Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi!

Sinds vorige week de blije eigenaar van een Niro EX. Bevalt zeer goed. Nieuw in de wereld van Hybride, maar dit merk je gewoon bijna niet. 

Klein minpuntje dat hij helaas niet met de nieuwe update voor Apple CarPlay. Maar daarvoor ga ik binnenkort terug. Ik heb een SD kaart  voor het navi systeem erin, maar die is aardig verouderd. Sommige wegen die al meer dan 1,5 jaar bestaan kent hij niet. De SD heeft nr: 96554-G5110. Geen idee of hieruit wat is af te leiden, maar weet iemand wat de laatste versie is?

Ik heb de dealer waar ik de Niro heb gekocht inmiddels gevraagd en er zal ook een kaart update gedaan worden, maar hoe weet ik wat de laatste versie is?

Dank en groet,

Jeroen

Geplaatst
30 minuten geleden zei Jeroen010:

Hoi!

Sinds vorige week de blije eigenaar van een Niro EX. Bevalt zeer goed. Nieuw in de wereld van Hybride, maar dit merk je gewoon bijna niet. 

Klein minpuntje dat hij helaas niet met de nieuwe update voor Apple CarPlay. Maar daarvoor ga ik binnenkort terug. Ik heb een SD kaart  voor het navi systeem erin, maar die is aardig verouderd. Sommige wegen die al meer dan 1,5 jaar bestaan kent hij niet. De SD heeft nr: 96554-G5110. Geen idee of hieruit wat is af te leiden, maar weet iemand wat de laatste versie is?

Ik heb de dealer waar ik de Niro heb gekocht inmiddels gevraagd en er zal ook een kaart update gedaan worden, maar hoe weet ik wat de laatste versie is?

Dank en groet,

Jeroen

kijk hier eens

• Like 1
Geplaatst
3 uur geleden zei Jeroen010:

Hoi!

Dank en groet,

Jeroen

Vreemd dat CarPlay er niet op zit. Bij mijn Niro is die er gelijk opgezet bij de aflevering.

Het kan ongeveer 2 jaar duren voordat een weg opgenomen wordt in de ingebouwde navigatie van een auto. Het updaten van kaartmateriaal is een enorm arbeidsintensief proces omdat er duizenden wijzigingen verwerkt moeten worden. De Fabrikant update zijn navigatie 1 keer per jaar. Koopt voor die update eerst kaartmateriaal in. Dat materiaal moet weer vertaald worden naar de navigatie. De fabrikant is daar met testen ook weer een jaar zoet mee. Het kaartmateriaal op je mobiel is nieuwer omdat daar het proces van testen en distribueren veel korter is. CarPlay is dan een uitkomst hoewel ik moet zeggen dat ik de ingebouwde navigatie prettiger vind werken.

• Like 2
  • 5 maanden later...
Geplaatst

Sinds 1 september 2017 rij ik NIRO tot volle tevredenheid.

De navigatie is prima. FIle informatie zou wel veel beter actueel in beeld moeten zijn.  Maar goed.

Alleen de kaarten die zijn inmiddels  nu 3 jaar oud. 

Ik heb dit bij de dealer nadrukkelijk gemeld er er waren veel meer klachten. Kia doet daar alleen niets mee. Wel life time aanbieden meer wel met oude kaarten. DIe zijn zeker goedkoper.

Voorjaar 2018 krijgen we nieuwe kaarten. Maar die nieuwe kaarten..... zijn die dan weer één jaar minder oud ??????

Ik ben zeer benieuwd maar mijn gevoel zegt dat die kaarten iets minder oud zullen zijn.

Geplaatst

Tsja, eigenlijk ongelofelijk dat we nog steeds afhankelijk zijn van updates die altijd te laat komen. Terwijl het niet moeilijk hoeft te zijn, getuige de updates die ik zeer regelmatig van Tomtom ontvang op mijn iPhone. Die is gewoon altijd bijgewerkt.

Dat is ook de reden dat ik me geen illusies maak over het updatebeleid van Kia en het even aankijk, maar wellicht weer de iPhone op het dashboard schroef. Net als bij mijn vorige drie auto's met navigatie.

Geplaatst
2 uur geleden zei Frans:

Sinds 1 september 2017 rij ik NIRO tot volle tevredenheid.

De navigatie is prima. FIle informatie zou wel veel beter actueel in beeld moeten zijn.  Maar goed.

Alleen de kaarten die zijn inmiddels  nu 3 jaar oud. 

Ik heb dit bij de dealer nadrukkelijk gemeld er er waren veel meer klachten. Kia doet daar alleen niets mee. Wel life time aanbieden meer wel met oude kaarten. DIe zijn zeker goedkoper.

Voorjaar 2018 krijgen we nieuwe kaarten. Maar die nieuwe kaarten..... zijn die dan weer één jaar minder oud ??????

Ik ben zeer benieuwd maar mijn gevoel zegt dat die kaarten iets minder oud zullen zijn.

Het lijkt dus dat er in oktober een update uit is gekomen. Vreemde is dat mijn dealer zegt nergens vanaf te weten. Heb 1 december een afspraak dus zal ik hem dit laten zien. (staat onderaan pagina 3)

Geplaatst

Ik ben inmiddels begonnen met het gebruik van Google Maps via Android Auto. Dan zijn de kaarten tenminste up-to-date.

Geplaatst
9 uur geleden zei gjcvro:

andoid auto is wel altijd via een kabel op de usb poort aansluiten toch?

Ja, dat is wel een nadeeltje. En dat moet in de USB aansluiting onder je dashboard en het kan niet in de USB aansluiting in je armleuning.

Geplaatst

Kaarten van een ingebouwde navigatie lopen altijd hopeloos jaren achter, dit is niet KIA exclusief.

Er zijn talloze klachten hierover bij heel veel merken, mijn (nog) huidige Qashqai (maart 2014) krijgt helemaal geen enkele update, een update kan je aanschaffen voor ruim € 100,- en inderdaad dan mag je blij zijn als als het bijgewerkt is t/m dik 1 jaar geleden, oftewel ondanks het vette bedrag nog steeds oude kaarten.

Telefoon is dan een hulpmiddel mocht je op wegen terecht komen die onlangs zijn aangelegd.

Geplaatst

Achterlopen is 1 ding, maar ik zie ook erg rare dingen (weliswaar op een weg die er pas een paar  jaar ligt) Ik mag alleen rechtsaf. Terwijl dat nooit zo is geweest, en ik toch echt linksaf moet.

Ben niet heel erg onder de indruk van de  kwaliteit en de compleetheid van de navigatie. 

Geplaatst
2 uur geleden zei gjcvro:

Achterlopen is 1 ding, maar ik zie ook erg rare dingen (weliswaar op een weg die er pas een paar  jaar ligt) Ik mag alleen rechtsaf. Terwijl dat nooit zo is geweest, en ik toch echt linksaf moet.

Ben niet heel erg onder de indruk van de  kwaliteit en de compleetheid van de navigatie. 

Ik moet het nog gaan meemaken, maar wat me tijdens de proefrit opviel was dat de bediening erg intuïtief was. Ik snapte eigenlijk direct hoe het werkte en kon zonder enige uitleg een adres opvragen en ernaartoe navigeren. Iets dat vaak onmogelijk is bij andere merken.  De stem was duidelijk van tomtom.

Geplaatst

Persoonlijk vind ik tomtom nog steeds 1 van de betere die ik ken. Was er ook erg tevreden over in de (uche) renault.  Maar zal er ook mee te maken hebben dat ik die ook al het langste gebruik.

We hebben ook nog een losse tomtom navi van een nieuwere lichting, en ook die vind ik ook een te hoog gadget gehalte hebben en minder intuïtief,  maar daar kun je wel lekker op de PC je route compleet uitzetten en die overzetten naar de navi. (die gebruiken we voor toertochten met de cabrio)

Geplaatst
56 minuten geleden zei gjcvro:

..... maar daar kun je wel lekker op de PC je route compleet uitzetten en die overzetten naar de navi. (die gebruiken we voor toertochten met de cabrio)

Wees daar maar zuinig op, want op de nieuwere versies is dat niet meer mogelijk.

• 1 maand later...
Geplaatst

Is er een mogelijkheid om de stem van de TomTom te wijzigen. Bij de losse TomTom's heb je keuze uit meerdere stemmen, man-vrouw, NL-VL enz. .In de Niro heb ik dit niet gevonden. Voor up-to-date kaarten verkies ik nog steeds Waze, alhoewel die ook enkele maanden kunnen achter lopen. 

Geplaatst

Deze vraag had ik ook gesteld aan mijn dealer. Het antwoord was een resoluut Nee! Helaas niet mogelijk. Ik denk dat wij een uitgeklede Tomtom hebben.

Geplaatst
19 minuten geleden zei Jake:

Deze vraag had ik ook gesteld aan mijn dealer. Het antwoord was een resoluut Nee! Helaas niet mogelijk. Ik denk dat wij een uitgeklede Tomtom hebben.

Sterker nog. "We" hebben helemaal geen TomTom! Was dat maar waar. Alleen de verkeersinformatie (file, wegafsluitingen etc.) worden van TomTom ingekocht en verwerkt in de navigatie. Dit in plaats van bijvoorbeeld het verkrijgen van file informatie via bijv. TMC of RDS.

Geplaatst

Volgens mij is het navigatie van "HERE" .   Ik heb hem ook op mijn telefoon (gratis op Android).  Als je bij Here op update klikt, dan zie je welke automerken zij bedienen.  Kia staat daar ook bij.  Here geeft aan dat de updat via de Kia garage gaat.  Bij een ANWB test komt Here er gemiddeld uit. 

Geplaatst
9 uur geleden zei Jake:

Weet je toevallig dan wel om welk merk navigatie het gaat?

Volgens mij is de navigatie hardware van LG, de NL stem is hetzelfde als TomTom daar komen de internet gegevens voor verkeer, weer en POI ook vandaan, kaartmateriaal van Here.

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...