Robbert Jan Geplaatst 20 September, 2022 Geplaatst 20 September, 2022 3 uur geleden, zei Derrek: Dat kun je doen, maar heeft niet zoveel waarde. De wet is hierin duidelijk. De dealer heeft commecieel belang en zal wellicht liever zelf een accu aan je verkopen. Het licht moet overal branden, zeg ik dan maar. Een accu los kopen van circa Euro 80 en zelf in 5 minuten monteren of zoals ik lees Euro 185 bij de dealer is een té groot verschil voor zo weinig arbeid tijd/kosten. Dat is weer niet commercieel van de dealer. Quote
Derrek Geplaatst 20 September, 2022 Geplaatst 20 September, 2022 6 uur geleden, zei Robbert Jan: Wat was de oplossing bij jullie beide Niro's? Bij beide auto's de accu vervangen door een Varta C22 accu. Zelf erin gezet. Accuklem losschroeven, de beide polen losmaken (eerst de "-" en dan pas de "+"), accu eruit, Varta erin en vastzetten, tot slot de accupolen weer vast (eerst de "+" en dan de "-") en starten maar. Quote
Derrek Geplaatst 20 September, 2022 Geplaatst 20 September, 2022 6 uur geleden, zei Robbert Jan: Het licht moet overal branden, zeg ik dan maar. Een accu los kopen van circa Euro 80 en zelf in 5 minuten monteren of zoals ik lees Euro 185 bij de dealer is een té groot verschil voor zo weinig arbeid tijd/kosten. Dat is weer niet commercieel van de dealer. En ik neem aan dat er dan een "originele" accu in gaat en die vertrouw ik niet zo gezien de bekende problemen. Quote
Robbert Jan Geplaatst 20 September, 2022 Geplaatst 20 September, 2022 56 minuten geleden, zei Derrek: En ik neem aan dat er dan een "originele" accu in gaat en die vertrouw ik niet zo gezien de bekende problemen. Ik zal ook gaan voor de C22 -of zelfs de C30 gezien de nog iets hogere capaciteit. En dat ga ik zeker zelf doen! Dank voor de eerdere instructie. Quote
Robbert Jan Geplaatst 7 Oktober, 2022 Geplaatst 7 Oktober, 2022 Op 20-9-2022 om 17:40, zei Derrek: Bij beide auto's de accu vervangen door een Varta C22 accu. Zelf erin gezet. Accuklem losschroeven, de beide polen losmaken (eerst de "-" en dan pas de "+"), accu eruit, Varta erin en vastzetten, tot slot de accupolen weer vast (eerst de "+" en dan de "-") en starten maar. Varta C22 zit erin. Zeer eenvoudig te doen 5 tot 10 min max. Waarbij de 10 min. aan mij ligt. Quote
Burp Geplaatst 25 Oktober, 2022 Geplaatst 25 Oktober, 2022 Houd er wel rekening mee dat de C22 van Varta geen Start/Stop accu is. Quote
Robbert Jan Geplaatst 25 Oktober, 2022 Geplaatst 25 Oktober, 2022 3 uur geleden, zei Burp: Houd er wel rekening mee dat de C22 van Varta geen Start/Stop accu is. De C22 Varta of de originele accu leveren volgens mij niet de capaciteit tbv de Start/Stop functie. Dit gaat via de “grote” accu onder de achterbank. (Ik ga uit van de Hybride Niro uitvoeringen.) 1 Quote
gjcvro Geplaatst 25 Oktober, 2022 Geplaatst 25 Oktober, 2022 .. want anders was de originele ook wel wat groter geweest... Quote
Derrek Geplaatst 26 Oktober, 2022 Geplaatst 26 Oktober, 2022 Op 25-10-2022 om 11:52, zei Burp: Houd er wel rekening mee dat de C22 van Varta geen Start/Stop accu is. De Niro is ook geen start-stop auto maar een hybride. Dat is een heel andere techniek. De originele accu is ook geen specifieke start-stop type. 2 1 Quote
fiddler Geplaatst 1 Juli, 2023 Geplaatst 1 Juli, 2023 Domme vraag, Varta C22; gaat het hier nu over een Niro Hybride of een gewone benzine versie? Ik heb net sinds een week een 2021 Hybride, en wilde inderdaad een dahcammetje gaan aansluiten. Quote
Derrek Geplaatst 2 Juli, 2023 Geplaatst 2 Juli, 2023 22 uur geleden, zei fiddler: Domme vraag, Varta C22; gaat het hier nu over een Niro Hybride of een gewone benzine versie? Ik heb net sinds een week een 2021 Hybride, en wilde inderdaad een dahcammetje gaan aansluiten. Een gewone benzineversie van de Niro bestaat niet. De C22 is ter vervanging van de accu van een Niro met een losse accu achterin de kofferbak. De latere versies hebben die accu niet. Begrijp even niet wat een dashcam daarmee te maken heeft. Quote
fiddler Geplaatst 2 Juli, 2023 Geplaatst 2 Juli, 2023 OK. Dashcam en stoomverbruik. Was ook benieuwd waar je een gewone 10A Accu snlellader kunt aansluiten bij een 2021 HEV Niro. Dit van wege een dag of 5 parkeren met wat stroomverbruik voor tent verlichting en koelbox op een kampeerplek. Op de 12v lip in het zekering kastje onder de motor kap en ergens aan massa denk ik? Quote
Peter-036 Geplaatst 2 Juli, 2023 Geplaatst 2 Juli, 2023 Als dat de punten zijn waar je volgens de handleiding een jumpstarter zou moeten aansluiten, dan klopt dat. Even de manual doorlezen? 1 Quote
fiddler Geplaatst 23 Augustus, 2023 Geplaatst 23 Augustus, 2023 Bij dealer nagevraagd, inderdaad de aansluitingen voor een lader. Quote
titusvh Geplaatst 19 Februari, 2025 Geplaatst 19 Februari, 2025 Op 7-10-2022 om 11:58, zei Robbert Jan: Varta C22 zit erin. Zeer eenvoudig te doen 5 tot 10 min max. Waarbij de 10 min. aan mij ligt. Geen problemen dat de electronica in de war is omdat er even geen stroom is geweest? Bij vorige auto's moest ik echt zien dat ik er spanning ophield tijdens de accuwissel anders deed de auto raar of moest ik de radiocode opnieuw invoeren. Heel gedoe dus als ik me daar geen zorgen over hoef te maken zou dat lekker zijn Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.