Ga naar inhoud

Kia connected service


wimkia

Aanbevolen Berichten

Kreeg afgelopen periode een mailing over KIA connected services:

Kia heeft zijn ogen gericht op een nieuwe dienst en wil deze binnenkort graag voor u toegankelijk maken. Deze nieuwe dienst heet de Kia Connected Services. 

Bij de vragen blijkt dat men een apparaat wil instaleren onder het dashboard (199 euro) om zo gegevens te delen met KIA maar ook met je telefoon.

Zaken zoals tankinhoud, kilometers, oliepeil, bandenspanning, waar staat je auto, etc komen aan bod.

Voor mij geen toegevoegde waarde. Liever zag ik de tomtom live services uitgebreider als betaalde dienst met 4 maal per jaar een kaartupdate.

Hoe staan jullie er in....

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden zei wimkia:

Kreeg afgelopen periode een mailing over KIA connected services:

Kia heeft zijn ogen gericht op een nieuwe dienst en wil deze binnenkort graag voor u toegankelijk maken. Deze nieuwe dienst heet de Kia Connected Services. 

Bij de vragen blijkt dat men een apparaat wil instaleren onder het dashboard (199 euro) om zo gegevens te delen met KIA maar ook met je telefoon.

Zaken zoals tankinhoud, kilometers, oliepeil, bandenspanning, waar staat je auto, etc komen aan bod.

Voor mij geen toegevoegde waarde. Liever zag ik de tomtom live services uitgebreider als betaalde dienst met 4 maal per jaar een kaartupdate.

Hoe staan jullie er in....

Heb deze ook gehad. Sommige dingen zijn wel leuk, maar meer 'hebbedingetjes'. Naast het installeren was er ook nog het idee van een maandelijks abonnement. Maar ga hier geen € 199 voor betalen, en zeker geen abo vorm. Heb dan eerder van verwerk het in de verkoopprijs en doe het er standaard in.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Nirofan

Tankinhoud, kilometers, oliepeil, bandenspanning, deuren op slot op afstand? Lekker belangrijk!   Ik heb ook bedankt. Waar staat mijn auto kan soms handig zijn, zeker in buitenland maar daar moet je na 1 jaar voor gaan betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden zei Ron Penguin:

Heb deze ook gehad. Sommige dingen zijn wel leuk, maar meer 'hebbedingetjes'. Naast het installeren was er ook nog het idee van een maandelijks abonnement. Maar ga hier geen € 199 voor betalen, en zeker geen abo vorm. Heb dan eerder van verwerk het in de verkoopprijs en doe het er standaard in.

Helemaal mee eens. 199 euro voor het stekkertje/apparaatje en dan ook nog eens een maandabonnement. Nee, dat is het me echt niet waard. Ligt ook een beetje aan de functionaliteit die geboden wordt. Als de 'connected service' ook meteen een WiFi hotspot en andere diensten (infotainment, en live traffic en updates voor de navigatie) zou bieden, dan zou ik er nog wel 25 euro (voor het apparaat, daarnaast een paar euro per maand abonnement) voor over hebben. De functionaliteit / informatie die ze echter aan lijken te bieden is niet veel meer dan een ELM stekkertje van minder dan 1 euro om motormanagement uit te lezen (met als 'extra' dat de info ook op afstand uit te lezen is).

Af fabriek kunnen ze die apparaatjes vast een paar euro meerprijs leveren en inbouwen.

Heeft er trouwens al iemand ervaring met zo'n ELM / OBDII stekkertje in de Niro. Ik gebruikte het in mijn vorige auto regelmatig, maar de Kia biedt al zoveel info op de eigen display dat ik nog niet aan het stoeien ben gegaan (bovendien is de OBDII aansluiting erg onhandig geplaatst in de Niro).

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden zei wimkia:

Liever zag ik de tomtom live services uitgebreider als betaalde dienst met 4 maal per jaar een kaartupdate.

Hoe staan jullie er in....

Helemaal mee eens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dan liefst zelf kunnen updaten, scheelt weer ritjes naar de dealer en tijd inplannen door die zelfde dealer die hier niet "slimmer" van wordt maar wel de service moet leveren..

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei JosV:

Helemaal mee eens. 199 euro voor het stekkertje/apparaatje en dan ook nog eens een maandabonnement. Nee, dat is het me echt niet waard. Ligt ook een beetje aan de functionaliteit die geboden wordt. Als de 'connected service' ook meteen een WiFi hotspot en andere diensten (infotainment, en live traffic en updates voor de navigatie) zou bieden, dan zou ik er nog wel 25 euro (voor het apparaat, daarnaast een paar euro per maand abonnement) voor over hebben. De functionaliteit / informatie die ze echter aan lijken te bieden is niet veel meer dan een ELM stekkertje van minder dan 1 euro om motormanagement uit te lezen (met als 'extra' dat de info ook op afstand uit te lezen is).

Af fabriek kunnen ze die apparaatjes vast een paar euro meerprijs leveren en inbouwen.

Heeft er trouwens al iemand ervaring met zo'n ELM / OBDII stekkertje in de Niro. Ik gebruikte het in mijn vorige auto regelmatig, maar de Kia biedt al zoveel info op de eigen display dat ik nog niet aan het stoeien ben gegaan (bovendien is de OBDII aansluiting erg onhandig geplaatst in de Niro).

Heb een reactie geplaatst in 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden zei Maarten69:

Is dit dezelfde app die je bij de Duitse concurrent  gratis krijgt ?

Nou, "gratis"...? Je betaald bij aankoop van die auto's al (te) dik voor alles wat standaard is in een Kia!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allemaal leuk en aardig, maar wat schiet je er mee op. Voor mij is het belangrijk dat de auto voldoet waarvoor ik hem heb gekocht. Maar dit is mijn mening, iedereen heeft recht om zijn eigen belevenis daaraan te verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Hoi!

nog een weekje en ook wij behoren tot de Kia Niro family. Weet iemand of de connected service nu standaard is? Of ook in de nieuw af te leveren auto's nog 199 euro module nodig? Ik vind de functie van 'locatie zien' wel fijn. Zeker gezien ik weet hoe rot het is om te zien dat je auto is weggenomen :-)

De verkoper dacht namelijk dat het er nu in zou zitten, maar dat kwam er niet al te overtuigend uit. Hoor graag. Groet, Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Jeroen010:

Hoi!

nog een weekje en ook wij behoren tot de Kia Niro family. Weet iemand of de connected service nu standaard is? Of ook in de nieuw af te leveren auto's nog 199 euro module nodig? Ik vind de functie van 'locatie zien' wel fijn. Zeker gezien ik weet hoe rot het is om te zien dat je auto is weggenomen :-)

De verkoper dacht namelijk dat het er nu in zou zitten, maar dat kwam er niet al te overtuigend uit. Hoor graag. Groet, Jeroen

Daar kun je al een (gratis) app voor downloaden: find my car. Bij het parkeren van je auto druk je op de toets. Hierdoor noteert de app middels gps de locatie zodat je de auto weer terug kunt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn iPhone registreert bij loskoppelen van de BT de GPS-locatie van de auto.
Maar heeft zo'n module geen eigen GPS zodat je 'm ook kunt vinden net als met "Find My iPhone"? En je mist dan natuurlijk nog wel de connected-functies mbt motormanagement enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oke dank voor jullie reactie! Dus duidelijk nog toekomst... 

Mijn voornaamste punt was dat de auto teruggevonden kan worden. Mijn vorige auto namelijk gestolen en dan heb je dus niets aan je laatste parkeer GPS, maar juist aan een huidige waar de auto zich op dat moment bevindt. Als dat een van de opties is in de connected service, dan is dat wel een hele fijne optie.

Voor nu heb ik een GPS A10 locator gekocht en een Lyca simkaartje erin voor de data. Gebruik, zowel data als batterij, is zeer weinig. Je kan huidige locatie zien, als ook tot een maand terug elke route. 

Groet,

Jeroen

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...