Joeyvb Geplaatst 25 Oktober, 2015 Geplaatst 25 Oktober, 2015 Beste, Ik wil een 2e hands set winterbanden aanschaffen alleen weet niet of ze gaan passen. Ben er zelf helemaal niet in thuis. Heb al op internet gekeken alleen weet niet of ze gaan passen.... Eventuele tips etc zijn welkom of het een goede keus is, 18 inch velgen Alvast bedankt! Afmetingen winterbanden: 18 inch ET 45 5x112 80J Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 25 Oktober, 2015 Geplaatst 25 Oktober, 2015 Steek past niet, je hebt een Kia met steekmaat 5x114,3. 1 kwartje in de google machine en je had het antwoord zelf gevonden. p.s. Ik weet niet onder wat voor auto de velgen vandaan komen, 225 is namelijk best breed voor winterbanden. Ik zou niet zo breed gaan met winterbanden bij een auto die "maar" 1275 kg weegt. Quote
Da_JoJo Geplaatst 26 Oktober, 2015 Geplaatst 26 Oktober, 2015 Helemaal eens met lourens. Als er flink sneeuw ligt of ijzel of pekeldrab dan heb je vrijwel niks aan brede banden, gezien deze veel eerder geneigd zijn om grip te verliezen omdat het raakvlak voornamelijk op de sneeuw ligt en niet op het wegdek. Je kunt beter wat smallere 16 inch nemen, zodat je meer druk op het wegdek hebt door de kleinere oppervlakte vd band en zodoende meer grip. 1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 26 Oktober, 2015 Geplaatst 26 Oktober, 2015 @ Joeyvb De bedank knop zit ongeveer hier ↓ Quote
Wimke Geplaatst 26 Oktober, 2015 Geplaatst 26 Oktober, 2015 En dan hebben we het nog niet eens over het merk banden wat er op ligt............. Als je toch winterbanden wilt kopen ga dan voor een kwalitatief goed band, anders kun je net zo goed op je zomerbanden blijven rijden. Er zijn testen genoeg te vinden op internet waar je je bandenkeus kunt maken. 1 Quote
Joeyvb Geplaatst 26 Oktober, 2015 Topic Starter Geplaatst 26 Oktober, 2015 Thanks voor de reacties. Deze banden neem ik sowieso niet. Passen niet en idd, zijn kwalitatief slechte banden! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.