Jump to content

Ipod koppeling wil niet werken

MrMaster

Recommended Posts

Hoi,

Mjin PS3 heeft blijkbaar een probleem met mijn iopd.

Als ik mijn Ipod aanzet en aansluit op het USB-poortje, krijg ik op mijn schermpje van de Ipod te lezen dat deze klaar is om los te koppelen (alsof je de "eject" knop hebt ingedrukt op ITunes). Ik krijg dus geen mogelijkheid om mijn ipod via mijn Kia af te spelen. Tevens is er op mijn scherm van de wagen geen mogelijkheid om IPOd te selecteren bij 'Media'. Hij herkent dat ding dus niet denk ik...:-(

Of doe ik iets fout? Iemand enig idee?

Grtz,

Waarvoor kabel gebruik je?

Alleen USB? Dan herkent de auto de iPod niet. Kia heeft een speciale kabel die tegelijk in de USB en AUX gaat, met aan de andere kant een Dock-connector, dat werkt perfect; met een iPod aangesloten "scroll" je dan door de opties met de knop [Media].

Heeft jouw iPod een Lightning-connector dan heb je nog een verkoopkwaliteiten van Apple nodig.

Koop GEEN goedkope imitatie: die werken in 99% van de gevallen niet.

Aha, ik probeerde met enkel een usb kabeltje. Bedankt voor de snelle hulp althans.

Ik heb thuis nog een connector liggen met aux alsook dock connectie, maar dat zijn de uitgangen van mijn ipod waarbji het uiteinde van die kabel eindigt in...een enkele USD-connector. Ik heb nu dus een aux + usb nodig die als ingang dienen ni de Kia. Pfff, wat is Apple toch klote hoor. Koop je een auto van over de 20K euro's en moet je nog een extra kabeltje aanschaffen van weet ik hoeveel euro's...Pfff...

Wat kost zulk een Kia kabeltje dan (ik neem aan per direct bij de Kia-dealer te verkrijgen of zijn er andere/betere plaatsen om dit te kopen?)?

Grtz,

Thx.

Ik merkte echter dat als ik mijn Iphone aansluit op de usb verbinding, dat deze niet oplaadt (enkel de vraag of ik toestemming wilde verlenen tot mijn video's en foto's; wat ik overigens zeer vreemd vond). Is dat normaal of doet deze stomme Belg ook daar weer iets fout? :-P

Kunnen jullie me bevestigen dat indien ik zulk een kabeltje koop,mijn apple spullen ook zullen opladen (of gaat dat gewoon niet en moet ik daarvoor mijn 12v-stekker aanspreken)?

Thx.

Grtz,

Ha, ok. Heb zo'n ding besteld via Aliexpress.

Wel vreemd dat als je usb+aux kabeltje koppelt dat er voldoende stroom is om op te laden en bij enkel usb niet. Door zo'n aux kabel loopt toch geen stroom dacht ik, of wel?

Grtz,

AUX is puur analoge audio.

Daarom schreef ik ook dat zo'n kabeltje dat niet ineens zal veranderen.

Als het nu niet wil laden is er kans dat het met dat kabeltje ook niet werkt, ECHTER het kan ook zijn dat

het laden nu niet wil werken omdat de telefoon detecteert dat er data-verkeer moet gebeuren ipv opladen.

Oei, had je bericht ook verkeerd gelezen (ik las dat het wel zo opgelost zou zjin :-s).

Hmm, laadt bij niemand van jullie dan iets op van Apple-shizzle als jullie dat aansluiten in jullie KIA?

Hoe los ik dat dan wel op om m'n Apple spullen te laten laden via de USB?

Grtz,

Ik gebruik zelf in mijn Picanto een oude iPod nano of Color, die laden beide prima, maar hebben ook nog een Dock-connector.

Onze iPhones laden we op met een plug in de 12V-aansluiting als dat nodig is. Of met een Powerbank, die evt. ook weer via deze plug op te laden is.