Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
4 uur geleden, HenryV zei:

Als ik het goed begrepen heb wordt de file info voor de Kia navigatie via TomTom Live services opgehaald d.m.v. een Wifi verbinding met een hotspot.

Klopt, en die heb ik ook. Er zit een usb mifi router in de auto met een eigen simkaart, dus zowel auto als telefoon verbinden daarmee als ik start.
Ben helaas vergeten om op Waze te kijken wat die aangaf, maar het zou me niets verbazen als die accurater was.

Geplaatst

Ach, ik stond laatst in de file op de A2 terwijl de Kia navigatie, Google Maps, ANWB, Rijkswaterstaat en Flitsmeister helemaal niks aangaven op die weg.

Bleek alleen 1Limburg die te melden.

Maar ik heb altijd hotspot aan voor de Kia. Voor verkeersinformatie.

Zo ook naar Geneve gereden, had toch alle files en ongevallen goed erin staan.

Geplaatst
1 uur terug, AHanssen zei:

Vraagje; om systeem / kaarten te updaten heb ik dan een micro of ‘gewone’ SD kaart  nodig?

Het is een sd slot, maar als je een micro koopt zit er (bijna) altijd een sd adapter bij waar de micro inpast. Belangrijkste is dat je een Class-10 kaart neemt.

Geplaatst
6 uur geleden, AHanssen zei:

Zie vorige post. Ik ga maar uit van Kia_Gen5x....  excuses voor mijn ws domme vraag...

Correct.

Geplaatst

Met dank aan info op dit forum heb ik software en map ge-update naar laatste versie ; t installeren was al helemaal een fluitje van een cent :-)

De nieuwe kaarten en de extra mogelijkheden van het systeem zijn zinvol.

Dank aan ad7je, Vince, Peter Selie ea  

Geplaatst

Enige probleem dat ik heb is : geen stembegeiding bij navigatie. Heb t volume (menu waar je ook volume media en radio kunt instellen) wel hoog gezet maar er komt geen geluid uit / stembegeleiding. Radio doet t gewoon wel.

Is vast een simpel iets dat ik overt hoofd zie. Wie kan me helpen?

Geplaatst

Geen ervaring met jouw systeem, maar misschien kan ik je toch in de juiste richting wijzen?

Staat stembegeleiding aan?

Bij sommige navigatiesystemen kun je het stemvolume enkel regelen TIJDENS instructies, misschien bij deze ook?

• Like 1
Geplaatst

Enige probleem dat ik heb is : geen stembegeiding bij navigatie. Heb t volume (menu waar je ook volume media en radio kunt instellen) wel hoog gezet maar er komt geen geluid uit / stembegeleiding. Radio doet t gewoon wel.

Is vast een simpel iets dat ik overt hoofd zie. Wie kan me helpen?

Geplaatst

Stembegeleiding doet t niet. 

Stemvolume instelling is t niet.

ik zie niet waar ik elders mogelijk stembegeleiding aan kan zetten. Luidspreker op t scherm zelf staat aan en volume navigatie ook aan bij instellingen audio (als ik die daar harder  zet hoor je de stem van begeleiding).

wie heeft suggesties?

Geplaatst (aangepast)

Misschien heb je hier iets aan? Met name het stukje over [volume].

482B878A-59C4-4504-B49B-E92580C8D493.png

aangepast door HansH
  • Like 1
Geplaatst

Geen verschil na t resetten. Helaas.

Nog zoiets bijzonders; er zijn piepjes en de snelheidscamera’s worden opgenoemd. De weg-stembegeleiding is en blijft stil.....

Geplaatst
Geen verschil na t resetten. Helaas.
Nog zoiets bijzonders; er zijn piepjes en de snelheidscamera’s worden opgenoemd. De weg-stembegeleiding is en blijft stil.....
Vreemd hoor. Snelheidscamera's doet die van mij alleen als er een wifi verbinding is (als de hotspot van mn telefoon aanstaat). Anders geen camera-info.

Wat betreft de stembegeleiding heb ik helaas geen idee. De mijne staat standaard uit, maar daar kies ik zelf voor. En die gaat ook weer aan als ik dat nodig vind.

Nu ik daar over nadenk... je hebt toch wel al eens op dat luidspreker-icoontje links in het navigatiescherm gedrukt om zo het geluid weer aan te zetten hè?
Geplaatst
Nog zoiets bijzonders; er zijn piepjes en de snelheidscamera’s worden opgenoemd. De weg-stembegeleiding is en blijft stil...

Dat staat bij mijn TomTom ook los van elkaar; instructies heb ik standaard uit; vaak weet ik de weg wel, maar gebruik ik de navigatie voor files en flitsers.
Zodra er een snellere route is, of een flitser op de route, krijg ik daarvan WEL geluid, bij files zelfs met stem.

Heeft jouw navi ook stembediening? Probeer dan eens iets als "Instructies Aan" uit te spreken na activeren van de voicecontrol, misschien dat dat helpt.

Blijft wel raar dat dit niet te vinden is, ik ben gewend dat een dergelijke instelling niet meer dan 1 menu diep zit...
Is er trouwens wel een stem ingesteld!? Ook dat lijkt bij mijn Go5200 los te staan van de terugkopplingsstem...
Geplaatst

Dank voor t meedenken!!

Helder - snap dat file-informatie etc los kan staan van algemene stembegeleiding.

Verbale opdracht lukt niet.

Ik ben nog steeds benieuwd naar waar ik de opdracht kan geven de stembegeleiding aan te zetten.

volumeknopje etc zijn me bekend.

Iemand anders nog een idee?

zou t een ‘foutje van t systeem 5-gen zijn?

Geplaatst
On ‎4‎/‎22‎/‎2019 at 7:24 AM, AHanssen said:

Dank voor t meedenken!!

Helder - snap dat file-informatie etc los kan staan van algemene stembegeleiding.

Verbale opdracht lukt niet.

Ik ben nog steeds benieuwd naar waar ik de opdracht kan geven de stembegeleiding aan te zetten.

volumeknopje etc zijn me bekend.

Iemand anders nog een idee?

zou t een ‘foutje van t systeem 5-gen zijn?

Heb jij dit probleem na het updaten naar de laatste versie (van de navigatie map)? Zo ja, download de map update opnieuw en pak het weer uit op een leeg geformateerde sd-kaart (Mag huidige zijn). Ik heb dit met twee Rio's van mijn vrienden ervaren, met mijn eigen Stonic niet. Probleem zit hem dat niet alles juist was uitgepakt. Opnieuw uitpakken, in sd-kaart in de auto plaatsen en je hebt weer stem begeleiding/geluid over het algemeen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...