Jump to content
  • Sign Up
xtra40

Pimpmasters Kia Rio GT-line

Recommended Posts

ook een afneembare trekhaak voor een Rio GT-line was/is een probleem 

en daar ik de trekhaak met regelmaat gebruik ben ik aan het speuren geweest naar een trekhaak die ook achter de bumper van de gt past 

en uiteindelijk ook een gevonden :-) 

ik ben er weer erg blij mee en je ziet er niks van als de haak er niet onder zit 

35988188_1107696619387198_63926230956638

36114330_1107696606053866_49285451991702

• Like 1

6 uren geleden, theomonika zei:

Dat ga jij ons toch nu vertellen ?

De één houdt van blond, de ander van donker!

• Like 1

Knap gemaakt hoor die trekhaak. zeker omdat het niet de originele trekhaak voor de Rio 4 is. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. ;-)  :-) 

• Like 1

Ik vind het een mooie oplossing die trekhaak. Als ik al geen andere trekauto had wilde ik het ook zo.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

• Like 1

Ik heb zelf een trekhaak achter de Kia Pico (2016) gemonteerd. Een fluitje van een cent.

20180720_162808.thumb.jpg.9cf2a66e39a60ee1092c42bcc5276d7c.jpg

Het is een afneembare trekhaak van Auto-Hak. Zelden zo gemakkelijk een trekhaak onder gebouwd. Niets hoeven zagen (trekhaak komt onder de bumper dus geen gat in je achterbumper!) en niet hoeven te boren. Aan de rechterkant schroef je het verborgen trek-oog los van de chassisbalk waarvoor de Auto-Hak trekhaak in de plaats aan de chassisbalk geschroefd wordt. En aan de linkerkant zitten alle schroefgaten al standaard in de Picanto zodat die kant ook zo aan de chassisbalk geschroefd kan worden. Alles paste tot op de millimeter perfect. Binnen een uur zat de trekhaak er onder.

20180720_114035.thumb.jpg.81d4eed5ce5b6f6eb33689cbda934c77.jpg

Iets meer werk was het aansluiten van de 13-polige stekkerdoos. Bij de levering zaten speciale klemmetjes die je eenvoudig om een betreffende stroomkabel kon klemmen en waarin je dan het stekkertje van de bekabeling in kon steken. Ik had deze klemmetjes nog niet eerder gezien en ze werken erg gemakkelijk.

20180720_114116.thumb.jpg.58a20023b6f7b93947df000d15ff92a3.jpg

Het is een voordelige afneembare trekhaak (€ 160,65) maar ziet er prima uit, is stevig en het klemsysteem voor de haak eenvoudig maar zeer doeltreffend. De trekhaak Is ook op maat gemaakt voor de Picanto zodat er geen passtukken aan te pas hoeven te komen (zoals Niro met GDW en Brinck problemen). De 13-polige aansluit set was € 30,59.

Kortom, erg tevreden met deze trekhaak.

• Like 1

Erg netjes gedaan Derrek.....voor nog geen 200 euries! Zou het bijna zelf gaan doen........:lol:

Er is ook een dop bij die in het gat van de haak hoort als je de haak niet gebruikt. Dit om vuil tegen te gaan. Tevens zit er een mooie hoes bij om de haak op te bergen als je die niet gebruikt. Het enige van deze Auto-Hak is dat de haak niet afsluitbaar is. Maar ach, als je hem gebruik ben je er zelf bij en anders ligt de haak in de kofferbak:-|

• Like 1

toch lekker bezig geweest met wat pimp werk maar fotos volgen nog 

nu lekker bezig geweest met een comfort module voor op de ramen

welke nu automatisch sluiten als je de auto afsluit 

maar ook weer kunnen worden geopend door middel van meerde keren op de open en sluitknop op de afstands bediening te drukken 

en als bonus heeft nu elk raam de auto op en sluit funktie met de raamschakelaar 

• Like 1

U blijft mij verbazen heer  xtra40. heel leuke aanvulling.

16 uren geleden, xtra40 zei:

toch lekker bezig geweest met wat pimp werk maar fotos volgen nog 

nu lekker bezig geweest met een comfort module voor op de ramen

welke nu automatisch sluiten als je de auto afsluit 

maar ook weer kunnen worden geopend door middel van meerde keren op de open en sluitknop op de afstands bediening te drukken 

en als bonus heeft nu elk raam de auto op en sluit funktie met de raamschakelaar 

Lijkt me ook interessant voor m''n Niro.

Waar heb je die comfort module gekocht en was het (heel) veel werk?

Het was niet heel veel werk
Het meeste werk zat hem er in dat er voir een ander type als de sportage er niet zo veel is dus heb ik een fabrikant gevonden die het wel wilde maken als ik maar fotos van alle stekkers en de bedrading maakte
Dit heb ik gedaan en aan de hand daar van heeft deze het kastje en kabel boom gemaakt er hoefde maar 4 draadjes te worden gesoldeerd dus dat viel erg mee

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

• Like 1

gisteren een leuk updatje geplaatst ik vind hem erg leuk 

• Like 3

14 uren geleden, xtra40 zei:

Te gek.  Super gemaakt, ik wil dit ook. :-)  ;-) 

Te gek.  Super gemaakt, ik wil dit ook. :-)  ;-) 
Dan moeten we maar eens gaan kijken of dit bij jou ook kan zo lijkt mij

• Thanks 1

On 1/13/2019 at 6:02 PM, xtra40 said:

Kan dit met de standaard koplampen? Kun jij eens uitleggen hoe jij dit gedaan hebt, aub.

26 minuten geleden, Xmoo zei:

Kan dit met de standaard koplampen? Kun jij eens uitleggen hoe jij dit gedaan hebt, aub.

Ja hoor dit is een flexibele silicone strip welke ik onder de motor kap op de koplamp heb geplakt 

De strip kan in principe als er ruimte is op elke koplamp worden geplaatst ze zijn er ook in meerdere lengtes en anders kun je ze ook nog eens op maat knippen

• Like 2

Mooi dat dit eens een keer niet IN de koplamp hoeft!

1 uur terug, Murcielaygo zei:

Mooi dat dit eens een keer niet IN de koplamp hoeft!

daar was ik ook erg blij mee en dat deze perfect achter een randje kon op de koplamp 

dus als het uit is zie je het niet eens zitten :-)

had er eerst niet zo een hoge pet van op maar wilde het wel eens proberen maar het is gewoon veel beter gelukt dan gedacht dus dit is een blijvertje :winkiss:

• Like 1

Leuk.

Maar wel een beetje VAG-achtig.:?

Leuk.
Dat vind ik helemaal niet erg
Beter goed gepikt dan slecht bedacht

• Haha 1

Leuk.

Ook Peugeot, Toyota en Ford hebben al toepassingen van sequentiële richtingaanwijzers...

Op 13-1-2019 om 18:02, xtra40 zei:

Ziet er inderdaad heel netjes uit. Ben er ook wel in geinteresseerd.
Heb je misschien een linkje waar je dit hebt gekocht?
Dien je dit nog aan te sluiten op de richtingaanwijzer en DRL of is dit een soort lichtgeleidende strip?

Op 30-1-2019 om 11:22, Murcielaygo zei:

Ook Peugeot, Toyota en Ford hebben al toepassingen van sequentiële richtingaanwijzers...

kun je nagaan hoe goed ik op de hoogte ben dat wist ik dus allemaal niet eens 

maar iets wat mooi is word snel door andere overgenomen 

4 uur geleden, Sharkster zei:

Ziet er inderdaad heel netjes uit. Ben er ook wel in geinteresseerd.
Heb je misschien een linkje waar je dit hebt gekocht?
Dien je dit nog aan te sluiten op de richtingaanwijzer en DRL of is dit een soort lichtgeleidende strip?

ik heb ze hier gekocht

https://nl.aliexpress.com/item/OKEEN-2x60-cm-Auto-Slim-Flexibele-Dagrijverlichting-12-V-Richtingaanwijzer-DRL-Running-Light-Geel-Vloeiende-koplamp/32947490161.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQC3i8k

ze hebben verschillende maar heb hem tussen de verlichting en de richting aanwijzer gesoldeerd 

En vandaag zag ik een Jaguar F-pace en een Range Rover met sequentiële richtingaanwijzer. De Range Rover zelfs voor EN achter!
En dit weekend zowel een trailer als een auto-aanhangertje ermee gespot.

Ik heb ook het idee dat automakers dit niet (100%) zelf ontwikkelen. Dat bijv. VAG heeft bedacht dit te willen, dan Hella opdracht geeft dit te ontwikkelen en dat daarna andere merken die dezelfde leveranciers zoals Hella of bijv. Valeo gebruiken dit krijgen aangeboden of goedkoper kunnen inkopen omdat het al ontwikkeld is!

Voor mijn Picanto kan ik retrofit-sets bestellen om mijn DRL om te zetten naar DRL/richtingaanwijzer mrt dit effect. Maar dan moet ik de koplampen openen en DAAR heb ik weinig trek in (en de over is te klein).
Helaas is deze strip met de bouwvorm van mijn lampen niet zo sjiek te implementeren, anders stond 'ie al in bestelling...