Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kijk eens naar de olie op je peilstok.

Als die nou ook al zwart is ipv bruin-gelig zou ik helemaal gaan twijfelen.

Voor het Kia garantie systeem moet er een volledige werkplaats bon aanwezig zijn met de gedane werkzaamheden.

En neem eens even iemand mee naar die dealer.

Twee horen meer dan één.

Geplaatst

Olie aan de peilstok KAN nog zwart/donker zijn terwijl er wel nieuwe olie is gevuld.....ik heb ooit een meningsverschil met een garage gehad omwege zo'n feit maar bij het losdraaien van de plug was het toch echt schone olie :-)

Geplaatst

Als dit daadwerkelijk een Kia dealer is zeker contact opnemen met Kia Nederland.  Belachelijk dat er te veel olie in is gegaan, elke druiloor weet dat je gewoon aftapt en dan vult, zelfs zonder exact te weten hoeveel er in moet is dat super eenvoudig, vullen tot de peilstok hoogte, motor even laten draaien zodat ook het filter vol is en dan ff wachten en bijvullen tot het gewenste peil. Te veel olie is ook funest voor je motor.  Laat zeker die auto op de brug zetten waar je bij bent en inspecteer het zelf wat er fout is gegaan. Ik twijfel ook aan de afdichtring of die wel vernieuwd is . Je kan zelf zien online bij KIA wat er dient te gebeuren bij de beurt en als ik jou was zou ik dat nalopen.Succes.

Geplaatst

Bij een beetje dealer van welk merk ook hebben een olievul systeem waarbij ze moeten ingeven hoeveel liter olie moet ingepompt worden,maar dan moeten de monteurs wel weten wat ze ingeven dus de know how van de monteur blijft essentieel.

Geplaatst

Olie aan de peilstok KAN nog zwart/donker zijn terwijl er wel nieuwe olie is gevuld.....ik heb ooit een meningsverschil met een garage gehad omwege zo'n feit maar bij het losdraaien van de plug was het toch echt schone olie :-)

Ik heb dit altijd gecontroleerd sinds onze i10 ooit (2011) bij de buurtgarage zowat was verzopen (1 liter teveel) en nooit een zwarte peilstok gezien.

Na 10-30km rijden zit die nieuwe olie door het hele blok.

De olie op de peilstok zal er niet uitzien zoals uit de fles maar iig niet zwart.

OT; 20 jaar LPG gereden en daar bleef je olie heeeeeeeel lang de originele kleur houden.

Geplaatst

Zwarte olie zul je ook eigenlijk alleen zien bij een diesel

En dan heb je inderdaad meteen weer een zwarte pijlstok

Bij een benzine motor is dit veel minder

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Bij een beetje dealer van welk merk ook hebben een olievul systeem waarbij ze moeten ingeven hoeveel liter olie moet ingepompt worden,maar dan moeten de monteurs wel weten wat ze ingeven dus de know how van de monteur blijft essentieel.

Klopt, maar dan moeten ze de oude wel tijd en temperatuur geven om er helemaal uit te lopen.

En laat nou tijd geld zijn :wink:

Vaak blijft veel oude olie achter en dan gaat er geheel volgens het boekje x liters in.

Aan hoe hoog de olie staat kun je ongeveer zien hoe secuur de monteur met jouw auto bezig is geweest.... :wink:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...