Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wist jij dat? Niro handigheidjes op een rij.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Wimis,

Het is nog handiger als je weet waar het slot zit waar de sleutel in moet en dat weet ik dus niet.

Tja, als je de Niro bezit dan weet je dat inmiddels wel............ toch?

Alleen de bestuurdersdeur kan je dan openen, omdat daar een sleutel in past.

Verder kun je die sleutel gebruiken voor de 3e gordel (achterin) :)

Geplaatst

Nee, ik heb geen Niro. Maar ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Wat ik bedoel is dat je met die sleutel wel in je auto kunt komen, je gebruikt die dan omdat het batterijtje leeg is. Wat ik mij zat af te vragen kun je dan nog wel starten.

Neem het deze oude man maar niet kwalijk als dit een stomme vraag is.

• Like 1
Geplaatst

Wimis,

Je vind het leuk, maar ik meen het serieus. Kun je dan nog wel starten?

• Like 1
Geplaatst

Nee, ik heb geen Niro. Maar ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Wat ik bedoel is dat je met die sleutel wel in je auto kunt komen, je gebruikt die dan omdat het batterijtje leeg is. Wat ik mij zat af te vragen kun je dan nog wel starten.

Neem het deze oude man maar niet kwalijk als dit een stomme vraag is.

Nee hoor oude, geen enkele (stomme) vraag is hier teveel.

Het is dan wel hoe weer andere er mee omgaan :)

Als je de / het sleutelgat gevonden hebt ....... werkt er waarschijnlijk niks meer :?

Kan ook zijn dat het / dat wat je noemt even niet werkt TOCH?

Maar dan kun je nog wel in je auto! Met een raam inslaan heb ik trouwens ook geen probleem! :no:

...... ehw....... owh wacht! die hamer zit in de auto.......... whaha

Bedankt knopje zit "ergens" onderin :)

Geplaatst

Ik weet niet hoe het met de Niro is, maar ik neem aan vergelijkbaar met andere auto's; bij de Picanto kan ik met de sleutel de auto openen, maar dan gaat het alarm af. Wanneer ik dan met de zender op de knop druk start de auto EN is het alarm stil.

Er zit voor deze functie namelijk OOK een passieve transponder in je zendertje vergelijkbaar met het systeem van een "gewone" sleutel.

Van de Sportage heb ik eens gelezen dat er een sleuf of vakje is waar je je zendertje in kunt leggen/klikken om TOCH te kunnen starten.

Maar dan moet de auto zelf dus nog wel stroom hebben.

Geplaatst

Ik weet niet hoe het met de Niro is, maar ik neem aan vergelijkbaar met andere auto's; bij de Picanto kan ik met de sleutel de auto openen, maar dan gaat het alarm af. Wanneer ik dan met de zender op de knop druk start de auto EN is het alarm stil.

Er zit voor deze functie namelijk OOK een passieve transponder in je zendertje vergelijkbaar met het systeem van een "gewone" sleutel.

Van de Sportage heb ik eens gelezen dat er een sleuf of vakje is waar je je zendertje in kunt leggen/klikken om TOCH te kunnen starten.

Maar dan moet de auto zelf dus nog wel stroom hebben.

Dat ga ik morgen ochtend eens uittesten en zien wat er gebeurd.........

Het kan alleen maar beter zijn dan met vorige versies en type auto's van Kia toch?

Geplaatst

De eerste Rio modellen verloren de sleutel (smart gedeelte) nog wel eens, dat palletje wat je in moet drukken was vrij lang, dat is later wel verbeterd. Dat je de sleutel ergens in kunt stoppen/leggen om toch te starten bij een lege batterij is voor mij ook nieuw

Geplaatst

Wist je dat je een sleutel hebt?

Altijd handig als je weet waar die zit!

sleutel1.jpg

sleutel2.jpg

sleutel3.jpg

sleutel4.jpg

Handig hee ........... :tt1:

Is overigens alleen vanaf de modellen boven de First Edition, die hebben een start/stop knop. Ik gebruik nog de 'gewone' sleutel :wink:

• Like 1
Geplaatst

Ik heb dus die sleutel uitgeprobeerd.........

Dan gaat dus de toeter van het alarm af, geen "marmot" die verkouden is maar echt de Toeter van de auto!

Snel de startknop indrukken en dat is weg.

Ik weet nu niet meer wat ik nog moest testen...........:?

• Like 2
Geplaatst

Dan gaat dus de toeter van het alarm af, geen "marmot" die verkouden is maar echt de Toeter van de auto!

Dan heeft mijn opmerking in april bij de design-class echt geholpen !

HAHA!

• Like 2
Geplaatst

Dan heeft mijn opmerking in april bij de design-class echt geholpen !

HAHA!

Kun je die er even bijzetten?

Denk dat ik weet waarover maar meer voor de volgers!

Geplaatst

Ik heb dus die sleutel uitgeprobeerd.........

Snel de startknop indrukken en dat is weg.

Ik weet nu niet meer wat ik nog moest testen........... :?

Een band leeg laten lopen onder het rijden? Weet je gelijk wat je tpms waarschuwing doet... (heb het met mijn picanto nog niet uitgeprobeerd) :)

Geplaatst

Weetje:

Wimis kan heel snel een sjekkie draaien met lane asist.

Na 10 seconden krijg je een piep en melding dat het toch de bedoeling is je handen aan het stuur te houden.

1 hand of vinger is niet genoeg, je moet er 2 op de 10 over 10 stand hebben voordat het gezeur uit gaat.

Of je laat dat voor wat het is en rolt lekker door.....

NB bovenstaand ervaren bij proefrit met kennis.

Lane assist werkt geweldig.

• Like 6
Geplaatst

Weetje:

Lane assist werkt geweldig.

Ik zal dat nog eens proberen. Volgens mij gaat de Lane-Assist dan uit!

Trouwens met een enkele duim en vinger gaat het prima hoor:) Dat had ik al al uit geprobeerd.

• Like 1
Geplaatst

Weetje:

Na 10 seconden krijg je een piep en melding dat het toch de bedoeling is je handen aan het stuur te houden.

1 hand of vinger is niet genoeg, je moet er 2 op de 10 over 10 stand hebben voordat het gezeur uit gaat.

Geprobeerd met een bijrijder maar deze kan ook het stuur aanraken en melding stopt. :-)

Geplaatst

Geprobeerd met een bijrijder maar deze kan ook het stuur aanraken en melding stopt. :-)

klopt, 1 handje, twee vingertjes los werkt prima.

Echt een mij auto.. :-)

Geplaatst

klopt, 1 handje, twee vingertjes los werkt prima.

Echt een mij auto.. :-)

Geen knietjes BW? :)

• 2 weken later...
Geplaatst

Even warm maken en dan een visdraadje er achter langs

Lijm resten weg halen en dan is het pimp

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 2
Geplaatst

Nu begin ik iets te begrijpen. Ben je op het idee gebracht door onze testdrive?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...