frogman Geplaatst 10 Februari, 2018 Geplaatst 10 Februari, 2018 Ben gepensioneerd en beroepshalve veel kilometers gereden, dus altijd een zwaardere auto, in het laatste geval een 2014 Diesel Opel Antara 2.2 4X4 Cosmo automaat-leder enz.enz. full options. Zit 95.000 kilometer op, dus net ingereden en ziet er goud op snee uit, mankeert helemaal niets aan. Wil naar een Kia Niro (inmiddels ook in werking en besteld). Wat mij opviel, is dat de inruil van de bestaande auto alle kanten op gaat, ik heb uiteindelijk voor de hoogste bieder gekozen. Kia Nederland, via internet, mooi bod, € 24.000,- , je moet je wel in verbinding stellen met een dealer om het af te maken. Uiteraard begin je met het Kia taxatierapport in de hand bij de plaatselijke dealer.“Sorry mijnheer, hier is geen vraag naar en wij hebben geen interesse” “Maar meneer, ik heb hier een officieel Kia taxatie rapport van € 24.000,- !!” “Dan moet u hem daar maar brengen meneer, wilt u het hoofdkantoor adres?” Kia hier over aangeschreven, inmiddels 3 maanden geleden, geen reactie! Een slecht begin als je een nieuwe auto wilt kopen. Omdat de Niro ons de ideale auto leek, verschillende autohandelaren af om hem “los” te verkopen en een stuk of 10 Kia dealers in den lande, expres ook in compleet andere regio’s, gewoon een paar dagen een paarhonderd kilometer weggetikt. De verschillen bij de Kia dealers liep uit van “geen interesse” tot verschillend tussen de € 14.000 tot € 18.500 Uiteindelijk ingeruild bij de hoogste bieder, uit een compleet andere regio. Dit blijkt wel een echt goede prijs te zijn voor de betreffende auto (milieu categorie “Z”) Ik hoop hier iemand wijzer mee gemaakt te hebben, het gaat gewoon om grof geld! Quote
HansG Geplaatst 10 Februari, 2018 Geplaatst 10 Februari, 2018 Mogelijk bedoelde ze met deze prijs de inruilprijs van de auto plus de korting. Bij mijn Kia dealer ging het als volgt: auto werd op internet aangeboden en de hoogste bieding werd de inruilprijs. De rest is korting. Dat is een hele eerlijke manier van onderhandelen vind ik. De Niro leverde wel een hoger korting op dan de Sportage omdat de netto prijs hoger is. Quote
frogman Geplaatst 10 Februari, 2018 Topic Starter Geplaatst 10 Februari, 2018 Bedankt voor de reactie Hans, zoals jij het omschrijft is het inderdaad wel reëel, het verhaal korting op de nieuwe auto vervalt enz. snap, ik als geen ander, kom zelf uit de handel. Maar dit zijn wat mij betreft toch wel niet te verteren verschillen en vooral opvallend, het verschil tussen diverse dealers. Mijn ervaring, als je iets wil, leg je er niet bij de eerste neer, maar ga de boer op, het scheelt (kan schelen) duizenden euro's !! Quote
gjcvro Geplaatst 10 Februari, 2018 Geplaatst 10 Februari, 2018 Mijn auto is ook 'aan de handel' aangeboden, uiteindelijke bod was hoger dan ik verwachtte. Duurde een paar dagen voordat alle biedingen binnen was. Leek een soort veiling. Ging ook om een diesel, renault megane, en hij is meteen op transport gegaan richting buitenland. Quote
moto Geplaatst 10 Februari, 2018 Geplaatst 10 Februari, 2018 Het is niet leuk als een dealer jouw auto niet wil inruilen. Van de andere kant bekeken, als hij er geen handel in ziet, is het logisch dat de koop niet door gaat. Elke dealer is een zelfstandig bedrijf en komt voor zichzelf op. Van elke deal moet wel wat overblijven. Quote
RoyDragt Geplaatst 11 Februari, 2018 Geplaatst 11 Februari, 2018 Ik heb via private lease Niro aangeschaft. De leasemaatschappij heeft van te voren aangegeven dat zij niet zelf aan inruil deden. Ik heb mijn oude auto via ikwilvanmijautoaf.nl verkocht. De verkooprijs was OK. In 1 dag geregeld. Ik moest de verkoop afremmen omdat mijn Niro nog niet beschikbaar was. Kia dealer zat hier niet tussen. Quote
Brat Pit Geplaatst 11 Februari, 2018 Geplaatst 11 Februari, 2018 Ik vraag altijd naar het bedrag dat moet worden bij betaald. Daarna het bedrag dat moet worden bijbetaald zonder inruil. Vervolgens krijg je de onderhandeling en blijkt dat dealers geen risico meer willen lopen met inruil. ikwilvanmijnautoaf.nl is dan een goed kanaal. Ik had mij aangemeld maar verkocht onze 2e hands zelf. De biedingen van uit ikwilvanmijnautoaf werden steeds hoger. Quote
gjcvro Geplaatst 11 Februari, 2018 Geplaatst 11 Februari, 2018 Via de dealer verkopen leverde mij 500 euro meer op dan via ikwilvanmijnautoaf. Ineens bleken zij ook wel meer te kunnen krijgen. Maar via de dealer was makkelijker, met de oude auto heen rijden, met de nieuwe weer naar huis, drie dagen later het geld op de rekening. Quote
surfingjohn Geplaatst 11 Februari, 2018 Geplaatst 11 Februari, 2018 Mijn ervaring is dat bezoeken aan verschillende Kia dealers geld oplevert, zelf 6 dealers bezocht en inderdaad daar zitten behoorlijke verschillen in. 1 Quote
Nirog Geplaatst 11 Februari, 2018 Geplaatst 11 Februari, 2018 Mijn Niro ook via privatelease aangeschaft via de dealer. De dealer gaf een uitstekende inruil prijs voor mijn oude auto, een VW Golf variant, zelfs iets meer dan de VW-dealer. Bedrag werd keurig de volgende dag op mijn rekening overgemaakt door de dealer. Top.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
frogman Geplaatst 11 Februari, 2018 Topic Starter Geplaatst 11 Februari, 2018 1 uur geleden zei surfingjohn: Mijn ervaring is dat bezoeken aan verschillende Kia dealers geld oplevert, zelf 6 dealers bezocht en inderdaad daar zitten behoorlijke verschillen in. eens en dus ook mijn ervaring, bij mij waren de verschillen los van de dealers die helemaal niet wilde bieden € 4500,- tussen de resterende dealer bieders en ikwilvanmijnautoaf.nl Voor mij is dit op een auto met een dergelijke nieuwwaarde een klap geld, waar ik andere leuke dingen van kan doen! Quote
Jan58 Geplaatst 11 Februari, 2018 Geplaatst 11 Februari, 2018 Mijn ervaring is om niet in te ruilen. Wij hebben een 1 maand oude demo met alles erop en eraan gekocht de Bussnesline. Wij zaten toch een kleine 5000 euro onder de nieuw prijs. De Qashqai hebben we verkocht aan ikwilvanmijnautoaf.nl Gr Jan Quote
casper Geplaatst 1 Juli, 2018 Geplaatst 1 Juli, 2018 Sorry om op een oude topic te reageren.. Mijn ervaring is ook dat bij het bezoeken van meerdere dealers de inruil prijs erg kan schelen. Maar het gaat uiteindelijk om het verschil tussen de koop auto en inruil auto. En ook andere aspecten kunnen belangrijk zijn zoals dealer in de buurt, gevoel, etc. Het grote voordeel van meerdere dealers bezoeken is dat je leert wat de marges zijn op het model dat je zoekt. Voor mijn was dat rond de 10%. Dus wist ik waar ik op uit kon komen mijn ervaring is dat eerste bod niet zo erg veel zegt. Vaak is er na onderhandeling veel mogelijk. Het is voor de verkopers ook een tactiek om te kijken of je hapt en dan hebben ze geluk want dat is dan toch mooi meegenomen voor de bonus. Verschil zit hem ook in of een dealer al veel verkocht heeft of niet. Ze moeten een aantal auto,s per jaar verkopen om dealer te mogen blijven. Dus dan kan een kleine dealer soms toch hoge kortingen geven. Daarom is vaak een auto aan het eind van jaar kopen gunstig. IMijn advies is om niet alleen naar de inruil te kijken en het eerste bod zegt eigenlijk niet zo veel. Probeer snel het eind bod te Krijgen. Het blijft toch een spel tussen koper en verkoper. Success voor de mensen die nog voor een koop gaan Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Johan64 Geplaatst 1 Juli, 2018 Geplaatst 1 Juli, 2018 Onze ervaring is dat met een rondje Nederland langs verschillende Kia dealers er een verschil bestond van circa 5000 euro bij aankoop van exact dezelfde nieuwe Kia Niro. Dus ook wij hebben gekozen met onze portemonnee in plaats van de dealer om de hoek. Quote
V3yro Geplaatst 1 Juli, 2018 Geplaatst 1 Juli, 2018 Ik ben het helemaal eens dat een rondje tussen dealers veel kan schelen. Ik zelf doe dat ook altijd en ga dan met de beste offerte langs de dealer om de hoek om te vragen of ze mee willen. (dus niet scherper). Ik kreeg vorige keer heel netjes het antwoord dat een dealer zijn of haar geld natuurlijk ook in jou auto stopt. Dit neemt een risico mee, wat ik veel belangrijker vond is het de leveranciers garantie. Dit laatste gaat steeds belangrijker worden veel fabrikanten gaan de 0 beurt als ijk punt nemen. Ik snap dan heel goed dat er verschil in zit of ik voor elk wissewasje naar de dealer om de hoek mag of dat ik moet gaan rijden. Het bijzondere is dat ik samen met mijn buren beide een Niro rijdt, Beide van anders dealers (Wolters en Jan van Werkhoven) als je ziet wat Wolters meer heeft gedaan dan mijn eigen auto. (kabelset van trekhaak door de auto heen, met orginele zekeringskast en getectyleerd) Alles gewaxt en in tectyl gespoten heb ik achteraf wel spijt dat ik toch niets iets meer hebt betaald. Natuurlijk niet het verschil van 1500 euro maar misschien had ik het kunnen voorleggen. Ik naar Jan van Werkhoven toe en die zij, Ja Wolters levert een andere kwaliteit, maar u ging toch voor de prijs?. Nu is mijn vraag wat moet ik nu doen?. Kan ik vragen of ze het op een andere manier installeren en klaar maken, of met hangende pootjes naar Wolters?. Beide Niro's zijn trouwens van februari 2018. (die van mij een 2017 model en van buurman 2018). Quote
frogman Geplaatst 1 Juli, 2018 Topic Starter Geplaatst 1 Juli, 2018 5 uur geleden zei V3yro: Ik ben het helemaal eens dat een rondje tussen dealers veel kan schelen. Ik zelf doe dat ook altijd en ga dan met de beste offerte langs de dealer om de hoek om te vragen of ze mee willen. (dus niet scherper). Ik kreeg vorige keer heel netjes het antwoord dat een dealer zijn of haar geld natuurlijk ook in jou auto stopt. Dit neemt een risico mee, wat ik veel belangrijker vond is het de leveranciers garantie. Dit laatste gaat steeds belangrijker worden veel fabrikanten gaan de 0 beurt als ijk punt nemen. Ik snap dan heel goed dat er verschil in zit of ik voor elk wissewasje naar de dealer om de hoek mag of dat ik moet gaan rijden. Het bijzondere is dat ik samen met mijn buren beide een Niro rijdt, Beide van anders dealers (Wolters en Jan van Werkhoven) als je ziet wat Wolters meer heeft gedaan dan mijn eigen auto. (kabelset van trekhaak door de auto heen, met orginele zekeringskast en getectyleerd) Alles gewaxt en in tectyl gespoten heb ik achteraf wel spijt dat ik toch niets iets meer hebt betaald. Natuurlijk niet het verschil van 1500 euro maar misschien had ik het kunnen voorleggen. Ik naar Jan van Werkhoven toe en die zij, Ja Wolters levert een andere kwaliteit, maar u ging toch voor de prijs?. Nu is mijn vraag wat moet ik nu doen?. Kan ik vragen of ze het op een andere manier installeren en klaar maken, of met hangende pootjes naar Wolters?. Beide Niro's zijn trouwens van februari 2018. (die van mij een 2017 model en van buurman 2018). alle opties, toeters en bellen waren bij ons identiek en ook een vereiste bij de aanvraag, nog een klein narigheidje met de (te lage) vaste trekhaak, maar dit is ook keurig en zonder onnodige kosten opgelost naar een originele make by Hyunday afneembare trekhaak. Zie evt ander draadje in dit forum. Inmiddels 7.000 km weg en dik tevreden. Quote
V3yro Geplaatst 3 Juli, 2018 Geplaatst 3 Juli, 2018 Ja maar dit gaat om hoe de kwaliteit is van inbouw. De trekhaak zit prima, alleen de manier waarop het gemonteerd is en hoe het is afgewerkt vind ik een wereld van verschil dan die van Wolters/buurman?. Hebben meerdere mensen dit?. Quote
Hanz99 Geplaatst 3 Juli, 2018 Geplaatst 3 Juli, 2018 Ik heb de trekhaak bij Trekhaakcentrum laten inbouwen, (veel) goedkoper als bij de dealer en onder meer netjes ingebouwd. Ben daar zeer tevreden over. V.w.b. inruilwaarde is het inderdaad verstandig meerdere opties te bekijken. Begon bij mij bij de ANWB inruilindicatie. Dan bij verschillende dealers langs geweest en de hoogste bieder voor mijn zes jaar oude Renault EN de dealer waar ik het beste gevoel bij had heb ik gekozen. Een andere dealer in de grootste stad in het zuiden van het land was dusdanig ongeïnteresseerd en kortaf dat ik daar gewoon ben weggelopen. Had geen zin om z'n lunch voor mij te onderbreken of had z'n targets zeker al gehaald. What ever... Quote
wimkia Geplaatst 4 Juli, 2018 Geplaatst 4 Juli, 2018 Soms zullen dealers ook afhaken qua indicatie omdat ze snappen dat je bij meerdere bent shoppen voor de beste inruilprijs, of om een vergelijk te krijgen. Dus verwachten ze je niet als klant. Zelf heb ik nu een aantal auto's ingeleverd bij een Platinum dealer. Onderling vertrouwen is zo groot dat ik een heel goed bod krijg. Maar inderdaad bieden sommige dealers heel voorzichtig, vooral als de handel de auto gaat opkopen. Inruilverschil liep op tot 3000 euro bij een 7 jaar oude diesel met 240.000 km op teller. Los daarvan is diesel moeilijk in verkoop geworden. Al bij al blijft het duur Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.