Ervaringen KIW
2 2

6 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Kia's behoren statistisch tot de meest betrouwbare automerken(Consumentenbond november 2017). Daarom ben ik benieuwd of er toch ervaringen zijn met de pechhulp van Kia. Zowel in Nederland als in Europa. Dit onderwerp is in 2014 al eens op dit forum verschenen, maar het is inmiddels (bijna) 2018 en misschien tijd voor wat recentere ervaringen.

Zelf heb ik de ANWB wegenwacht jaren geleden al opgezegd nadat bleek dat die op naam stond (niet op kenteken) en ze mijn dochter met pech met mijn auto (toen nog geen Kia!) op de van Brienenoordbrug lieten staan omdat ik weliswaar wel (meer dan 25 jaar) lid was maar zij persoonlijk niet.  Heb daarna de CentraalBeheer pechhulp genomen die ook nog veel goedkoper bleek en wel op kenteken stond zodat mijn vrouw, dochter en zoon ook geholpen zouden worden bij pech.

Eénmaal op vakantie gebruik moeten maken van deze pechhulp en dat bleek een berger. Maar perfect geholpen! De Seat werd eerst met ons van de snelweg afgehaald en naar een veiliger plek op een parkeerplaats bij een Seat dealer in de buurt gebracht. Het probleem kon echter door de berger (die ook automonteur was) niet 1,2,3 te verholpen worden en ook niet door de dealer. Ik kreeg direct een leenwagen mee die ik in mijn woonplaats kon inleveren. De auto werd naar mijn eigen dealer gebracht. (het bleek uiteindelijk een draadje van een sensor te zijn waarvan de isolatie was afgesleten en kortsluiting maakte).

Met de KIW heb ik echter geen ervaring. Zijn die er wel?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Derrek:

Kia's behoren statistisch tot de meest betrouwbare automerken(Consumentenbond november 2017). Daarom ben ik benieuwd of er toch ervaringen zijn met de pechhulp van Kia. Zowel in Nederland als in Europa. Dit onderwerp is in 2014 al eens op dit forum verschenen, maar het is inmiddels (bijna) 2018 en misschien tijd voor wat recentere ervaringen.

Met de KIW heb ik echter geen ervaring. Zijn die er wel?

Ja ik heb twee maal gebruik gemaakt van de KIW. Eerste keer met mijn Sp3 die maanden had stilgestaan (operatie aan mijn voet) en niet meer startte. KIW gebeld en binnen 15 min. stond er een berger welke een starthulp bij zich had. Probleem ter plekke opgelost. Twee keer (ook SP3) terug van wintersport en de volgende ochtend een lekke band. Kreeg de wielmoeten niet los. Ook niet m.b.v. een wielsleutel en stuk pijp. KIW gebeld en wederom binnen 20-25 min. werd de band verwisseld (door eigen Kia dealer)  en werd de band meegenomen naar de Kia dealer. Daar werd hij een dag later weer, gerepareerd,  op de SP3 gelegd en het reserve wiel weer achterin de kofferbak. Dit alles zonder kosten. Kan niet anders zeggen dat de service uitstekend is.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook twee keer met een lege accu gestaan.

Eén keer was de binnenverlichting blijven branden, de andere keer

liet ik de sleutel in het contactslot zitten en stond hij niet op het stuurslot.

Beide keren vlot geholpen door monteur met hulpaccu.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei moto:

 

Ik heb er hele goede ervaringen mee. Ik had een aanlopende achterrem. De velg werd aardig heet. De rio werd afgesleept en naar mijn dealer gebracht. In de middag werd ik gebeld dat de rem weer gemaakt was. Omdat ik op dat moment geen vervoer had, werd ik door een taxi opgehaald en naar mijn dealer gebracht. Hulde dus voor de kiw. 

bewerkt door Goldy

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij vergelijkbare ervaring. Lege startaccu door laten branden binnenverlichting. Binnen 15 min na bellen stond de berger met starthulp. Goed geregeld dus.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb KIW gebruikt toen het ruitrubber van het portier bij -10 graden celcius stuk ging en de zijruit open bleef staan.
Niet fijn kan ik je zeggen als je nog 10 kilometer naar huis moet. 
Eenmaal thuis heb ik even gebeld en begripvol geholpen en 20 minuten later stond er een berger voor de deur.
Ik schrok even, van ga je de Venga meenemen maar het was al snel duidelijk dat dit niet de bedoeling was.  (75% weten ze de auto's weer tijdelijk te repareren zodat je weer verder kan)
Het raam van het zij-portier was weer snel dicht door wat knipwerk in de rubberen strip.
De volgende dag werd ik gebeld door de dealer dat het nieuwe ruitrubber was besteld en wanneer ik de auto kon brengen.
Vond dit een prettig idee. 
De berger vertelde mij dat zijn organisatie voor meerdere merken werkte waaronder Kia en Hyundai.
Deed in mijn ogen niet onder voor de anwb. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
2 2