Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Dag allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Kia Picanto Sportsline en ben er erg tevreden over. Nu vind ik de kwaliteit van muziek via bluetooth echter wat tegenvallen (wat is jullie mening hierover?) en heb ik een aux-kabel aangeschaft. Deze heb ik via Marktplaats, dus weet niet of dit een officiële is. Omdat ik een iPhone 5s heb, heb ik daarnaast de Apple lightning aangeschaft bij de Apple store (dus officieel). 

Als ik dit nu aansluit in mijn auto zegt hij 'Aux verbonden' en kan ik mijn muziek afspelen. Hiervoor gebruik ik Deezer (soort Spotify) en dus geen muziek op mijn iPhone zelf.

Maar... ik kan de muziek nu niet bedienen via mijn stuur, en dus alleen via mijn telefoon. Ook geeft hij het af te spelen nummer niet weer, maar blijft hij 'Aux verbonden' zeggen. Omdat dit erg onhandig en zelfs gevaarlijk is tijdens het rijden wil ik dit niet. Naar 'Media' swichen werkt niet.
Ik heb echter al vaker gezien dat mensen het wel werkend krijgen, dus doe ik iets fout?

Kia kabel:

kia-ipod-iphone-usb-aux-cable-auxiliary- 

Apple lightning:
4.jpg

Posted

Hallo,

Je doet niks fout. Aux betekent dat je alleen de speakers van de auto gebruikt en meer niet.

Als je de numers wilt zien en stuur bediening wilt gebruiken moet je via bluetooth of usb verbinden

Posted

Met deze kabels moet je ipod in scherm radio zien en niet aux. Je speelt muziek niet af via bluetooth of usb