Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

als jij een los glas kan kopen en een oven van 90 centimeter breed heb wel 

maar ik denk niet dat het los word verkocht 

Posted

maar je kunt je koplamp toch laten schuren en behandelen 

ik had laatst schade gemaakt en toen zat er een beste kras/schraap op me koplamp 

en die is door het schade herstel bedrijf weer als nieuw gemaakt je ziet er niks meer van 

Posted

nee, ik denk dat de vorige eigenaar al wat geprobeerd heeft en daarmee het verknald heeft.

maar zag ik niet bij de koop. valt me nu pas op.... sukkel dat ik ben....

dan zal ik op zoek moeten gaan naar een vervanger. heeft geen haast..... wil hem alleen perfect krijgen.

Posted

trust me. deze vorige eigenaar heeft het flink verkloot.

wat ik alleen nog aan het uitzoeken ben is of al die behuizingen universeel zijn en dat je alleen de lampen, ledstrips, etc.. moet verzetten. heb hem nog niet eruit gehaald.

Posted

is de standaard koplamp van een Super Pack UB met led dag verlichting. ik zal morgen een foto plaatsen... lukt niet met deze schemering

maar goed.... je zegt dat het buitenglas hetzelfde is en het binnenwerk anders... maar was het niet zo dat het buitenglas niet te verwijderen is? dus overzetten kan niet... toch?

Posted

het glas is wel er af te halen maar je zult de complete koplamp in een oven moeten verwarmen 

om de lijm te verwarmen zo dat je het glas er af kan halen 

heb het al eens eerder gedaan dus het is wel mogelijk 

579585_113264252163778_1044551716_n.jpg?

60221_113264738830396_1908504469_n.jpg?o

227413_113264778830392_957199675_n.jpg?o

230886_113265122163691_1616249092_n.jpg?

Posted

krijg de **#$*# zou oma flodder gezegd hebben. ik dacht dat je een grapje maakte!

90cm oven?....hmmmm... ikke niet. ik heb zo een inbouw ding. . mijn zus misschien?....

maar goed, a.s. dinsdag ga ik bij een polijstboer langs.... kijken wat die zegt... als hij ook aangeeft dat het hopeloos is.. dan gaan we op zoek naar een nieuwe koplamp en als dat een ander binnenwerk heeft.. een oven...  maar dan moet je me wat tips geven over de tijd en hoe warm.. wil ook niet dat het plastic helemaal vervormd.... is zeker niet te doen met een fohn he? gok dat die te weinig tegelijk verwarmd...

maar ik zet morgen ook even de foto neer en ook een foto waarom ik denk dat het einde verhaal is

Posted

p.s. kun je me tips geven hoe de lamp te demonteren. moet de bumper er ook af? (die wil ik er toch een keer af hebben om voor parkeer sensoren in te bouwen. weet alleen nog niet hoe ik dat moet aanpakken. ik bedoel, het verwijderen van de bumper)

Posted

nooit met een föhn of verf brander op je koplamp richten die geeft plaatselijk te veel hitte en dan krakeleerd het glas en dat krijg je echt nooit meer weg 

Posted

ja gewoon proberen zou ik zeggen 

ben alleen bang dat als het zelf is toegebracht is die plekken dat het lastig zal worden

Posted

ik heb geen idee hoe het komt.....

mijn eerste reactie was ook dat de vorige eigenaar wat gedaan zou moeten hebben... maar kan ook altijd een fabricagefout geweest zijn...

we komen erop terug...

mocht je in de tussentijd een mooi koplamp glas vinden.... je weet me te vinden :wink:

er is bar weinig op de sloop te krijgen. in het buitenland wel te bestellen voor betere bedragen dan hier...

maar als de dealer niets kan doen, dan proberen we de poetser, als dat niets wordt, gaan we op zoek naar nieuw glas.

moet ik trouwens de lampen opnieuw laten afstellen als er een hele nieuwe unit in gaat?