BarneyRubble Geplaatst 17 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 17 Februari, 2019 19 minuten geleden, PeterSelie zei: Dat is een mooie maar wel heel uitgebreide manual. Hartelijk bedankt hiervoor. Vraag(je): hoe kom ik aan de dealercode voor aan te melden? Mag ook per PM mocht je antwoord hebben. Waar volgens mij een leuk foutje in zit, zie het geel gemarkeerde op de afbeelding. Zien jullie het ook ??? Quote
Paulpega Geplaatst 18 Februari, 2019 Geplaatst 18 Februari, 2019 19 uur geleden, Eric-H zei: Waar volgens mij een leuk foutje in zit, zie het geel gemarkeerde op de afbeelding. Zien jullie het ook ??? Bij gen 4 staat de juiste tekst. Hoe kom ik aan inloggegevens? Quote
Picanto2011 Geplaatst 19 Februari, 2019 Geplaatst 19 Februari, 2019 Op 15-2-2019 om 22:59, HenkM zei: Wat een nonsens v.w.b. de nieuwe kaarten. Ik heb de nieuwe kaarten lopen op de vorige firmware. Een bestandje uitpakken op een SD-kaart kan m.i. nagenoeg iedereen. ..........Vandaar dat ik ook alleen maar het kaartmateriaal op een SD-kaart heb gezet en voila: het werkt. Hoe heb je dat gedaan? Ik heb de kaarten ook vervangen nadat ik eerst de originele bestanden gekopieerd heb naar een ander 32Gb kaartje.En toen de originele DATA files vervangen door de nieuwe. Maar, het systeem zegt "controleer SD kaart" Quote
JWS Geplaatst 19 Februari, 2019 Geplaatst 19 Februari, 2019 Ik heb vanmorgen de auto een onderhoudsbeurt laten geven (15.00km) en gelijk een software update gekregen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 19 Februari, 2019 (aangepast) 4 uur geleden, Picanto2011 zei: Hoe heb je dat gedaan? Ik heb de kaarten ook vervangen nadat ik eerst de originele bestanden gekopieerd heb naar een ander 32Gb kaartje.En toen de originele DATA files vervangen door de nieuwe. Maar, het systeem zegt "controleer SD kaart" Is het kaartje eerst naar Fat32 geformatteerd? ( In plaats van NTFS) Oh, zie dat je het originele kaartje gebruikt hebt dus dat moet wel goed zitten. Misschien moet je eerst het kaartje geheel leeg maken en dan de nieuwe data er op plaatsen ipv vervangen. 19 Februari, 2019 aangepast door Eric-H Quote
HenkM Geplaatst 19 Februari, 2019 Geplaatst 19 Februari, 2019 (aangepast) 5 uur geleden, Picanto2011 zei: Hoe heb je dat gedaan? Idd het gedownloade bestand uitpakken naar een schoon (FAT32) geformatteerde SD-kaart. In de auto stoppen en klaar. De originele kaart heb ik niets mee gedaan (behalve er uit gehaald natuurlijk). 19 Februari, 2019 aangepast door HenkM Quote
Picanto2011 Geplaatst 19 Februari, 2019 Geplaatst 19 Februari, 2019 (aangepast) Ik kan bevestigen dat de kaartupdat ook werkt in mijn Kia RIO van 2017 type YB. Ik heb een 1 op 1 kopie gemaakt van de originele SD-kaart naar een andere SD-kaart van 32GB groot. De nieuwe SD-kaart gecontroleerd in de auto en is OK. Daarna de uitgepakte KaartUpdate bestanden gekopieerd naar de nieuwe kaart en die vervangt dan de oude originele bestanden. De nieuwe SD-kaart in de auto en we zijn ook blij. Werkt. Firmware nog niet gedaan. 19 Februari, 2019 aangepast door Picanto2011 Quote
Derrek Geplaatst 19 Februari, 2019 Geplaatst 19 Februari, 2019 Fluitje van een cent! Zojuist twee nieuwe SD-kaartjes gezet (€ 13,99 per stuk bij BCC), even snel geformatteerd, de kaart- en updatefiles gedownload, uitgepakt en op de kaartjes gezet. Het SD kaartje met de oude Nirokaart vervangen door de nieuwe en deze werkt dan meteen goed ook op de oude software. Dit kan iedereen zonder risico doen. Daarna de SD kaart met de nieuwe firmware erin en het systeem begint automatisch te upgraden. Motor voor alle zekerheid laten draaien zodat het systeem niet uit gaat. Na 10 minuten klaar en op OK gedrukt. SD kaartje met de firmware eruit en nieuwe SD kaart met nieuwe kaartdate erin. Systeem weer aan en de nieuwe kaart wordt automatisch herkend. De nieuwe firmware is een vooruitgang met als extra (heel leuk) pompstations in de buurt met de benzineprijzen en ook de parkeerplekken met de kosten. Lijkt me erg handig. Alle data als adresboek etc. blijft behouden. Dank voor de uitstekende informatie, de link en de uitleg! Quote
Derrek Geplaatst 19 Februari, 2019 Geplaatst 19 Februari, 2019 (aangepast) Is deze kaart (EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2) dezelfde als de officiële update door de dealer? Wil hem ook gaan testen in de Rio UB (van 2012). 19 Februari, 2019 aangepast door Derrek 1 Quote
JWS Geplaatst 20 Februari, 2019 Geplaatst 20 Februari, 2019 Zie mijn laatste post daar staat een foto met de update van de dealer, de kaart is het zelfde. Quote
Joey-Rio Geplaatst 21 Februari, 2019 Geplaatst 21 Februari, 2019 Moeten het eigenlijk alle 2 32 Gb kaartjes zijn? De software update is toch maar 6 Gb dus zou je ook een 16 Gb kaartje kunnen gebruiken toch. Quote
HansH Geplaatst 22 Februari, 2019 Geplaatst 22 Februari, 2019 13 uur geleden, Joey-Rio zei: Moeten het eigenlijk alle 2 32 Gb kaartjes zijn? De software update is toch maar 6 Gb dus zou je ook een 16 Gb kaartje kunnen gebruiken toch. Zie mijn bericht een pagina of 2 terug..... Quote
Joey-Rio Geplaatst 24 Februari, 2019 Geplaatst 24 Februari, 2019 De software/firmware is succesvol geslaagd bij onze Rio. Morgen nog even de kaartupdate regelen en dan bespaard dat toch weer een rit naar de dealer voor de update. Quote
Picanto2011 Geplaatst 25 Februari, 2019 Geplaatst 25 Februari, 2019 Wat zijn de wijzigingen / voordelen voor een software/firmware update ? Ook een RIO. Quote
Derrek Geplaatst 25 Februari, 2019 Geplaatst 25 Februari, 2019 9 uur geleden, Picanto2011 zei: Wat zijn de wijzigingen / voordelen voor een software/firmware update ? Ook een RIO. De voordelen van de nieuwe firmware zijn aanzienlijk. Heb het nu een week en de nieuwe versie heeft als extra live tankstations met de actuele brandstofprijzen (en die kloppen tot op de tiende cent!) en parkeerplaatsen met tarieven. Maar ook de laatste kaart is een vooruitgang. De A1 klopt bijvoorbeeld nu weer… Het updaten van de firmware is een dingetje dat je moet durven omdat dan intern de software wordt bijgewerkt maar is echter eenvoudig. Maar het installeren van de nieuwe kaart-informatie is feitelijk zonder risico. Als je de nieuwekaartdata op een ander SD kaartje zet dan kun je hem zo omruilen met de oude en ook weer terug. Hierbij wordt niet intern de software gewijzigd maar alleen van een ander SD-kaartje afgelezen. Een nieuwe kaart werkt ook met de oude firmware (Niro). Quote
bert111bel Geplaatst 26 Februari, 2019 Geplaatst 26 Februari, 2019 Is een gratis kaart update enkel bij een onderhoud of zou ik zo een afspraak kunnen maken bij de dealer ? Quote
Vince Geplaatst 26 Februari, 2019 Geplaatst 26 Februari, 2019 10 minuten geleden, bert111bel zei: Is een gratis kaart update enkel bij een onderhoud of zou ik zo een afspraak kunnen maken bij de dealer ? De kaart update staat los van een onderhoudsbeurt. Bij mijn dealer kan ik zonder afspraak langskomen en dan is het in 20 minuten voor elkaar, maar het beste kun je het natuurlijk aan je eigen dealer vragen. Quote
HenkM Geplaatst 26 Februari, 2019 Geplaatst 26 Februari, 2019 Vraag het even na bij je dealer, niet iedere dealer doet dit buiten de beurt om gratis. Quote
Derrek Geplaatst 26 Februari, 2019 Geplaatst 26 Februari, 2019 (aangepast) Het makkelijkste is toch om zelf thuis op je computer de laatste kaart voor de Niro downloaden en op een extra SD-kaartje zetten. Daarna het kaartje omwisselen in je auto en klaar. hoef je ook niet tussentijds te zeuren bij je dealer. Zodra je auto dan later voor het reguliere onderhoud gaat doe je het originele SD-kaartje er weer terug in en dan zet je dealer alsnog tijdens het onderhoud de (officiele) update op het originele kaartje. 26 Februari, 2019 aangepast door Derrek Quote
HenkM Geplaatst 26 Februari, 2019 Geplaatst 26 Februari, 2019 (aangepast) 7 minuten geleden, Derrek zei: Het makkelijkste is toch om zelf thuis op je computer de laatste kaart voor de Niro downloaden en op een extra SD-kaartje zetten. Daarna het kaartje omwisselen in je auto en klaar. hoef je ook niet tussentijds te zeuren bij je dealer. Zodra je auto dan later voor het reguliere onderhoud gaat doe je het originele SD-kaartje er weer terug in en dan zet je dealer alsnog tijdens het onderhoud de (officiele) update op het originele kaartje. Dat is inderdaad de eenvoudigste oplossing. De nieuwe kaart draait hier al en in april regelt de dealer wel de software update. Risico is dan 0,0 en geen onnodig brandstof verbruik door naar de dealer te rijden . 26 Februari, 2019 aangepast door HenkM Quote
Derrek Geplaatst 27 Februari, 2019 Geplaatst 27 Februari, 2019 Als het je alleen om de kaartupdate gaat en je hebt pas je onderhoudsbeurt gehad dan kun je met je dealer ook afspreken dat je jouw SD kaartje even bij je dealer afgeeft zodat ze er rustig de nieuwe kaart voor je op kopieren. De volgende ochtend haal je het kaartje weer even op en steek je het kaartje weer in je Navi. Kost een paar seconden.... Quote
BarneyRubble Geplaatst 28 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 28 Februari, 2019 Morgenochtend naar de dealer voor een kaart en software update, zal er voor eerst een foto van de nu huidige versies maken en daarna na de update, deze kan ik dan mooi weer vergelijken met de kaart en software functies die ik via dit topic heb kunnen downloaden, ben erg benieuwd. Quote
surfingjohn Geplaatst 1 Maart, 2019 Geplaatst 1 Maart, 2019 Op 25-2-2019 om 23:12, Derrek zei: De voordelen van de nieuwe firmware zijn aanzienlijk. Heb het nu een week en de nieuwe versie heeft als extra live tankstations met de actuele brandstofprijzen (en die kloppen tot op de tiende cent!) en parkeerplaatsen met tarieven. Dat staat in de software of de kaart update? Navigatie update heb ik zelf gedaan, maar zie nergens brandstofprijzen en parkeerplaatsen. Quote
Moo Geplaatst 1 Maart, 2019 Geplaatst 1 Maart, 2019 1 hour ago, surfingjohn said: Dat staat in de software of de kaart update? Navigatie update heb ik zelf gedaan, maar zie nergens brandstofprijzen en parkeerplaatsen. Volgens mij in de navigatie update. Je ziet het bij Infomatie, dus niet in de navigatie zelf. Tevens moet je verbonden zijn met WIFI om data te kunnen zien. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.