Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kiezen voor deze KIA Cee'd met panoramisch dak?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Kia Lovers, 

Wij zijn op zoek naar een tweedehandswagen en zijn enorm gecharmeerd door de KIA Cee'd. 
We hebben oog op een:

- Kia Cee'd 1.6CRDI Break diesel 
- van juli 2015
- amper 26.000 km
- prijs: €13.700 all in.

Heeft dus nog 5,5 jaar fabrieksgarantie, is slechts 1,5 jaar oud en heeft weinig kilometers. Dit lijkt ons een goede en duurzame deal, maar we baren ons wat zorgen over het panoramisch dak: ik lees veel klachten over lawaai van windruis vanaf 100-120 km/u, koud in de winter, erg warm in de zomer, veel gewicht bovenop je dak waar je dat eigenlijk niet wil (veiligheid), vervelende lichtinval, ... Vooral bij de Kia Sportage lijkt het geluidsprobleem veel voor te komen. 

Nu vroeg ik mij af: is dit vooral een probleem bij de Kia Sportage? Gaat het over een probleem op de oudere modellen (2011 enzo), of zou 'onze' Kia van 2015 daar ook last van hebben? 

Doen wij hier prijs/kwaliteit een goede zaak of toch nog maar beter uitkijken naar een ander KIA-model?

Morgen mogen we een testrit maken. We gaan zeker even aan 120 km/u rijden. Nog andere zaken waar we zeker op moeten letten? 

Alvast bedankt voor jullie feedback!  

Geplaatst

Als het panoramadak open is heb je wel last van windruis vanaf 100 km/h, in gesloten toestand absoluut niet. Kouder in de winter en warmer in de zomer kan ik niet onderschrijven. Overigens zit er een hemel in die open en dicht kan, dus je kijkt bij een gesloten hemel gewoon tegen de bekleding en heb je sowieso geen last van hinderlijke lichtinval. Enige nadeel van het panoramadak is dat je minder hoofdruimte hebt t.o.v. een auto zonder panoramadak. Ik ondervind absoluut geen nadeel aan het hebben van een panoramadak, het is juist fijn.

Geplaatst

10 minuten geleden zei Tuurke:

De prijs lijkt me wel errug laag. Is dat ex BTW/BPM?

Mits BenM in België woont, daar is dit een redelijk normale prijs.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...