Jump to content

nieuwe radio inbouwen in Cee'd -- stuurwielkit nodig?

alle_meije

Recommended Posts

Ik heb een Kia Cee'd uit 2009 en de originele radio vertoont de inmiddels bekende problemen met de toetsen die niet meer reageren.

Omdat garantie etc verlopen zijn is het inbouwen van een nieuwe dan het beste idee. Maar ik begrijp de informatie die ik op het internet kon vinden toch niet helemaal:

(1) Ik heb nu stuurwielbediening van de radio, heb ik dan nog een extra kit nodig zoals deze?

http://www.navishop.nl/stuurbediening-kia-ceed-271179400-new-p-1788.html

(2) bovenstaande site kan ook een merk-specifieke extra interface leveren, maar kan ik ergens vinden of de radio daarmee werkt...

http://www.navishop.nl/kenwood-dpx5000bt-p-17498.html

een plaatje van de achterkant zou misschien handig zijn.

Dit moet in een uurtje wel geinstalleerd kunnen worden dacht ik -- of toch maar beter aan de expert overlaten?

Heeft iemand dit misschien zelf geprobeerd en daar nu spijt van???

Guest Stief

Je hebt idd. bij merken als pioneer, kenwood enz. vaak een specifieke interface nodig voor de stuurwielbediening.

Ik ken deze Kenwood helaas niet dus durf je ook niet te vertellen of het bij deze ook het geval is en welke adapter je dan eventueel nodig hebt. Maar ik zou de shop gewoon een mailtje sturen met welke auto je hebt en welke radio je wilt en vragen welke adapter je nodig hebt voor stuurwielbediening

Dank Stief, ik heb het nu inderdaad (ongeveer) zo gedaan:

Bij het kopen van de radio kun je een offerte vragen voor het inbouwen.

Dat heb ik gedaan (offerte), in eerste instantie zonder ook meteen het daarvoor benodigde extra spul te kopen.

Hopelijk gaat dat goed zo, de prijs van de radio leek me schappelijk genoeg.

Wordt vervolgd (: