Ga naar inhoud

Waar op letten bij aanschaf 2e hands Kia Rio


Mokertje

Aanbevolen Berichten

Goedemiddag,

 

Ik ben nieuw op dit forum. Na lang verschillende merken gereden te hebben wil ik dit keer een Kia gaan rijden.

Ik ga morgen een Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack van 2012 bekijken. Ik vraag mij af of jullie mij op weg kunnen helpen met een aantal punten waar ik op moet letten bij de bezichtiging?

 

Alvast bedankt!

 

Gr,

Mokertje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom Mokertje.

Ik zou morgen gewoon een testrit gaan maken. Dan merk je snel genoeg of er gebreken zijn.

Ik denk het eigenlijk niet.

Hier op het forum zijn heus wel verhalen bekend over problemen maar niet elke Rio is dezelfde. Problemen die er zijn/waren worden door de dealer opgelost als dat bij die van jou al niet gebeurd is. En je hebt immers nog 3 jaar garantie (mits je nog onder de 150k zit).

Link naar reactie
Delen op andere sites


N.a.v. wat ik op dit forum gelezen heb zijn versnellingsbak en koppeling een punt van aandacht bij de Rio. Niet dat ik uit eerste hand weet. Ik heb geen Rio. Hoe dan ook, als je lekker kunt schakelen en koppelen en geen rare geluiden hoort zal het wel in orde zijn. De radio even uitzetten bij het optrekken is wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De versnellingsbak met namen het lastig om met een koude motor om in de twee te zetten.

Trilling tussen de 2000 en 2500 toeren.

Remschijven die slijten nog al snel bij de kia.

Dit waren de grootste dingen bij mijn rio.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De versnellingsbak met namen het lastig om met een koude motor om in de twee te zetten.

Trilling tussen de 2000 en 2500 toeren.

Remschijven die slijten nog al snel bij de kia.

Dit waren de grootste dingen bij mijn rio.

Niet elke Rio is hetzelfde.

Bij inruil stond 211.000 km op de teller van mijn Rio. Nog steeds met de originele remschijven voor en achter.

Daarom, gewoon een testrit maken en goed luisteren en 'voelen' of er vreemde geluiden of gedragingen zijn. Als hij goed voelt is hij ook goed.

Anders heb je nog altijd 3 jaar garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...