Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heb afgelopen woensdagmiddag een Donker blauwe Design Edition besteld.

Hoe zit het tegenwoordig met de kaartupdates van de Navigatie ? In de Brochure die ik net gedownload heb staat dat als je een standaard ingebouwde LG navigatie hebt dat je dan Live updates krijgt. ( levenslang gratis dus ). Heeft de Design Edition dit ook ?

Ben benieuwd !

Posted

Voor zover mij bekend heb je recht op max 4 updates per jaar. De dealer doet de update doorgaans bij de grote of kleine beurt.

Live update, betreft volgens mij de online verkeer en weer informatie van TomTom die gekoppeld is aan het navigatie systeem. Daar heb je 7 jaar recht op.

Navigatie werkt prima, echt een verademing t.o.v. veel andere systemen, houdt echter rekening met kaarten die circa 1 tot 2 jaar oud zijn als ze er op worden gezet. Mocht je nieuwer willen, dan kun je apple of android kaart materiaal gebruiken.

Posted

De ingebouwde navigatie is best ok maar ik gebruik het niet meer. Apple car is zo veel makkelijker en meer up to date. Ik zie geen reden om de ingebouwde nav te gebruiken als je in het bezit bent van een smartphone. (Android schijnt het ook te doen)

Posted

4 updates per jaar, is dat alleen het eerste jaar of for ever ?

Apple of Android voor navigatie gebruiken kost toch internet data of je moet in maps het gebied waar je heen wilt rijden offline maken maar of het dan nog via de Kia Nav. werkt?

Heb zelf een losse tomtom go 6000, met ook live kaart update zodra er een nieuwe is meteen zelf gratis updaten. Daar zit tevens een Simkaart in voor super snelle reëltime verkeersinformatie en is ook gratis.

Was daarom erg benieuwd hoe het met de Nav. van de Niro 2018 zit.

Posted

Vorige week kleine beurt gehad. Voor zover ik weet heb je recht op 1 update per jaar. gedurende 7 jaar. er komt wel elke 2 maanden een nieuwe versie uit werd mij verteld. Dat is nog niet zo lang begreep ik. Maar die krijg je dus niet elke 2 maanden gratis.

Posted
Apple of Android voor navigatie gebruiken kost toch internet data of je moet in maps het gebied waar je heen wilt rijden offline maken maar of het dan nog via de Kia Nav. werkt?
Heb zelf een losse tomtom go 6000, met ook live kaart update zodra er een nieuwe is meteen zelf gratis updaten. Daar zit tevens een Simkaart in voor super snelle reëltime verkeersinformatie en is ook gratis.

Ik blijf voorlopig verknocht aan mijn TomTom Go 6000.
De Go 6000 past perfect in de tunnelbak voor de versnellingspook. Het rubber matje heb ik eruit gehaald en op het gladde plaatje kun je de zuignap van de voorruithouder plaatsen.
Het aansluitsnoertje zit hier onzichtbaar achter aangesloten en werkt op het contactslot en de aan/uit schakelaar rechts boven op de TomTom is ook te bedienen, ook kan hij makkelijk uit de houder worden geklikt. Als nadeel t.o.v. Kia Nav.is de plaatsing, je moet wat naar beneden kijken.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Posted

Tomtom werkt wel beter dan de standaard navi. Net kwam er weer iemand briesend thuis omdat de navi weer eens een compleet onzinnige route had bedacht.

Posted (edited)

Ik heb voor mijn tomtom go6000 een wat verzwaarde mat gekocht die ik op het dashboard plaats waar dan ook en kan dan absoluut niet verschuiven vanwege het speciale materiaal aan de onderkant (anti glij ) , bovenop is er een plateau waar je de tomtom met de draaizuignap op vast draaid, deze houder werkt magnetisch op de achterkant van de tomtom dus klik je deze er zeer eenvoudig weer op en af maar zit wel degelijk goed vast, het oplaadsnoertje gaat via de achterkant van deze dashboardmat naar de usb aansluiting toe. Kontakt aan is direct opstarten van de tomtom en uit doe je hem met de knop rechtsboven op de tomtom, op mijn laptop staat " my drive " geinstalleerd en kan ik van te voren eerst een route plannen en kijken of het files zijn, met de knop " Naar mijn Navigatie Zenden " stuur ik via internet de route alvast naar mijn go6000 toe, zodra ik deze wanneer dan ook aan zet zie ik de eerder geplande route vanuit de laptop geladen worden doordat deze TT via de ingebouwde simkaart altijd met het internet is verbonden waar dan ook, het is dan ook starten en meteen rijden, dit werkt super.

Het mooiste aan dit alles is dat nu het grote scherm wat deze tomtom heeft op ooghoogte zit, ik hoef niet meer schuin naar beneden te kijken naar al die ingebouwde navigatieschermen die na mijn mening gewoon te laag zitten. Ik kijk nu rechtuit op de weg en in mijn ooghoek zie ik de navigatie direct in beeld, dit rijd veel veiliger, ik zie veel sneller als er een melding verschijnt, ik ga hoedan ook deze navigatie altijd gebruiken als ik een behoorlijke afstand moet rijden, hij belemmerd het zicht voor mij uiteraard niet, de foto laat het beeld in de Captur zien hoe dat er dan uit ziet.

Ps. 2x per jaar komt er zeker een nieuwe volledige kaartupdate uit, 1x in de 2 maanden ga je sowieso echt niet krijgen.

verkleind.jpg

Edited by Eric-H
Posted
16 uur geleden zei Eric-H:

Klopt, je hebt internet nodig. Maar het verbruik is minimaal. Maar heb je geen mobiel internet dan is de ingebouwde nav of een TomTom beter. Je hebt dan uiteraard ook geen verkeersinfo.

Posted

Zelf zowel met Kia navigatie, een iPhone (Carplay) als mijn recente Nokia 8 (Android Auto) gereden.

Apple maps is wat rustiger wat info betreft, Google Maps iets drukker met gesproken tekst (vooral bij afslag met meerdere richtingen), maar beide doen het beter dan de Kia Navi wat betreft de kaarten dan. Voor de rest als je niet op nieuwe wegen rijd dan voldoet de Kia Navi het prima.

Ik rij tegenwoordig alleen met Google Maps via de Nokia, bevalt prima, maar iedereen zal zijn eigen voorkeur hebben.

• 1 month later...
Posted

Zou het misschien een optie zijn dat zodra iemand met zijn Niro een nieuwe recente Software en/of kaart update gekregen heeft dat hij daar de gegevens hier dan op dit topic plaatst samen met de datum wanneer dit gebeurt is.

Op deze manier kan iedereen kijken hoe recent zijn eigen software en kaart in de Niro is omdat hij dit dan kan vergelijken met de informatie die hier geplaatst wordt. ( met datum van update )

Ikzelf rijd nu dus een maand een Nieuwe Niro Design Edition en weet nog echt niet welke versie software en kaart ik dit moment in de Navigatie geïnstalleerd heb staan, zodra iemand een software en/of kaart update laat doen en dan de datum inclusief de versie van beide hier plaatst kan een ieder zijn eigen navigatie hiermee controleren. (  ik schrok er echt van dat er mensen zijn die in een bijna/nieuwe Niro rijden waarvan de kaart o.a 2 jaar oud schijnt te zijn, dit geeft natuurlijk problemen tijdens het navigeren en dat wil je gewoon niet ! )

( ik weet dat je simpel bij de "normale " tomtom kaarten de versie hiervan kan zien, als voorbeeld, de nieuwst meest recente kaart van Europa is hier de versie 1011.9002 ) maar bij de kaart informatie die nu in de Niro navigatie zit kan ik dat echt nergens vinden ) 

Ik hoop dat iemand zeer recent zijn software en kaart in zijn Niro heeft laten updaten en de beide versie informatie hier als eerst wil plaatsen, inclusief de datum wanneer de update gedaan is zodat we kunnen zien hoe recent op dat moment de informatie is.

Bij voorbaat alvast zeker mijn dank hiervoor

groeten, Eric

Posted

Hier is al een topic voor, zoek even naar “software updates”

Posted

Ja ook gezien maar wil specifiek alleen de versie van de kaarten weten, een software update wil niet zeggen dat er dan automatisch een kaartupdate bij zit.

Posted

Die gegevens staan toch allemaal in het zelfde scherm, 1 foto van je systeeminstellingen en je hebt alle info, systeemversie, firmwareversie, kaart versie

Posted (edited)
2 uren geleden, Gast68 zei:

Die gegevens staan toch allemaal in het zelfde scherm, 1 foto van je systeeminstellingen en je hebt alle info, systeemversie, firmwareversie, kaart versie

Stel je moet naar de dealer omdat je cruise-control niet goed functioneert, mocht daar dan een systeem/software update voor zijn dan wordt deze geüpdatet, mocht er op dat moment nog een kaart op je navigatie staan die een jaar niet is bijgewerkt dan heb ik niets aan de complete informatie in het scherm en zeker niet aan de nieuwste Software/Systeem versie informatie, het gaat mij enkel en alleen om de kaart in dit geval.

Was 22 Juni daarom dit topic al gestart en hopelijk zet een ieder die pas een nieuwe Kaart Update gekregen heeft dit hier op dit Topic zodat iedereen hier zijn eigen versie kan vergelijken. Er staat immers niet voor niets "Kaartupdates voor de Niro" bovenaan dit Topic

Edited by Eric-H
Posted
2 uren geleden, gjcvro zei:

Na een beurt begin augustus is dit de kaartversie.. speciaal voor jou heb ik alle informatie uit het scherm weggelaten..

image.png.43a3a01397361624dad2cfbbf99dc79c.png

Ik merk je insteek, nergens voor nodig hoor, kwestie van goed lezen wat ik schrijf.

Het enigste wat je hoeft te doen is de datum van de laatste kaartupdate te plaatsen en de versie van die kaart, op deze manier kan iedereen zijn eigen kaart controleren.  Een foto is niet eens nodig even de Versie hier intypen en iedereen weet dat er vanaf die datum weer een nieuwere versie is. Dat is voor iedereen hier toch ideaal, hoe kom je er anders achter hoever je met je huidige kaart achterloopt, de dealer belt je echt niet op om te komen omdat er een nieuwe kaartupdate is en om nou telkens je dealer te vragen of er al een update is, is ook weer zo wat, op deze manier is het toch gewoon handig als een ieder dit gewoon blijft doen , ik ga morgen in ieder geval meteen even controleren welke versie er nu bij mij op staat,  bedankt gjcvro voor deze gegevens.

Posted

Ik had gelezen wat je schreef, maar vind het wat overbodig. Als iemand een info schermpje toont, geeft dat alle info, ook bijvoorbeeld de navi software versie, naast de kaartversie. En of je nou 1 of 2 jaar achterloopt, zo heel veel maakt dat dan ook weer niet uit. De kaarten zijn sowieso belachelijk out of date.

Posted

Vind je? De kaarten uit de Rio van mijn vrouw (gekocht in februari 2018) zijn van 27 september 2017. 

Als de nieuwe kaarten volgend jaar in februari/maart uitkomen en die zijn van September 2018 ben ik tevreden. Dan staat de nieuwe Noorderbrug in Maastricht er ook al fijn op.

Posted
1 uur terug, gjcvro zei:

Ik had gelezen wat je schreef, maar vind het wat overbodig. Als iemand een info schermpje toont, geeft dat alle info, ook bijvoorbeeld de navi software versie, naast de kaartversie. En of je nou 1 of 2 jaar achterloopt, zo heel veel maakt dat dan ook weer niet uit. De kaarten zijn sowieso belachelijk out of date.

Het ging er om dat iemand zat te melden dat dit onder de topic software update hoort maar het gaat in dit geval om een Kaart Update,wat je laat zien moet je zelf weten als er maar een datum van kaartupdate bij staat,zo kan iedereen hier blijven controleren of ook hij weer aan een update toe is.

Een kaart 1 of 2 jaar oud, daar koop je geen auto voor met ingebouwde navigatie, of je het nou gebruikt of niet het hoort gewoon recent te zijn, zolang je nergens kan controleren of je inmiddels ook aan een update toe bent buiten de 1 x jaarlijkse onderhoudsbeurt om lijkt mij deze topic voor iedereen erg handig. 

Posted

Nog even een kleine kanttekening. 

Het is niet levenslange updates als in een mensen leven. Maar als in de levens duur van de de apparatuur. Als tom Tom stopt met het ondersteunen van de hardware stopt ook de kaarten updates. 

Posted
2 uren geleden, Freaky zei:

Nog even een kleine kanttekening. 

Het is niet levenslange updates als in een mensen leven. Maar als in de levens duur van de de apparatuur. Als tom Tom stopt met het ondersteunen van de hardware stopt ook de kaarten updates. 

Hoewel je gelijk hebt in wat je zegt, toch even een kleine kanttekening.

De kaarten zijn niet van Tomtom maar van Here. De live updates (verkeer, weer, etc) zijn van Tomtom. De kaarten worden gedurende 7 jaar gratis geüpdate.

• Like 1
Posted
19 uren geleden, Eric-H zei:

Ik merk je insteek, nergens voor nodig hoor, kwestie van goed lezen wat ik schrijf.

Het enigste wat je hoeft te doen is de datum van de laatste kaartupdate te plaatsen en de versie van die kaart, op deze manier kan iedereen zijn eigen kaart controleren.  Een foto is niet eens nodig even de Versie hier intypen en iedereen weet dat er vanaf die datum weer een nieuwere versie is. Dat is voor iedereen hier toch ideaal, hoe kom je er anders achter hoever je met je huidige kaart achterloopt, de dealer belt je echt niet op om te komen omdat er een nieuwe kaartupdate is en om nou telkens je dealer te vragen of er al een update is, is ook weer zo wat, op deze manier is het toch gewoon handig als een ieder dit gewoon blijft doen , ik ga morgen in ieder geval meteen even controleren welke versie er nu bij mij op staat,  bedankt gjcvro voor deze gegevens.

En kan je uit dat lange nummer, dat hier een stukje naar boven is afgedrukt,  een datum of jaartal destileren? 

Posted
2 minuten geleden, Toonvkr zei:

En kan je uit dat lange nummer, dat hier een stukje naar boven is afgedrukt,  een datum of jaartal destileren? 

Het is de bedoeling dat bij het doorgeven van de kaartversie dat daar dan de datum van update wordt bijgemeld uiteraard.  In het geval van bovenstaande versie is vermeld dat dit begin Augustus gedaan is . Ik hoop dat we er vanuit kunnen gaan dat ze toen de meest recenste kaart genomen hebben, dit is te controleren als iedereen die een nieuwe update gekregen heeft deze versie met datum van update hier blijft melden.