000111d4       ?Password_KEYPAD_DrawDialog@@YAXPAUHWND__@@@Z 000221d4 f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:0001127c       ?Password_KEYPAD_GENERAL_INPUT@@YAXH@Z 0002227c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:0001141c       ?Password_KEYPAD_RunCommand@@YAXPAUHWND__@@H@Z 0002241c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:000114f8       ?OnPasswordKeypadMsgHandler@@YAHPAUHWND__@@IIJ@Z 000224f8 f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00012750       __unwind$36140             00023750 f

000441c8 f   DLG_Diag_System_Debug.obj
 0001:000333a4       ?OnLowBattery@Dlg_Diag_System_DEBUG@@QAAXXZ 000443a4 f

kwam bij t doorzoeken van de system dir nog een paar andere dingen tegen.. b.v. climatecontrol en touchscreen calibratie en auto-inparkeren.. 1e deed niks op mijn auto-climatecontrol (niet heel raar natuurlijk.. werkt via canbus).. calibratie van scherm is erg handig.. met mijn note 4 pen even goed gecalibreerd, deed wonderen en touchscreen is eindelijk pixel-accuraat. waarom ze dit niet af fabriek doen , geen idee.

icons en theme van het menu/interface :

/general/

/media/

/set/

/logo/  <-- startup logo bij t aangaan van de unit

mocht je de stem van de navigatie zat zijn :   /storage card/evoice/voice_data/

je kan de hyundai versie software er gewoon op zetten maar heeft weinig zin om er een uur aan te vergooien, is exact zelfde alleen de deviceid is veranderd van kia naar hyundai. 

KMC65  KMC70  HMC65 HMC70   kia en hyundai unit codes.. deze staan ergens in een ini of txt file en geven aan of t kia of hyundai theme moet draaien.

gok hiero, nog niet naar gekeken : Storage Card4\LGENavi\LIMF\readreal_ver.txt of Storage Card2/DATA/Blue/deviceid.txt

uit de snowball.exe verwijzing lijkt t of de versie kia of hyundai gezet kan worden met een of andere instelling ergens in een hidden menu.

mocht je je vervelen, kan je dit als paswoord proberen.. misschien doet t iets :

micom: 407067  VR+/- 999932  227001  fw :677932  401401

uit de snowball.exe gehaald:

#   0   *   9   8   7   6   5    ³
 0005E180 ³ 0006F380 ³ 4   3   2   1 1 0 3 1 9     2 3 4 1 2 3     3 3 7 3 3 7     2 5  ³
 0005E1C0 ³ 0006F3C0 ³ 3 2 1 6     8 2 0 3 2 0     2 3 8 7 7 1     2 3 9 7 7 7     2 2  ³
 0005E200 ³ 0006F400 ³ 9 8 7 7     8 8 0 6 1 0 2 8 7 2     3 2 2 8 6 7     2 5 8 0 2 5  ³
 0005E240 ³ 0006F440 ³     0 1 0 1 0 2 2 1 5 1     1 2 3 4 5 6     6 5 4 2 8 1          ³

vrij vertaald :  #0*98765,110319 , 234123, 337337, 253216, 820320, 238771, 239777, 229877, 8806102872,322867, 258025, 123456 (systeminfo), 654281(desktop)

een paar vragen die ik heb:

kan de LG radio ook volledig uit ? ik word er een beetje simpel van om steeds de zekering er uit te trekken :wink:

heeft iemand al geprobeerd de gps aan de praat te krijgen dmv een gps to comport programma ?

gps draait via de micom gok ik.. piped versie misschien.. com1, com2, com3 in gebruik.. gokje : activesync, gps, onboard jtag

kan ik de snowball.exe vervangen zonder dat de radio overstuur raakt met de 7.5.8 versie ? yup is zelfde versie .. SNOWBALL V 0.43 V0.34 2.3
 2009.09.15   2.7.1 in file description.. lijkt erop dat t originele file is, zelfde als de gemodde versie. er is ook een wolf_sportage versie, werkt ook.

heeft iemand al zitten spelen met de internals van het apparaat die mij kan vertellen of t ding via de interne usb nog aanspreekbaar is na het verwijderen van lisa.exe en andere files ? (niet de core os files dus) .. vervangen van files zou moeten kunnen, alleen in t geval van lisa.exe is t de vraag of de shell en hardwareknoppen nog doen wat ze moeten doen. zat te denken om de navigatie (homer.exe?)  te vervangen door wolfncu of navitel, kun je t starten met de map knop. iemand een beter idee hoor ik t graag. vooralsnog lijkt me t beste om via de firmwareupgrade usb optie te starten en snowball.exe te vervangen door een gemodde versie zodat je niet de hele tijd die usb stick er uit en in hoeft te doen.

heeft iemand een lijst van welk prog wat doet ? homer.exe (navi?), lisa.exe(storagecontroller/media?), blue.exe(bluetooth?) en die andere simpsons namen .exe's

barney.exe > touchscreendriver

bruikbare dingen :

met cecommander met registry plugin verander je deze regkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE -> init -> Launch50" aanpassen van MyShell.exe naar Explorer.exe     >> boot unit direct naar desktop of naar wolf.exe voor direct wolfncu start

connector A - pinnetjes 12, 23, 24     - signaal "sound level" voor een externe amp

connector B - pinnetjes C19 en C20  - signaal van de licht sensor voor auto-helderheid vd monitor

pin c2 handrem draad = grijs met oranje streep , deze aan de + stroom hangen en geen gezeik met handrem waarschuwing meer voor de aux-in

pin c3 Alt_in draad = deze aan de + (de +12v van de accesoire-stand contactslot beste) hangen en geen gezeik meer met batterij waarschuwing

edit:

waarom men abraham.exe gebruikt volg ik nog steeds niet.. deze .exe word gebruikt om het systeem te updaten en geeft acces naar alle onboard storage. na het vervangen van snowball.exe kun je ook in t systeem komen en heb je acces tot alles. bovendien myshell.exe uit de windows dir gaat naar de "normale" besturing vd radio die je bij opstarten krijg. de feitelijke shell dus.

de GPS is nog steeds een raadsel waar dat ding uithangt. com3 meest waarschijnlijke. het is iig een HIPPO (ftp://ftp.trimble.com/pub/sct/embedded/bin/DR_PRODUCTS/HIPPOSpec-v11a.pdf) met TMC versie. dus we gaan een HIPPO naar NMEA converter nodig hebben om programma's die GPS gebruiken aan sattelieten te helpen. iets van GPSGate voor wince 6.0 mips

menavrus heeft een compleet aangepaste firmware vd radio incl knoppen sturing en alles, maar kost 50$ en wil niets kwijt over de technische aspecten.

p.s.: vermoeiend dat russisch, engels en duits door mekaar lezen :online2long:

post-15607-0-23434600-1429824543_thumb.jpg

post-15607-0-87389900-1429827008_thumb.jpg

post-15607-0-44924500-1429827079_thumb.jpg

post-15607-0-37895400-1430159169_thumb.jpg

Edited by Da_JoJo

Ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat, tot zover goed bezig........

volgens mij heeft de ceed dezelfde radio als de sportage en die is zo te herstarten

Druk het systeem uit met de aan/uit knop.
- Houd de Eject knop ingedrukt, druk op de aan/uit knop en draai tegelijkertijd naar links.
- Het systeem gaat nu uit en vervolgens verschijnt het Kia logo

dat is dus een echte reset hetzelfde effect als de zekering eruit trekken

inderdaad erg benieuwd waar dit naar toe gaat 

toppie.. je maakt me blij :-) het is idd dezelfde unit als de sportage.  beetje aparte manier om aan en uit te zetten maar ok. gaan dan ook de gegevens van de navigatie adressen verloren of blijven deze staan ?

ik was van plan vandaag om die snowball exe maar te vervangen.. hoef ik em ook niet meer aan/uit te zetten als t goed is.

inmiddels uitgevonden dat igo8.3.2 mips versie gaat werken. kan em alleen zo gauw ff niet vinden op t net. de navitel werkt en heb inmiddels een map gevonden van benelux ook.

eerst maar eens kijke of die gps wil meewerken.

edit:

weer ff tijdje aan t klooie geweest vandaag.. idd die truck met die ejectknop en aan/uit naar links draaie terwijl je em ingedrukt hebt werkt . niet altijd even goed en soms moet je radio weer aan zetten, of ik ben te ongeduldig  :roll:

kheb nu wolfncu met progs op de interne opslagruimte (storage card3) gezet en de aangepaste snowball,exe met wolfncu starter er op.. kan het nu zonder usb stick draaien. gewoon */settings knop 5 secs ingedrukt houden en t start wolfncu op.enige is dat met die usb-stick erin de audio gemute word. door dat dummy.mp3 file (stop usb met firmwareupdate hack er in > druk zodra je die usb lezen melding ziet op mediaknop dat ie op usb staat.), de audio doet t i.i.g. alleen zonder die dummy hoor je dus de radio erdoorheen of mp3.. misschien via BT me phone connecten en dan BT optie kiezen en phone muziek op pauze wel gaat helpen met dit.

de 227mb map van navitel wil ie ook niet kopiereen.. gok dat te lang duurt ofzo voor de watchdogtimer of storagecontroller o.i.d.  er staat nog 360mb ruimte op de storage card dus dat kan t niet zijn. draait evengoed vanaf usb stick desalniettemin.

in die wolfncu map kwam ik nog een shortcutkey exe tegen. dat leek me een handiger iets dan elke keer 5secs op de instellingenknop te drukken. volgende keer eens even kijken of dat gaat werken als ik t in de startup map van wince zet. het maakt een minilogo linksbovenin die je kan drukken om naar wolfncu te gaan en het blijft ook bovenop alles draaien , radio,navi en media.

de gps heeft geen zin mee te werken.. enige port die open is, is die van activesync.. misschien es proberen met usb thetering vanaf me phone.. misschien dat het mogelijk is op een of andere manier internet op t ding te krijgen zo. zal wel activesync nodig hebben van een pc met win xp via de interne usb poort gok ik.

kheb iig nu een mogelijkheid om filmpjes (mpeg,divx, mp4) te draaien. dat is erg handig..  en totalcommander intern, spelletje en calculator, ik word al n stuk blijer van t ding nu. en niet te vergeten dat de radio niet zeurt over batterij die leeg gaat. zet contactslot in stand 1 als ie dr om zeurt en zolang je in wince zelf zit of een prog draait blijft ie gewoon aan.. kheb maar n 3 uur dr mee lopen klooien zonder de auto te starten. enige is dat de unit soms op usb blijft hangen dan. reset unit en vrolijk verder gaan waar ik gebleven was. hoezo je accu raak leeg ? start nog goed na die 3 uur continu radio aan hebben gehad.

de unit werkt alleen maar met wince mips gecompileerde software, dus dat maakt t aantal opties voor programma's een heel stuk kleiner dan voor n ARM processor helaas.

post-15607-0-01560000-1429985457_thumb.jpg

post-15607-0-78487000-1429985461_thumb.jpg

post-15607-0-03855200-1429985481_thumb.jpg

post-15607-0-66747400-1429985559_thumb.jpg

Edited by Da_JoJo
  • Like 1

Goed bezig,

Vorig jaar heb ik voor een vriend van mij de unit voorzien van usb voor activesync. Moest alleen wel de kabel solderen. De poort is gewoon aanwezig. Maar in die van hem zat er geen connector op. Maakt het ook een stuk makkelijker om data te kopieren vanaf je laptop.

De info had ik destijds op de italiaanse sportage forum gevonden. Mss ook iets voor jou. Wellicht ook mogelijk om die usb poort te gebruiken voor wifi of zo.

Hij heeft de auto niet meer dus kan het helaas niet voor je testen.

mm yu voorlopig wil ik em nog niet uit mekaar slopen, tenzij het hard nodig is. connector solderen wat minder, maar klinkt wel aantrekkelijk ergens om die activesync te gebruiken. wifi heeft denk ik een driver nodig. activesync internet sharing gaat wel werken. kwam in de lisa.exe ook ondersteuning tegen voor cdrom,harddisk,flashcard en sdcard. waarschijnlijk gaat een usb-hdd,usb cd-rom (dvd?) dan ook wel werken.

tot nu toe heb ik er op staan : snowball.exe van een kia sportage radio, wolfncu van een dacia duster LG radio, navitel van een clarion radio, navitel map van n android phone, games van een HP wince pocketpc, coreplayer van een oude tomtom, wince total commander, IAreader2 van die russische build. die russische skin moet ik nog ff in t nederlands veranderen en gok yn_position.exe van de ingebouwde navigatie ook nie meer klopt, want die wil niet starten. komen er wel uiteindelijk  :roll:

zou mooi zijn als men wat mee kan helpen door wat wince mips apps te vinden die handig zijn (igo8 voor mips vooral) en wat info van de gps zelf (baudrate,com-port of pipe waar ie zit of info vd gpschip zelf, ingebouwd in cpu of nie etc.)

ff checken of er compact .net framework op de unit/radio staat ook. in regkey HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/.NET Compact Framework > niet dus :/

hier staat n hoop wince 6 embedded stuff http://www.hpc.net/obj_search.asp?Keywords=apps&Submit=Gohttp://www.pda-archives.com/wince/1.htm http://www.windowsce.com/

snowball.exe wolfncu-editie gaat gelijk na 5secs settingsknop naar wolfncu. kan via windows.exe naar password scherm komen en daar 111484 gebruiken om de taskbar te krijgen.

snowball.exe duitse versie met password doet eerst firmware info en na die 1 tm 5 punten op display klikken naar password scherm en gebruikt de oude set codes (111484 wintaskbar etc)

snowball.exe van 7.5.8 firmware doet firmware info en dan na 10 secs midden van display ingedrukt houden naar password scherm en gebruikt nieuwe set codes (123456 en die in 1e post staan)

kortom niet helemaal dezelfde snowball.exe maar t werkt wel gewoon. voordeel van die wolfncu versie, is geen gezeik met audio. gewoon dummy.mp3 op usb stick en mediaknop drukken, is t stil. waarom er geen stopknop op die media usb zit is me een raadsel.

edit:

nog ff lopen spelen ermee.. bluetooth audio en dat op phone op pauze zetten werkt.. audio van videoplayer en navitel doet t gewoon dan.

alle lopende processen gekillt > phoenix, jupiter en nog meer van die spacenamen.. wie verzint die dinge in godsnaam.. simpsons in space lol

gps op com6 4800 baud en t geeft geen error meer.. of t werk nog nie gecheckt. edit> werkt nie dus :-/  iets houd die comport bezet.

skin intussen stukje aangepast naar nederlands.

edit:gps zou op COM3 speed 38400 moeten zitten volgens russisch forum. volgens portscan port 0 tot 3 in gebruikt met iets.. 2 is activesync i.i.g.

mapfile wil nog steeds niet copieeren.. blijft op 65% hangen, t meeste wat ik kon kopieren tot nu toe. erg irri en tijdrovend ook. 2015 map wilde de index niet niet opbouwen.

Ralink RT5370 Mini Size USB WIFI adapter heeft wince 6.0 ondersteuning.. zou kunne werken.

Edited by Da_JoJo

Allemaal heel interesant..

Wij hebben straks ook een Cee'd SW uit 2014 en volg dit topic dan ook aandachtig

Maar wat mij opviel dat er geen DVD's gedraait kunnen worden.

Niet zo erg...

Maar kan er dan evt een player op geinstaleerd worden, bijv VLC player

Waardoor je films vanaf usb kan afspelen..

Ik weet wel dat ik er DAB+ op gaat aansluiten..Ontvangst is dan stukken beter, zit ook in de Rio die ik nu nog heb.

had al zitten kijken voor DVD video, maar ik denk dat t ding daar te traag voor is. cd-rom ondersteuning is er. of er data-cd ondersteuning is weet ik niet, maar is een beetje onzin gezien je er een stuk rappere 16GB usb stick of externe hdd in de usb aansluiting kan doen.

vooralsnog is development voor VLC wince versie gestopt en buiten dat draait het op xscale (soort ARM processor) alleen.. geen optie dus, tenzij je een MIPS versie gaat vinden.

Je kan wel coreplayer er op zetten en dat ondersteund divx, xvid, avi, h264 en mp4 o.a. heb divx en avi getest en dat werkt ok. TCMP draait wel maar is niet vooruit te branden.

DAB+ is wel n leuke optie. zat te denken om een dvb-t tuner er aan te hangen, maar zoek nog een goed excuus om er geld aan uit te geven :roll:

edit:

iemand van tjechisch forum heeft een dvd-changer aan de praat gekregen op een AMD Au1200 platform, voorloper van onze radio. misschien toch nog hoop.

edit2: in t kader van pics or it didn't happen...

post-15607-0-65335100-1430242724_thumb.jpg

post-15607-0-00283300-1430242725_thumb.jpg

post-15607-0-31891100-1430242725_thumb.jpg

bedankt voor het duidelijke antwoord..

als de ceed voor de deur staat gaan we ook maar eens kloten..

graag gedaan.  bietje hulp altijd welkom :-)

kheb nu dus Nav n Go 8.2.3 (iGO8) voor mips aan de praat en daar zooi maps en NL tts ingegooid en dat werkt wel ok. 3D buildings,flitspalen en alle meuk er op en aan. alleen die gps wil gewoon echt niet. in sys.txt op hippo gezet maar haalt weinig uit. tmc reveiver kan ie niet vinden ook. wat ik zo begrijp is het een royaltek. enige waar wat data uitkomt is com-port 1

ook een navitel 9 gevonden op forum over chevrolet radio's. deze wil wel opstarten, maar heeft een skin nodig en die van navitel 8 werkt niet kennelijk.

Vage shit... blijft toch raar..

Denk dat het gewoon te ver is dicht getimmerd om eigen software erop te zetten.

nee dat valt wel mee. het is meer dat de gps die er in zit ook tmc en een compass combineert met elkaar en daarom vage gecombineerde output op de com poort geeft die andere navi-programma's niet ondersteunen.

heb beetje lopen zoeken, maar zonder typenr en hardware info van het apparaat kom je niet zo heel ver. toevallig iemand dat ding losgehaalt uit ze dashboard en alle codes/hardware specs van het ding opgeschreven ? zou erg handig zijn. dit dus : http://kiaclub.ru/forum/attachment.php%3Fs%3Da5c21d5e715bb1d6c26c7a309af45aca%26attachmentid%3D47290%26d%3D1408616102

wat ik zo lees moet het een LG LAN1100EKTF zijn met dorestayl (russisch woord en vertaalmachine kent t nie.. iets van ....tek)

http://opensource.lge.com/osSch/list?types=ALL&search=lan1100ektf

yn_position.exe is de gps decoder/controller of hoe je t wil noemen.. dit vertaald de gps+compass naar bruikbare info voor de onboard navigatie i.i.g.

eXpedi_CE.exe is de onboard navigatie.. dus het lijkt me als je andere navigatie igo8 ofzo er in zet en de naam veranderd naar eXpedi_CE.exe dan start ie dat op .. de easy menavrus way dus :roll: .

maar toch, al met al, is die onboard navigatie software toch wel n stuk geavanceerder dan de rest. geen gps loss onder tunnels (door het ingebouwd compas+berekening) en TMC er bij die erg goed werkt.

updaten kost tot augustus 2015 nog 169€ voor 5 jaar. daarna 199€ per update. dus ik ben maar gezwicht voor deze optie. laatste mapupdates zijn van eind 2013, niet zo heel apart op zich gezien de satteliet die voor de mapinfo zorgdraagt maar eens in de 2 jaar voorbij komt. beetje rekenwerk zegt dat dus dit jaar weer n nieuwe ronde is en dan n jaar om de map te maken > begin 2017 nieuwe map die wel weer redelijk up-to-date is. de rest zijn allemaal gebruikers-input updates en eigenlijk niet het geld voor update waard. poi updates ook niet heel erg interessant. mijn conclusie > met die 5x update kan je 10 jaar mee toe, gewoon om de 2 jaar update is genoeg en de garage telt gewoon in aantal keren en niet in jaren of datums.

enige wat dan nog boeit is video afspelen en dat werkt met coreplayer nu wel aardig.

voor het geval dat je dan geen maps wil kopen, kunnen er een aantal .exe startups worden veranderd, bv eXpedi_CE.exe naar de igo8.exe  en de myshell.exe naar de wolfcnu (*kan ook in de registry gezet worden) en kun je de maps gratis her en der op internet vinden. enige is die gps die t dan moet gaan doen en de tmc.

kheb intussen zo maverus update gevonden waar nieuwe gps driver bij zat, moet ff tijd vinden om dat uit te pluizen en kijke wat er mee te doen valt.

hier nog een stukje forum , iemand die probeerd de gps te capturen en filteren en vervolgens naar een virtual com port te sluizen http://4pna.com/showthread.php?t=13392

link russisch forum voor verschillende shells en wolfncu ipt etc http://kiaclub.ru/forum/showthread.php%3Ft%3D9177

• Like 1

Hoe kan jij dit lezen. Russisch lezen brrrr

Het gaat mij puur voor films...

Dan kan ik mijn muziek dvd's afspelen...

Verder zal ik niets veranderen..

Idd is de navi prima, voor die paar keer per jaar..

En ik krijg 7 jaar gratis update, daarna op betaling..prima geregeld.

Nog even wachten op de auto, eerst de mijne nog zien te verkopen.

Kheb een beetje zitten spelen vandaag met de LG radio in mijn ceed. Gezien t oude topic archived is , heb ik maar een nieuwe gemaakt omdat ik niet daar kon posten. je kan daar de files vinden om de radio te laten starten van usb en total commander wince versie te draaien.

Ik gebruik dat al jaren en het is het meest relaxte programma wat ik tot nu toe op n computer heb mogen gebruiken. affijn na een hoop lezen en klooien ben ik zover gekomen om een wolfNCU , navitel , 7ways, minesweeper en nog wat wince progs er op te draaien.

het is me nog niet duidelijk of ik de snowball.exe kan veranderen zonder dat de radio vastloopt.

ik heb de laatste software v7.5.8 er op staan en die files die ik vond waren voor een andere versie. evengoed draait de aangepaste firmwareupgrade hack vanaf de usb stick en alles lijkt te werken, althans de totalcommander en de wolfncu. 7ways navigatie doet t ook maar vind geen gps.

ik heb een aantal files en dingen gevonden op de russische site van het vorige topic. grappig genoeg vond ik een aangepaste versie wolfncu die door een rus gepimpt was. kijk ik in de files en ini's daarvan , kom ik kiaclub nl tegen :-) .

maargoed...

om in het test/dealer menu te komen (dealer zelf stond raar te kijken toen ik dit liet zien maar ok) doe je de * of setup knop 5 secs ingedrukt houden totdat je de software en map versies ziet en in dat scherm druk je in t midden (10 tellen ongeveer) totdat je de testmode ziet verschijnen. daar druk je op oke en kun je alleen 123456 als code gebruiken (de rest vd codes werkte allemaal niet) daarmee kom je in het testmenu. (met de duitse gehackte versie, is t die 5 plekken drukken die in de pdf file staan beschreven)

de eerste pagina kun je de linker pijl omlaag doen om de tmc data te zien . in het navigation menu kun je 2 waardes op "on" zetten, dit kun je niet meer terugzetten naar "Off" daarna. de rest is gewoon data.

ik heb intussen een usb stick gemaakt met igo9 er op en dat moet ik nog gaan uitproberen of dat gaat werken.

Het is me opgevallen dat de gehackte firmwareupgrade die gelijk de wolfncu opstart, gaat vastlopen zodra er iets in de radio aan knoppen bedient word of de batterij waarschuwing komt. de radio bleef ook gewoon t geluid van de radio doorgeven. de versie die total commander opstart werkte beter en kan gewoon weer opgestart worden door de usb stick even opnieuw er in te doen. de versie met direct opstarten van wolfncu heeft de voorkeur natuurlijk. heb al zitten kijken of ik die lisa.exe kan vervangen door de wolfncu exe en of ik e.e.a. op het apparaat zelf kwijt kan.. op storage en storage3 is er nog ruimte over voor wat files. en met totalcommander met registry plugin kan ik t e.e.a. veranderen in de registry. t zou vervelend zijn als door t vervangen van lisa.exe de firmware upgrade en dus de mogelijkheid via usb op te starten hiermee verloren gaat.

edit:

weer ff tijd gehad om met t ding te spelen... de igo8 en igo9 pna ce versie wil niet opstarten en zegt dat t geen geldig wince prog is.. erg apart gezien t toch een wince prog is.

snowball.exe zitten uitpluizen.. is blijkbaar de hoofdshell waarop alles draaid incl de firmware upgrade via usb en de hardwareknoppen. er zit kennelijk behalve de testmode ook nog een micom mode en een factory mode op. passwoorden van deze staan gok ik in de exe file zelf. lisa.exe zou dus gewoon te vervangen moeten kunnen worden door een andere file zonder dat dit de firmware upgrade via usb aantast.

hier verwijst t naar de keypad voor paswoord invoer in t geheime menu achter instellingen. deze file laad in t geheugen en zorgt voor alle bediening van knoppen en de batterij waarschuwing en de firmwareupgrade pointer en de audioverwijzingen de snowball.map zorgt voor het mappen van objecten in de software. kwam ook iets van divx tegen, nog niet getest of divx wil spelen, maar t zou moeten kunnen lijkt t.

DLG_Diag_Factory_List.obj
 0001:0001042c	   ?Password_KEYPAD_UpdateButton@@YAXHHH@Z 0002142c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:0001060c	   ?Password_KEYPAD_OK@@YAXXZ 0002160c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00010aac	   __unwind$36133			 00021aac f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00010adc	   __unwind$36134			 00021adc f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00010b0c	   ?InputBox_Update@@YAXH@Z   00021b0c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00010bdc	   ?Password_KEYPAD_Initiaize@@YAXPAUHWND__@@@Z 00021bdc f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:000111d4	   ?Password_KEYPAD_DrawDialog@@YAXPAUHWND__@@@Z 000221d4 f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:0001127c	   ?Password_KEYPAD_GENERAL_INPUT@@YAXH@Z 0002227c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:0001141c	   ?Password_KEYPAD_RunCommand@@YAXPAUHWND__@@H@Z 0002241c f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:000114f8	   ?OnPasswordKeypadMsgHandler@@YAHPAUHWND__@@IIJ@Z 000224f8 f   DLG_Diag_Keypad.obj
 0001:00012750	   __unwind$36140			 00023750 f

000441c8 f   DLG_Diag_System_Debug.obj
 0001:000333a4	   ?OnLowBattery@Dlg_Diag_System_DEBUG@@QAAXXZ 000443a4 f
kwam bij t doorzoeken van de system dir nog een paar andere dingen tegen.. b.v. climatecontrol en touchscreen calibratie en auto-inparkeren.. 1e deed niks op mijn auto-climatecontrol (niet heel raar natuurlijk.. werkt via canbus).. calibratie van scherm is erg handig.. met mijn note 4 pen even goed gecalibreerd, deed wonderen en touchscreen is eindelijk pixel-accuraat. waarom ze dit niet af fabriek doen , geen idee.

icons en theme van het menu/interface :

/general/

/media/

/set/

/logo/ <-- startup logo bij t aangaan van de unit

mocht je de stem van de navigatie zat zijn : /storage card/evoice/voice_data/

je kan de hyundai versie software er gewoon op zetten maar heeft weinig zin om er een uur aan te vergooien, is exact zelfde alleen de deviceid is veranderd van kia naar hyundai.

KMC65 KMC70 HMC65 HMC70 kia en hyundai unit codes.. deze staan ergens in een ini of txt file en geven aan of t kia of hyundai theme moet draaien.

gok hiero, nog niet naar gekeken : Storage Card4\LGENavi\LIMF\readreal_ver.txt of Storage Card2/DATA/Blue/deviceid.txt

uit de snowball.exe verwijzing lijkt t of de versie kia of hyundai gezet kan worden met een of andere instelling ergens in een hidden menu.

mocht je je vervelen, kan je dit als paswoord proberen.. misschien doet t iets :

micom: 407067 VR+/- 999932 227001 fw :677932 401401

uit de snowball.exe gehaald:

#   0   *   9   8   7   6   5    ³
 0005E180 ³ 0006F380 ³ 4   3   2   1 1 0 3 1 9	 2 3 4 1 2 3	 3 3 7 3 3 7	 2 5  ³
 0005E1C0 ³ 0006F3C0 ³ 3 2 1 6	 8 2 0 3 2 0	 2 3 8 7 7 1	 2 3 9 7 7 7	 2 2  ³
 0005E200 ³ 0006F400 ³ 9 8 7 7	 8 8 0 6 1 0 2 8 7 2	 3 2 2 8 6 7	 2 5 8 0 2 5  ³
 0005E240 ³ 0006F440 ³	 0 1 0 1 0 2 2 1 5 1	 1 2 3 4 5 6	 6 5 4 2 8 1		  ³
vrij vertaald : #0*98765,110319 , 234123, 337337, 253216, 820320, 238771, 239777, 229877, 8806102872,322867, 258025, 123456 (systeminfo), 654281(desktop)

een paar vragen die ik heb:

kan de LG radio ook volledig uit ? ik word er een beetje simpel van om steeds de zekering er uit te trekken :wink:

heeft iemand al geprobeerd de gps aan de praat te krijgen dmv een gps to comport programma ?

gps draait via de micom gok ik.. piped versie misschien.. com1, com2, com3 in gebruik.. gokje : activesync, gps, onboard jtag

kan ik de snowball.exe vervangen zonder dat de radio overstuur raakt met de 7.5.8 versie ? yup is zelfde versie .. SNOWBALL V 0.43 V0.34 2.3

2009.09.15 2.7.1 in file description.. lijkt erop dat t originele file is, zelfde als de gemodde versie. er is ook een wolf_sportage versie, werkt ook.

heeft iemand al zitten spelen met de internals van het apparaat die mij kan vertellen of t ding via de interne usb nog aanspreekbaar is na het verwijderen van lisa.exe en andere files ? (niet de core os files dus) .. vervangen van files zou moeten kunnen, alleen in t geval van lisa.exe is t de vraag of de shell en hardwareknoppen nog doen wat ze moeten doen. zat te denken om de navigatie (homer.exe?) te vervangen door wolfncu of navitel, kun je t starten met de map knop. iemand een beter idee hoor ik t graag. vooralsnog lijkt me t beste om via de firmwareupgrade usb optie te starten en snowball.exe te vervangen door een gemodde versie zodat je niet de hele tijd die usb stick er uit en in hoeft te doen.

heeft iemand een lijst van welk prog wat doet ? homer.exe (navi?), lisa.exe(storagecontroller/media?), blue.exe(bluetooth?) en die andere simpsons namen .exe's

barney.exe > touchscreendriver

bruikbare dingen :

met cecommander met registry plugin verander je deze regkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE -> init -> Launch50" aanpassen van MyShell.exe naar Explorer.exe >> boot unit direct naar desktop of naar wolf.exe voor direct wolfncu start

connector A - pinnetjes 12, 23, 24 - signaal "sound level" voor een externe amp

connector B - pinnetjes C19 en C20 - signaal van de licht sensor voor auto-helderheid vd monitor

pin c2 handrem draad = grijs met oranje streep , deze aan de + stroom hangen en geen gezeik met handrem waarschuwing meer voor de aux-in

pin c3 Alt_in draad = deze aan de + (de +12v van de accesoire-stand contactslot beste) hangen en geen gezeik meer met batterij waarschuwing

edit:

waarom men abraham.exe gebruikt volg ik nog steeds niet.. deze .exe word gebruikt om het systeem te updaten en geeft acces naar alle onboard storage. na het vervangen van snowball.exe kun je ook in t systeem komen en heb je acces tot alles. bovendien myshell.exe uit de windows dir gaat naar de "normale" besturing vd radio die je bij opstarten krijg. de feitelijke shell dus.

de GPS is nog steeds een raadsel waar dat ding uithangt. com3 meest waarschijnlijke. het is iig een HIPPO (ftp://ftp.trimble.com/pub/sct/embedded/bin/DR_PRODUCTS/HIPPOSpec-v11a.pdf) met TMC versie. dus we gaan een HIPPO naar NMEA converter nodig hebben om programma's die GPS gebruiken aan sattelieten te helpen. iets van GPSGate voor wince 6.0 mips

menavrus heeft een compleet aangepaste firmware vd radio incl knoppen sturing en alles, maar kost 50$ en wil niets kwijt over de technische aspecten.

p.s.: vermoeiend dat russisch, engels en duits door mekaar lezen :online2long:

Hoihoi. Even een vraagje aan iemand die zo handig is. Mijn lg nav is vastgelopen. Zie bij het opstarten alleen maar het rode kia logo en heb nog maar 1 radiozender. Kan alleen maar volume harder en zachter zetten. Wat kan ik hier aan doen? Heb al lopen zoeken naar originele firmware. Maar zie alleen maar de updates. Dus geen idee hoe hij in fabrieksinstelling terug moet.

Gr Robin

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Heb mijn navigatie geupdate, maar na een stomme fout van mij start hij alleen nog maar met het KIA logo en meer niet.

wat kan ik hier aan doen??????????????

De update opnieuw uitvoeren?
Het helpt wel als je deelt wat die stomme fout was.

Hi allen, wellicht te laat voor sommigen, maar we hebben net een nieuwe dienst gelanceerd, die Kia navigatie van (bijna) alle auto's vanaf 2010 een upgrade geeft. Paar features:

• videospeler
  • alternatieve, gratis navigatie met gratis kaarten (Open Street Map)
  • volledige toegang tot het bestandssysteem
  • ondersteuning voor achteruitrijcamera
  • 100% legaal, 100% getest, 100% Engels
  • Actief support in het Engels en Nederlands + forum

Meer info: https://mena.co

Je kunt ook hier reageren uiteraard als je vragen hebt, dan beantwoord ik ze graag :)

PS: lees dat jullie menavrus al ontdekt hadden, dit is de legale versie ervan. Ik kan daar ook wat meer info over geven (zitten zelfde developers achter ;))

• Like 1

iemand op t forum al bekend met menaco ... of lekker links laten liggen 

heb een venga 2012 maar de navigatie is niet echt bij de tijd dus klinkt t aanlokkelijk 

• Like 1

Aangezien ik zelf niet zo handig ben met dit soort dingen is mijn vraag of ik ook kan laten doen bij mena.co?

Ik heb een Cee'd uit 2012 en ben die oude kaarten wel een beetje zat...........

Verder wil ik graag weten of ik de standaard achteruitrijcamera nog steeds kan gebruiken.

Op 23-4-2015 om 23:51 zei Da_JoJo:

Hallo,

Ik heb het e.e.a. geprobeerd en het is inmiddels gelukt om het het verborgen menu te komen van mijn 2013 Optima diesel.

Helaas werken de meeste codes bij mij niet. De codes 123456 en 253216 zijn de enige codes die uiteindelijk informatie op scherm weer geven.

Is het mogelijk om stap voor stap aan te geven wat ik moet doen om bij het touchscreen calibratie menu te komen?

Alvast bedankt.

Groet Johan.