therocker Geplaatst 30 Maart, 2016 Geplaatst 30 Maart, 2016 De veiligheidsriem aan de bestuurders zijde is versleten (rafelig), valt dit onder de garantie? Mijn Picanto is van 2012. Quote
Wimis on Geplaatst 30 Maart, 2016 Geplaatst 30 Maart, 2016 Het is een slijtage onderdeel maar ik vind dat dit niet moet kunnen al na 4 jaar Ben je postbezorger met de Picanto? Quote
Murcielaygo Geplaatst 30 Maart, 2016 Geplaatst 30 Maart, 2016 Bij jou ook al!? Die van mij van 2011 had dit ook. Was bij mij geen garantie, mocht dat bij jou wel zo blijken dan hoor ik dat graag en ga ik alsnog reclameren... Zo zag de mijne eruit, staat nu te koop op MarktPlaats... De rafels zitten precies op hoogte van de "uitloop" als de gordel los is en in "rust" hangt. Quote
bigmac Geplaatst 30 Maart, 2016 Geplaatst 30 Maart, 2016 Die van mij had ook rafeltjes, maar een stuk minder dan op de foto van murc. Ik heb die weggebrand/gesmolten met een aansteker. De rafeltjes zaten over een groot stuk (40 cm) en ook aan bijrijderkant. Ze zijn nu weg dus. Mijn Picanto is van 2011 en heeft meer dan 150.000 km gereden met deze gordel.s Quote
therocker Geplaatst 30 Maart, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 Maart, 2016 Vind het erg vreemd dat de riem nu al aan het slijten is. Ik rijd al 35 jaar auto en heb dit nog niet eerder meegemaakt. Maandag moet ik voor de APK en ik zal het laten weten of het garantie is. 1 Quote
Smart Geplaatst 31 Maart, 2016 Geplaatst 31 Maart, 2016 Mijn overbuurman had dit al na een paar maanden op zijn Citroën C3 en GEEN garantie. Kosten € 295,00....katsingggg!! Quote
therocker Geplaatst 4 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2016 Ik ben vanmorgen bij de Kia dealer geweest, die heeft foto's gemaakt van de beschadiging. De foto's worden naar de importeur gestuurd ter beoordeling. En de loop van de krijg ik uitsluitsel of het garantie is. Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 April, 2016 Geplaatst 4 April, 2016 Ik ga mijn dealer toch ook nog maar eens een email sturen of ze dit alsnog bij KMNL willen neerleggen... Niet geschoten... Ik ben het geld nu toch al kwijt Quote
therocker Geplaatst 5 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 5 April, 2016 Ben vanmorgen gebeld door de Kia dealer, de reparatie aan de veiligheidsriem valt onder de garantie. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 April, 2016 Geplaatst 5 April, 2016 Dat is mooi om te horen; ik heb net bericht van mijn dealer dat ze een claim gaan indienen Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 April, 2016 Geplaatst 6 April, 2016 Ik krijg letterlijk NET (ze werken blijkbaar ook 's avonds bij mijn dealer) bericht dat de claim voorlopig is goedgekeurd. Het kan wel nog 2 weken duren voor er definitief antwoord is. Maar aangezien ik het nu al zelf betaald heb kan ik er nooit slechter van worden, dus ga ik mooi afwachten. Ik ben in ieder geval zeer positief verrast over de afhandeling nu. Jammer dat bij de eerste melding hier niet aan gedacht is (ook door mijzelf niet). 1 Quote
therocker Geplaatst 12 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 12 April, 2016 Gisteren is de veiligheidsriem gemaakt onder garantie en is de Picanto goedgekeurd voor de APK (zonder problemen, gelukkig). Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 April, 2016 Geplaatst 15 April, 2016 Vandaag de verlossende email mogen ontvangen; de claim is toegewezen! Ik ben vanmiddag dus meteen de kapotte gordel gaan inleveren en heb een keurige creditnota gekregen voor de reparatie. Perfecte service van Kia dus! Jammer dat zowel ikzelf als de garage hier niet eerder aan gedacht hebben, maar ik ben superblij met de oplossing! 1 Quote
Gast Stief Geplaatst 16 April, 2016 Geplaatst 16 April, 2016 Kijk en het mooie hieraan is, dat je dankzij dit forum (en leden) hebt geclaimed. Quote
Smart Geplaatst 16 April, 2016 Geplaatst 16 April, 2016 .....Perfecte service van Kia dus! Jammer dat zowel ikzelf als de garage hier niet eerder aan gedacht hebben, maar ik ben superblij met de oplossing! Dit wil ik niet meer van jou lezen...jij zou beter moeten weten! Maar probleem opgelost....én door! 1 Quote
biancaa Geplaatst 27 April, 2016 Geplaatst 27 April, 2016 Bij mij klemt de achtergordel achter de bijrijder. Er zit bij mij nooit iemand achterin tot vorige week. Na wat trekken en duwen schiet hij dan eigenlijk los. Dit is al een probleem sinds het begin maar is er nu na 3 jaar nog steeds, toen al meteen aangegeven maar de auto was nieuw dat kon gebeuren zal het toch nog een aankaarten want nu zou dat niet meer moeten kunnen. Hebben meer mensen hier last van? Quote
TLR Geplaatst 20 Maart, 2018 Geplaatst 20 Maart, 2018 Goedenavond, ik hoop dat 1 van de personen die de gordel kosten vergoed heeft gekregen op mij wil reageren. ik zit op dit moment met hetzelfde probleem en hoop dat 1 van u mij bewijs of meer informatie kan geven. fijne avond, carstens Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Maart, 2018 Geplaatst 20 Maart, 2018 Je stuurde mij ook al een PM.Wat wil je precies weten?Wat zegt je dealer?Hoe oud is je auto? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.