Ga naar inhoud

Lege startaccu van de NIRO


Preston

Aanbevolen Berichten

Er zit een + aansluitpunt onder de motorkap bij de zekeringskast.

In de gebruiksaanwijzing staat : Sluit eerst één klem van de startkabel aan op de pluspool van de zekeringkast en de andere klem op een metalen onderdeel (bijvoorbeeld het motorhijsoog) niet te dicht bij de zekeringkast.

Maar ik neem aan dat het aansluiten van de kabels op de accuklemmen van de accu achterin ook kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-12-2017 om 08:16 zei Derrek:

Er zit een + aansluitpunt onder de motorkap bij de zekeringskast.

In de gebruiksaanwijzing staat : Sluit eerst één klem van de startkabel aan op de pluspool van de zekeringkast en de andere klem op een metalen onderdeel (bijvoorbeeld het motorhijsoog) niet te dicht bij de zekeringkast.

Maar ik neem aan dat het aansluiten van de kabels op de accuklemmen van de accu achterin ook kan.

Dat heb ik ook gelezen maar volgens mij is dat voor wanneer je zelf een starthulp nodig hebt. Of maakt dat niet uit en kun je zo ook een starthulp geven? Ik ben daar persoonlijk niet zo’n voorstander van met al die elektronica in een hybride.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sowieso opletten met iemand helpen met starten. Kennissen van mij hebben de boordcomputer van een VW Passat opgeblazen omdat ze 'even' de zitmaaier wilden starten..

Vond de elektronica van de auto niet zo leuk. Ik doe het in ieder geval niet zomaar meer, zelf niet bij mijn eigen spullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Nog even terugkomen op een eerder antwoord van mij.

Volgens de dealer hoefde ik geen voorbereidingen te treffen voor onze 6 weken  vakantie waarbij de auto stil zou staan. Immers, op de autoboten doen ze er ook niets aan en daar starten de auto's ook meteen als ze er in Roterdam afgereden worden.

Vandaag na een afwezigheid van 40 dagen de auto gestart,  en hij deed het meteen.  Ik ga nog niet meteen een eind rijden want mijn hoofd zit door de jetlag nog een beetje in de wolken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎8‎-‎12‎-‎2017 om 10:40 zei Brat Pit:

In het 2018 model zit een accu knopje. Bij een lege startaccu verbindt deze door naar de hybide accu en starten maar. 

 

Interessant, opletten dat we een 2018 model kopen dus !

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
mbt dat knopje '12v battery reset'..ik heb dat gisteren aan de dealer gevraagd. Die geeft aan dat de accu, die tot de MY2017 modellen, in de laadruimte/kofferbak zat, in de MY2018 modellen is verplaatst naar het accupakket. Niet direct als onderdeel van het pakket, maar wel erbij gemonteerd.
Dat levert inderdaad (zoals al was gezegd) meer ruimte op in de kofferbak.
De knop schijnt alleen gebruikt te kunnen worden (volgens de dealer) om je Niro te kunnen starten als de accu's leeg zouden zijn. Oftewel: lege accu? druk dan op dat knopje en voilà...de Niro start.
Is de kofferbak zichtbaar groter boven de laadvloer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Medio april krijg ik ook mn Kia niro dynamic via private lease. Waarschijnlijk ook een nieuw model met het accu reset knopje.

Toch zie ik veel auto aanbieders op gaspedaal.nl waarbij het accu reset knopje ontbreekt bij 2018 dynamic modellen. Hoe kan dit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 9-12-2017 om 10:39 zei chippie777:

Dat heb ik ook gelezen maar volgens mij is dat voor wanneer je zelf een starthulp nodig hebt. Of maakt dat niet uit en kun je zo ook een starthulp geven? Ik ben daar persoonlijk niet zo’n voorstander van met al die elektronica in een hybride.

https://pushevs.com/2017/06/01/2018-kia-niro-coming-hybrid-phev-bev-variants/

Ik zou geen starthulp meer geven en ontvangen nu de 2018 modellen zijn voorzien van een 12V lithium ion  ipv lead acid accu.
Zelf kom je niet meer met een lege 12V accu te staan zolang de grote accu power heeft.
En als dat het geval is is het toch einde verhaal.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei gjcvro:

Moet je wel elke half uur de auto in om op de reset knop te drukken. Dat gaat niet automatisch..

En de 12V accu weer opladen door de motor van de auto.
Als je op de 12V reset druk moet je wel de auto direct starten en een tijd laten lopen anders schakelt de 12V onderspannigs beveiliging weer af.
Weet niet wat de capaciteit van de 12V Lion accu is maar zeker niet voor hoge gebruikers en langere tijd.
Standaard 12V auto accu's (bij normale auto's) moeten ook de motor kunnen starten dus daar is de capaciteit op voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer ik de Niro uitzet en naar caravan loop is koelkast al uit. Ik denk dat dit door de Niro elektronica geregeld wordt. Erg mooi dan kom je ook nooit met lege accu te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als 13 polige stekker goed aangesloten is en de caravan idem zitten de grootverbruikers van de caravan via contactslot geschakeld.Koelkast valt daar onder. Dat is de zogenaamde geschakelde voeding.

kleine verbruikers zoals lampjes blijven wel branden als motor uit staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...
Op 22-9-2017 om 20:24, BenLankamp zei:

Hij is binnen... en het is een modeljaar 2018! Het knopje zit erop voor het overzetten van lading van het grote accupack naar de 12V accu (nu ook achterin geplaatst).

 

1c8b0465fa27925ae60950f9502248cc68fe921a.jpg

Kia van 4 januari 2018.  De laatste weken op en af gebruikt, geen bijzondere dingen. Maar vanmorgen werkte de afstandsbediening niet, de deuren gingen niet open.  Met sleutel geopend. Vervolgens startte de auto niet, helemaal dood. De 12v batt reset knop gebruikt.  Auto startte meteen. Er klinkt dan een luid alarm.   Vervolgens motor weer afgezet, en opnieuw gestart.  Lukte meteen, zonder gebruik van de resetknop.  Kan geen reden bedenken waarom de accu leeg zou zijn (geen stroomverbruikers).  Komende tijd kijken hoe het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al verschillende keren de reset moeten gebruiken maar auto staat soms ook enkele weken stil.
Wel in de garage dus deuren waren niet vergrendeld dus geen alarm bij reset.
De 12V accu MJ2018 is kleiner en van Lion type die bij onderspanning eerder schade kan oplopen.
Vandaar waarschijnlijk het al snel afschakelen door het systeem.
Er zijn altijd wel permanenten verbruikers die de accu belasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijne heeft ook enkele dagen stilgestaan, maar dat was afgelopen winter, tijdens de vrieskou, ook zo.  Toen was de accu niet leeg. Het enige dat ik kan bedenken, is dat de kofferbakverlichting aan heeft gestaan, doordat de achterklep niet 100% gesloten is.  De auto sluit dan wel af.

Anderzijds; de fabrikant heeft die knop er in gezet omdat hij vermoedde dat je hem nodig zult hebben.   Bij de reset ging inderdaad een soort alarm af.  Staat in de gebruiksaanwijzing niets over vermeld (althans ik kan het niet vinden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...