Ga naar inhoud

Vervangen dagrijverlichting


Xling

Aanbevolen Berichten

Wie kan mij vertellen hoe ik de dagrijverlichting kan vervangen van een picanto uit 2012. Ja de binnenkant van het spatbord "open" maken maar das nou net het probleem. Heb er al menig keer er onder gelegen maar kan geen lipje/opening vinden waar ik deze kan openen. Staat niet gedetailleerd in instrucieboekje en niet you tube te vinden.

Help :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gevonden... (Pag 394)

befb5fb346c834537042f6b5434afb37.jpg

Je moet de onderplaat van de bumper verwijderen, NIET de spatbordbekleding. (de vertaling is wel belabberd).

Helaas geen beschrijving HOE je die plaat verwijdert, maar dat is voor mijn gevoel slechts enkele schroeven/bouten, dat was bij mijn Aygo ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gevonden... (Pag 394)befb5fb346c834537042f6b5434afb37.jpg

Je moet de onderplaat van de bumper verwijderen, NIET de spatbordbekleding. (de vertaling is wel belabberd).

Helaas geen beschrijving HOE je die plaat verwijdert, maar dat is voor mijn gevoel slechts enkele schroeven/bouten, dat was bij mijn Aygo ook zo.

Ga het gewoon proberen, bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


De onderplaat zit voor met 4 snelkoppelingen vast aan de bumper en achter met 3 bouten  ( dopsleutel 10 ) aan het metaal. Je kan er ook goed bij als je de moddervangers aan de voorzijde even losklikt. Ik heb al een paar maal de bumper er af gehad om mijn dagrijverlichting er compleet uit te halen , maar ik denk dat je alleen een lampje wilt verwisselen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De onderplaat zit voor met 4 snelkoppelingen vast aan de bumper en achter met 3 bouten  ( dopsleutel 10 ) aan het metaal. Je kan er ook goed bij als je de moddervangers aan de voorzijde even losklikt. Ik heb al een paar maal de bumper er af gehad om mijn dagrijverlichting er compleet uit te halen , maar ik denk dat je alleen een lampje wilt verwisselen ?

Inderdaad alleen voor lamp te wisselen.

Heb ze dit bij de dealer, van een afstand, zien doen en toen haalde ze echt niet de bodemplaat eraf. Zal dan toch de moddervanger's zijn. Ik denk dat je hiermee de "binnenbekleding" van het voorspatbord bedoeld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad alleen voor lamp te wisselen.

Heb ze dit bij de dealer, van een afstand, zien doen en toen haalde ze echt niet de bodemplaat eraf. Zal dan toch de moddervanger's zijn. Ik denk dat je hiermee de "binnenbekleding" van het voorspatbord bedoeld.

Yep , zo mag je dat ook noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...
  • 3 jaar later...
Op 20-8-2016 om 12:50, zei Xling:

Wie kan mij vertellen hoe ik de dagrijverlichting kan vervangen van een picanto uit 2012. Ja de binnenkant van het spatbord "open" maken maar das nou net het probleem. Heb er al menig keer er onder gelegen maar kan geen lipje/opening vinden waar ik deze kan openen. Staat niet gedetailleerd in instrucieboekje en niet you tube te vinden.

Help :wink:

kon er gewoon bij via de bovenkant kia pikanto 2008 gloeilampfitting tegen de klok in draaien en lampje eruithalen, heb wel dunne polsen

Link naar reactie
Delen op andere sites


kon gewoon van bovenaf bij de lamp komen bij pikanto 2011, fitting tegen de klok in draaien, fitting los, lamp 5 watt standaardlampje vervangen, en teruggeplaatst, wel dunne armen, was de linkerunit, ga nu bij andere kia de rechter vervangen 

Je geeft aan dat het een 5 Watt lampje was, dan heb je niet je DRL, maar stadslicht vervangen...
De DRL zit bij de Picanto's zonder projectiekoplampen in de bumper waar anders de mistlichten zitten.
En die bereik je echt niet van bovenaf!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...