Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij de Kia dealer geweest ivm met tikkend geluid onder motorkap. Oorzaak zou zijn de distributieketting.

Hebben ze vervangen zeggen ze.

Toen ik hem op ging halen werd al gezegd dat ze niet wisten of het opgelost was, ze konden het niet horen. Enkele maanden heb ik het in de gaten gehouden en vind het tikken steeds erger worden. Met de Kia gebeld om te vragen of de ketting wel vervangen is. Naar aarzeling van de operator zegt hij dat ie vervangen is en ze zouden een bevestiging per mail sturen met de kennisgeving dat hij wel vervangen is.

Naar 3 keer bellen, wacht ik nog steeds op de bevestiging. Ben bang dat ze me toen voor de gek gehouden hebben,met de mededeling dat ie vervangen is en dat voor een auto van 18000 euro.

• 2 weken later...
Geplaatst

Meest algemeen bij tikken is motoren met onderhoudsvrije hydraulische klepstoters, en gebuik van wat dikkere motorolie zoals 10W40 en dan specifiek in de winter/kou. En het is nu koud.....

Die olie is dan eigenlijk voor de temperatuur toch te dik voor de stoters. Als het tikken minder wordt met warme motor is het zeker zo.  

Ik weet helemaal niet of jouw Kia zulke kleppen heeft maar indien ja hoeft het allemaal niet erg ( maar wel storend ) te zijn. En indien dat wel zo is, is een oplossing dunnere motorolie gebruiken, feitelijk wat de fabrikant aangeeft dat mag. ( ook als er meerdere opties staan waar 10W40 ook bij staat ) Zo is 5W30 toch wel gangbaar voor moderne motoren en beter voor koude starts. Het voordeel is dat dunnere olie makkelijker langs gedeeltelijk verstoppingen heen kan door kool afzetting/sludge en zo o.a. beter bij die stoters kan komen. Het nadeel is dat je auto als ie wat kilometers achter de rug heeft ook meer olie kan gaan gebruiken omdat het ook makkelijker langs slijtage heen komt. Zoalng dat binnen de perken blijft is dunner toch beter voor de niet meer nieuwe/oudere motor.

Veel garages/dealers zullen ( nog steeds) standaard 10W40 in auto's doen. Dat kun je eens navragen.

Geplaatst

Huh? Heeft een Rio een distributieketting? Dacht dat daar een distributieriem inzat? Tikkende kleppen lijkt me zeker een mogelijkheid. Waarschijnlijk is het niet schadelijk. 

Geplaatst

Bij de Kia dealer geweest ivm met tikkend geluid onder motorkap. Oorzaak zou zijn de distributieketting.

Hebben ze vervangen zeggen ze.

Toen ik hem op ging halen werd al gezegd dat ze niet wisten of het opgelost was, ze konden het niet horen. Enkele maanden heb ik het in de gaten gehouden en vind het tikken steeds erger worden. Met de Kia gebeld om te vragen of de ketting wel vervangen is. Naar aarzeling van de operator zegt hij dat ie vervangen is en ze zouden een bevestiging per mail sturen met de kennisgeving dat hij wel vervangen is.

Naar 3 keer bellen, wacht ik nog steeds op de bevestiging. Ben bang dat ze me toen voor de gek gehouden hebben,met de mededeling dat ie vervangen is en dat voor een auto van 18000 euro.

Vul je avatar even aan.

Waar kom je vandaan en wie is je dealer ?

.

• 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...