Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gisteren heb ik in winter berg mijn Kia niro totaal los gereden. dan kom het moet ik een ver vangende auto halen. de ver vangenauto moet je de eerste 24 uur zelf petalen nu heb ik een Corsa van . vliet in Harmelen tot maan.van af maan dag krijg in van private lease een gelijk waardige leen auto. over al moet je achter aan wand bij private lease com word je van de kas naar de muur gestuurd als de niro .bij van vliet is word wort gekeken of die word ge maak of totaal los is wort verklaart. toen ik zelf een auto verzekert via Interpolis werd het beter geregeld .wat een toestanden heb ik van daag mee gemaak 

Geplaatst

Dat is niet zo mooi Henk, wat is er gebeurd?
Geen persoonlijk letsel mag ik hopen?
Je schrijft dat de auto Total Loss zou zijn, maar ook dat ze dat nog moeten bepalen; wat is er dan allemaal stuk?

Dat het met je lease zo lastig loopt is niet zo vreemd; dergelijke maatschappijen verzekeren zichzelf vaak, ipv er een partij tussen te hebben zitten.
En hoe moeilijker het voor jou is, hoe minder het hen kost.

Geplaatst (aangepast)

Erg vervelend. Maar 2 dingen:

-Waarom staat dit in een picanto 3 topic?

- En maak je die spellingsfouten, punten etc expres want dit kan toch echt niet?

aangepast door tijdjes123
Geplaatst

zou u zo vriendelijk willen zijn voortaan even op te letten waar u iets post en niet zo maar willekeurig iets te plaatsten

als het om een niro betreft dan ook in de afdeling van de niro posten 

deze keer maar weer verplaatst 

sterkte met de afhandeling van de schade 

maar het voornaamste is dat jullie zelf niets hebben 

de auto is maar een stuk blik en minder belangrijk deze is te vervangen of te repareren 

Geplaatst
31 minuten geleden, tijdjes123 zei:

- En maak je die spellingsfouten, punten etc expres want dit kan toch echt niet?

Nee, er zijn in Nederland een hoop mensen met dyslexie....en dan heb je een taalprobleem.

Even "overheen" lezen dus.....

• Like 2
Geplaatst

Kennis van mij heeft ook bij privatelease.com geleased en zijn auto total loss gereden. Mochten ze dat baststellen dan stopt gelijk je leasecontract. Tot die tijd heb je wel recht op vervangend vervoer.

Geplaatst
8 uur geleden, tijdjes123 zei:

Tot die tijd heb je wel recht op vervangend vervoer.

Niet altijd, hangt weer van je contract af. Kan ook pas zijn na 24 uur.

Geplaatst

nadering van een krijzing de weg was spiegel glad ik reed 20km. plots ging de Kia niro glijden zette hem in neutraal stand. Probeerde naar rechts testuren maar was niet mogelijk om dat de weg naar beneden liep had ik het idee dat ik werd afgeschoten tegen een wal daar stonden nog twee auto's in de prak ge lukkig kon ik deze auto's ontwijken  het sneeuw de en de onder laag was eis maar wei kwamen met de schrik frij           

Geplaatst
9 minuten geleden, h.smit1946 zei:

nadering van een krijzing de weg was spiegel glad ik reed 20km. plots ging de Kia niro glijden zette hem in neutraal stand. Probeerde naar rechts testuren maar was niet mogelijk om dat de weg naar beneden liep had ik het idee dat ik werd afgeschoten tegen een wal daar stonden nog twee auto's in de prak ge lukkig kon ik deze auto's ontwijken  het sneeuw de en de onder laag was eis maar wei kwamen met de schrik frij           

Waarom zet je de auto in neutraal stand?! Met een automaat kun je de auto altijd het beste in de versnelling laten lijkt mij. 

Geplaatst (aangepast)

neutraal stand dan staat die in zun vrij .stand. niet remmen sturen waar je naar toe wil. als je in zo situatie komt .als je remt blokkeren de wielen. de schreef iemand over een lijntje pikanto maar ik heb wel een nieuwe topic gestart en de meeste van jullie weten dart ik een handicap heb dat ik dyslexie ben ik probeer zo mogelijk in wort te schrijven . dank daar voor. ik hoop dat de Kia los wort verklaart dan stop het contact zo dat ik dan weer zelf een auto koop wand ik heb nu mijn buik vol van private lease        

aangepast door h.smit1946
Geplaatst

In vrij zetten had je dus niet moeten doen.
En blokkeren doen de remmen ook niet, want ABS is al enkele tientallen jaren verplicht.
Gelukkig geen gewonden, de auto woedt wel weer vervangen. Door jezelf of de lease maatschappij...

Je nieuwe topic had je overigens geplaatst in het deel over de Picanto, dat heeft de moderator nu verplaatst.

Geplaatst
17 uur geleden, Murcielaygo zei:

Dat is niet zo mooi Henk, wat is er gebeurd?
Geen persoonlijk letsel mag ik hopen?
Je schrijft dat de auto Total Loss zou zijn, maar ook dat ze dat nog moeten bepalen; wat is er dan allemaal stuk?

Dat het met je lease zo lastig loopt is niet zo vreemd; dergelijke maatschappijen verzekeren zichzelf vaak, ipv er een partij tussen te hebben zitten.
En hoe moeilijker het voor jou is, hoe minder het hen kost.

de hele voor kant. plus beide moters hebben een flinke schade op gelopen. na dat de sleep diens de auto los had getrokken. wil de die niet meer starten. ze hebben de Kia mee genomen naar een Kia dieler in Brion. winterberg.     

Geplaatst
11 minuten geleden, Murcielaygo zei:

In vrij zetten had je dus niet moeten doen.
En blokkeren doen de remmen ook niet, want ABS is al enkele tientallen jaren verplicht.
Gelukkig geen gewonden, de auto woedt wel weer vervangen. Door jezelf of de lease maatschappij...

Je nieuwe topic had je overigens geplaatst in het deel over de Pikanto, dat heeft de moderator nu verplaatst.

ja zou best zo zijn vijftig jaar geleden heb ik veel automaat gereden maar de laatste dertig jaar een geschakelde het is toch anders ik heb geleert bij een geschakelde auto als je gaat glijden dat je de koppeling moet in drukken en pompend remmen .en sturen waar je heen wild.   

Geplaatst
3 minuten geleden, h.smit1946 zei:

ja zou best zo zijn vijftig jaar geleden heb ik veel automaat gereden maar de laatste dertig jaar een geschakelde het is toch anders ik heb geleert bij een geschakelde auto als je gaat glijden dat je de koppeling moet in drukken en pompend remmen .en sturen waar je heen wild.   

Met moderne auto's gewoon vol de rem intrappen, ABS doet de rest en kun je blijven sturen. Met een handbak moet je wel de koppeling indrukken, anders slaat de motor af. Maar goed, de Niro is een automaat, dus ook daar hoef je niks te doen. 

Geplaatst
4 minuten geleden, Broekie zei:

Met moderne auto's gewoon vol de rem intrappen, ABS doet de rest en kun je blijven sturen. Met een handbak moet je wel de koppeling indrukken, anders slaat de motor af. Maar goed, de Niro is een automaat, dus ook daar hoef je niks te doen. 

op een gladde onder grond eis en sneeuw val er weinig testuren als die in een slip raak

Geplaatst
op een gladde onder grond eis en sneeuw val er weinig testuren als die in een slip raak

Dat zie je verkeerd; door ABS zou je alsnog IETS van controle over de auto moeten hebben.
Er is veel veranderd in de techniek sinds jij je rijbewijs bijna 60 jaar geleden haalde!
Geplaatst (aangepast)

Op zo'n moment denk je waarschijnlijk niet veel na, maar handel je. Toch als ik zo lees wat je hebt gedaan zou ik je aanraden je nog eens in de techniek te verdiepen of een slipcursus te volgen.

Succes met de afhandeling, snap dat het een hoop gezeik geeft maar als je de verkeerde verzekeringsmaatschappij hebt heb je net zo veel ellende als je nu met private lease hebt.

(ja, ik heb persoonlijke ervaring en het was niet eens mijn schuld, wel een hoop ellende mee gehad).

aangepast door gjcvro
Geplaatst
2 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Dat zie je verkeerd; door ABS zou je alsnog IETS van controle over de auto moeten hebben.
Er is veel veranderd in de techniek sinds jij je rijbewijs bijna 60 jaar geleden haalde!

dat ben ik niet met je eens. om dat de weg naar beneden liep was de weg net een eis baan. dan hebben winter banden ook geen grip meer

Geplaatst
1 minuut geleden, gjcvro zei:

Op zo'n moment denk je waarschijnlijk niet veel na, maar handel je. Toch als ik zo lees wat je hebt gedaan zou ik je aanraden je nog eens in de techniek te verdiepen of een slipcursus te volgen.

Succes met de afhandeling, snap dat het een hoop gezeik geeft maar als je de verkeerde verzekeringsmaatschappij hebt heb je net zo veel ellende als je nu met private lease hebt.

(ja, ik heb persoonlijke ervaring en het was niet eens mijn schuld, wel een hoop ellende mee gehad).

2 minuten geleden, gjcvro zei:

ik heb mildere slip keursen gedaan maar dat kan je niet vergelijken als je op een weg rijd waar meer dere auto's rijden zo'n slip cursus is gewoon een lachertje     

Geplaatst

Sterkte met de afhandeling.

Zelf ben ik gister ook in Winterberg geweest met mijn Rio en het was er nog behoorlijk wit, maar zonder problemen weer thuis gekomen gelukkig.

Ik moet zeggen weinig "geslipt" te hebben…… Was je auto wel voorzien van winterbanden?

Geplaatst
3 minuten geleden, Booma zei:

Zelf ben ik gister ook in Winterberg geweest met mijn Rio en het was er nog behoorlijk wit, maar zonder problemen weer thuis gekomen gelukkig.

Ik moet zeggen weinig "geslipt" te hebben…… Was je auto wel voorzien van winterbanden?

ja zeker Michelin cros vier seizoenen banden  dan heb jij geluk gehad. 

Geplaatst (aangepast)
30 minuten geleden, Murcielaygo zei:

in de jaren 60 had ik een citroen semi automaat citroen was toen al jaren voor op andere merken. dat was een nieuwe snoek koste in die tijd 13000 gulden.

aangepast door h.smit1946
Geplaatst
42 minuten geleden, Booma zei:

ja Michelin Crosclimate vier seizoenen banden   

Geplaatst
1 uur terug, h.smit1946 zei:

ik heb mildere slip keursen gedaan maar dat kan je niet vergelijken als je op een weg rijd waar meer dere auto's rijden zo'n slip cursus is gewoon een lachertje     

Dan heb je of een verkeerde cursus gehad, of er weinig van opgestoken. (maar is makkelijk kletsen achteraf) 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...