Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoewel ik de Sportage al bijna 5 jaar heb blijf ik me ergeren aan het feit dat als je uitstapt je de andere deuren alleen maar open kunt krijgen door op de knop in het deurpaneel te drukken.

Dat de deuren automatisch op slot gaan als je meer dan 15 (of zoiets) km p/u gaat is prima.

Maar waarom gaan ze dan ook niet allemaal vanzelf van het slot af als je zelf uitstapt?

Ik ben echt heel tevreden over de auto maar dat is echt een misser in het ontwerp. Je stapt uit, loopt naar de bagageklep, wilt hem openmaken, gaat niet, weer terug naar je eigen deur, op de knop drukken, weer naar achteren lopen en dan pas kan hij open.

Waarom?????

Ik zal er nooit aan wennen.

Geplaatst

bij mij gaan de deuren van de slot bij verwijderen van de sleutel.

Overigens komt t wel een voor dat tijdens een stop om iemand af te zetten of op te halen de kofferbak open moet om iet in/uit te doen.

Dan is het de eerste keer lastig. Maar de volgende keer weet je toch dat je het ontgrendelknopje in je deur kunt gebruiken?

Overigens werkt het bij alle merken die ik ken op hetzelfde manier.

Geplaatst

het hoord volgens mij zelfs zo te zijn dat als je de bestuurders deur van het slot af haalt de rest ook open hoort te gaan 

zelfs als de motor loopt (is bij mijn rio ook zo )

Geplaatst

Ik heb door de dealer dit laten veranderen in de software van de sportage.. Deuren gaan niet meer op slot bij rijden. En dus alle deuren open bij uitstappen.

Geplaatst

Totdat je ervaart wat een collega van mij overkwam.

Die staat bij een stoplicht te wachten iemand trekt de achterdeur open en ritst zijn tas weg die op de achterbank lag.

Geplaatst

Totdat je ervaart wat een collega van mij overkwam.

Die staat bij een stoplicht te wachten iemand trekt de achterdeur open en ritst zijn tas weg die op de achterbank lag.

Dat is een bekend verhaal.

Dit gebeurt regelmatig.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Dank voor de reacties. Ik ben blijkbaar niet de enige die zich hieraan stoort.

En iedereen heeft ook gelijk. Natuurlijk is het fijn dat de deuren automatisch sluiten als je eenmaal rijdt zodat niemand meer iets bij een stoplicht van de achterbank kan weggrissen.

En natuurlijk zul je wel alle deuren kunnen openen als je de motor uitzet of de sleutel uit het contactslot haalt.

En wellicht is dit bij alle merken het geval (meen ik me anders bij mijn vorige auto niet te herinneren).

Maar waarom moeten in vredesnaam alle deuren op slot blijven als de bestuurder uitstapt? Dat is toch een fout in het ontwerp? Dat hoeven we toch niet goed te praten?

Ook ik ben na 5 jaar nog steeds heel tevreden over de auto maar dat wil niet zeggen dat alles goed is.

Het zij zo.

Ik ben op dit moment op vakantie jn Frankrijk en heb daarom nu pas gereageerd op jullie reacties.

En trouwens met mijn 2.0 liter automaat trekt hij de Sprite 497 SR van 1.500kg totaalgewicht prima. Op de snelweg rond de 90km/u in de 5de versnelling en heel af en toe kiest hij zelfs de 6de versnelling. Bergje op natuurlijk in de 4.

Dus al met al zeker een tevreden Sportage-rijder. Alleen die deuren................

Geplaatst

Voor mij was ook de reden dat bij onwel worden van inzittende de omstanders meteen de deuren kunnen openen. En je moet geen spullen zichtbaar in de auto leggen. Dan valt er ook niets te pakken. Of als je kan altijd nog handmatig de deuren op slot doen als je je dan veiliger voelt bij een stoplicht.

Geplaatst

Voor mij was ook de reden dat bij onwel worden van inzittende de omstanders meteen de deuren kunnen openen. En je moet geen spullen zichtbaar in de auto leggen. Dan valt er ook niets te pakken. Of als je kan altijd nog handmatig de deuren op slot doen als je je dan veiliger voelt bij een stoplicht.

Overigens kunnen de achterpassagiers de deuren van binnenuit open door twee maal aan de deurhendel te trekken,

tenzij er gebruik is/wordt gemaakt van het kinderslot.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

dat twee maal aan de deurhendel trekken heeft bij mijn sportage nooit gewerkt. (kinderslot zat er niet op) Degene die achterin zat kon er nooit uit voordat ik met de knop de deuren ontgrendeld had. Dat was ook de hoofdreden dat ik de vergrendeling er door de dealer eraf liet halen. 

Geplaatst

Hoewel ik de Sportage al bijna 5 jaar heb blijf ik me ergeren aan het feit dat als je uitstapt je de andere deuren alleen maar open kunt krijgen door op de knop in het deurpaneel te drukken.

Dat de deuren automatisch op slot gaan als je meer dan 15 (of zoiets) km p/u gaat is prima.

Maar waarom gaan ze dan ook niet allemaal vanzelf van het slot af als je zelf uitstapt?

Ik ben echt heel tevreden over de auto maar dat is echt een misser in het ontwerp. Je stapt uit, loopt naar de bagageklep, wilt hem openmaken, gaat niet, weer terug naar je eigen deur, op de knop drukken, weer naar achteren lopen en dan pas kan hij open.

Waarom?????

Ik zal er nooit aan wennen.

Alles is wennen, zeker als je al wat ouder bent en heel veel verschillende auto's hebt gehad, in sommige gevallen wordt je dan gestraft voor foute handelingen die je in het

verleden jezelf hebt eigen gemaakt. :stupid:

Zelf wel geleerd om bij het uitstappen ALTIJD de sleutel te verwijderen en bij je te steken, waarom..... ach... je had/hebt auto's waarbij je de deur op slot kon gooien als

je tijdens het sluiten van de deur de handel omhoog hield...... heel vervelend als je dan nog de sleutel in de auto had zitten :blush:

Dan je eigen verhaal...... je bent onverstandig bezig als je je sleutel in de auto laat zitten terwijl je uitstapt, kan je wel een paar slappe redenen geven;

1 kleinere kinderen in de auto? dan bent je echt stom bezig, hoef ik toch niet uit  te leggen hoop ik.

2 je stapt uit en een ander stapt in en rijd weg, lekker makkelijk, de sleutel zat er nog in.

3 je kan met de sleutel alle deuren(ook de kofferbak) vergrendelen en ontgrendelen, gaat effe niet als je hem nog in het contactslot hebt zitten :hammer:

Je kan overal een reden voor bedenken waarom iets wel of niet zou moeten, je kan dan zelf proberen hoe je er slim mee om kunt gaan, in

jouw geval lijkt het me een kwestie van de sleutel bij je te houden :smartass:

Geplaatst

dat twee maal aan de deurhendel trekken heeft bij mijn sportage nooit gewerkt. (kinderslot zat er niet op) Degene die achterin zat kon er nooit uit voordat ik met de knop de deuren ontgrendeld had. Dat was ook de hoofdreden dat ik de vergrendeling er door de dealer eraf liet halen. 

In plaats van alles eraf te laten halen had je er ook voor kunnen kiezen om de dealer het probleempje, met het niet willen openen na 2x de deurhandel te hebben bediend, te laten oplossen. :rolleyes:

Geplaatst

Ja.... niets kostbaars zichtbaar in de auto laten liggen.... maar als je er op het moment zelf ook inzit is dat toch wel een ander verhaal

dan dat je auto onbeheerd geparkeerd staat. :P

Er kan altijd iemand onwel worden..... maar och kom..... die kans is vergeleken met een hoop ander doemdenken toch niet zo heel groot,

en dan is er toch altijd nog de baksteen, stoeptegel en lifehammer van een andere behulpzame automobilist/omstander..... tenminste....

voor hulp moeten er ook nog hulpverleners zijn, je gaat zelf al weer uit van een noodsituatie, maar die zet je dan weer wel onder de gunstige

omstandigheid dat er dan ook omstanders in de buurt zijn..... en zelfs dan.... geloof me.... is de kans nog klein dat iemand oplettend genoeg is

om te zien dat er iemand onwel geworden is. (of het moet de bestuurder zijn die onder het rijden in een drukke winkelstraat een etalage binnenrijd...

ja, dat zal wel opvallen denk ik :yes: )

Geplaatst

Waar stoor ik mij dan aan bij de deurvergrendeling?

Niet aan het feit dat de deuren automatisch dichtgaan, dat geeft me wel een veilig gevoel.

Bij mensen die niet bekent zijn met mijn auto meld ik altijd even dat ze zelf de deur kunnen

ontgrendelen als zij 2x aan de handel trekken..... of dat helpt onder paniek omstandigheden

is weer een ander verhaal.... maar ik heb het wel verteld :smartass:  (kindervergrendeling staat

bij mij altijd uit)

Waar stoor ik mij wel aan...... dat ik nog steeds af en toe vergeet de deur ontgrendeling

in te drukken als ik mensen oppik..... denk dan wel eens iets in de richting  van die ezel

en die steen.....

De techniek, denk dat die wel goed is, maar dat wij als mensen er wel goed mee om

moeten gaan en daar schort het nog wel eens aan :wink:

Geplaatst

Als ik de reactie's lees van Kofferbak kan ik beter mijn Kia inruilen voor een scootmobiel. Ik ben te oud en seniel en een doemdenker om met een moderne auto te rijden.

Geplaatst

Wil51,

Ik denk dat ik ook maar bij mij te rade moet gaan of ik wel een 'goede' Sportage rijder ben.

Toch ben ook ik al 61 en heb heel veel andere auto's gereden dus weet denk ik wel wat je wel en niet moet doen en of iets te leren is.

Sleutel ALTIJD uit het contactslot halen? Alles is ALTIJD te leren.

Blijkbaar dus niet.

Als ik op mijn oprit sta en even iets van de achterbank wil halen om daarna verder te rijden zou ik echt niet weten waarom ik de sleutel er uit moet halen.

En de situatie komt tegelijkertijd net te weinig voor zodat je na 2 (?) weken als het weer een keer voorkomt er niet aan kunt wennen.

Maar goed, wat mij betreft kan dit item gesloten worden want anders verzandt dit item in welles nietes, betweterij en vooral elkaar de maat nemen.

Ik blijk niet de enige te zijn die zich hieraan stoort en er zijn er ook die het prima zo vinden.

So be it.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...