Ga naar inhoud

Deurpaneel los


der Rudi

Aanbevolen Berichten

In de afgelopen 5,5 jaar is het me driemaal overkomen: een loszittend deurpaneel aan de bestuurderskant.

De eerste keer wist ik niet wat me overkwam: ik kon mijn deur niet meer openmaken. Ik ben toen via de passagierskant uit kunnen stappen. Ik snapte niet wat er aan de hand was en kon ook niet zien wat ervoor zorgde dat de deur klemde.

Ben toen naar de dealer gereden en hij wist al snel wat het was.

Het deurpaneel zit met een soort klempluggen vast in het plaatstaal van de deur. Als er een paar van die klemmetjes losraken dan komt het hele paneel ietsje los te zitten waardoor als je dan de deur probeert open te maken het paneel klem komt te zitten tegen de deurstijl waardoor de deur niet meer opengaat. De rest van het paneel dat dan wel nog vastzit houdt de deur als het ware tegen omdat het tegen de deurstijlen aan blijft drukken.

Door vervolgens het deurpaneel weer met de klemmen in het plaatstaal terug te drukken is alles weer OK en gaat de deur weer normaal open.

Laatst overkwam me dit weer: even met de vuist het paneel weer terugslaan. Oplossing simpel maar moet zeggen dat je op dat moment het gevoel krijgt in een 20 jaar geleden geproduceerde oostblokauto rond te rijden.

Vervangen van de klempluggen is een oplossing, of je deur niet te hard dichtslaan (vooral als andere deuren of ramen nog openstaan).

Of nog beter: KIA moet betere klempluggen gaan gebruiken bij hun productieproces; 6 of 8 kleine plastic onderdelen van een cent of zo waardoor je je deur niet meer kan openmaken.

Zeker de eerste keer dat je dit overkomt is een heel rare gewaarwording moet ik je zeggen. Wil er niet aan denken als je dit de eerste keer gebeurt en je bent in een noodsituatie.

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de tip. Nee, het is denk met name dat ik misschien de deur soms iets te hard dichttrek. Vooral als er nog een raam of deur openstaat.

Maar het gaat er natuurlijk om dat die klemmetjes niet echt solide zijn. Want in de 40 jaar dat ik autorij heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Maar als dat echt alles is wat ik op de Kia aan te merken heb dan is het natuurlijk peanuts.

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...