Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Ik gebruik dit voor kunststofdelen e.d..........riekt niet naar de oplossingsmiddelen uit de lijm (de nieuwe auto lucht) maar voor mij benadert het een beetje een nieuwe autolucht.

B44A89AC-F84C-4477-861A-12FF8ABD91A4.jpeg

aangepast door Machlo
Geplaatst (aangepast)

Heb gisteren de Nico een grondige wasbeurt gegeven en is weer showroom proof.

Op het achter raam spoiler zit andere lak die ook geen metallic uitstraald, nou zit daar een klein lichtblauw vlekje die er niet uit te krijgen is ( ook nog wat dezelfde maar dan veel kleinere vlekjes ) weet iemand wat dit is ? Zie ook de afbeelding.

20180812_101815-1701x3024.jpg

aangepast door Eric-H
Geplaatst

De plekken zijn verdacht rond, zie er volgens mij bij de bovenste pijl ook 1. Ik zou even langs de dealer gaan want volgens mij gaat er daar iets niet goed

Geplaatst
Op 9-8-2018 om 15:29, Machlo zei:

Ik gebruik dit voor kunststofdelen e.d..........riekt niet naar de oplossingsmiddelen uit de lijm (de nieuwe auto lucht) maar voor mij benadert het een beetje een nieuwe autolucht.

B44A89AC-F84C-4477-861A-12FF8ABD91A4.jpeg

Bedankt voor deze tip.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)
Op 12-8-2018 om 10:28, Eric-H zei:

Heb gisteren de Nico een grondige wasbeurt gegeven en is weer showroom proof.

Op het achter raam spoiler zit andere lak die ook geen metallic uitstraald, nou zit daar een klein lichtblauw vlekje die er niet uit te krijgen is ( ook nog wat dezelfde maar dan veel kleinere vlekjes ) weet iemand wat dit is ? Zie ook de afbeelding.

20180812_101815-1701x3024.jpg

Had je hier al iets van gehoord? Ik vrees dat ik vanmiddag ook zo'n ding heb ontdekt op mn motorkap. Kan me niet herinneren dat daar volgelpoep heeft gezeten en waar het wel 3 dagen zat zie ik niks. Voelt verder glad aan maar had verder weinig tijd (de motivatie zonk ook snel weg)

aangepast door Rox
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 22-8-2018 om 00:11, Eric-H zei:

Ik ga er morgenmiddag mee naar de dealer, ik zal je hun bevindingen melden hier.

Wordt na mijn vakantie 

Geplaatst

Heb nu inmiddels 2x de auto grondig afgespoten, daarna met lauw water en een zeer goede spons de auto gewassen, daarna met een vezeldoekje drooggezeemd en hij glimt weer echt als nieuw, ook de insecten aan de voorkant zijn er nog steeds enkel met lauw water en goeie spons/vezeldoek af te halen, voor mij komt er zolang dit zo blijft werken geen enkele shampoo aan te pas.

Geplaatst (aangepast)

Ander aandachts puntje, als ik mijn voorraam was dan blijven de soort druppel vlekken die je op de foto goed ziet zitten zichtbaar ( net buiten de baan van de ruitenwissers) dit zit ook niet aan de binnenkant, met water en dubro is het er niet af te krijgen, is dit soms ook waxoyl en zoja hoe krijg ik dit er wel af ?

20180907_103528.jpg

aangepast door Eric-H
Geplaatst

Hallo.

Na verloop wordt de laklaag iets stroever , waardoor het water er minder goed vanaf glijd. Heb Waxoil gevraagd of het goed was om de auto in de wax te zetten. Heb antwoord ontvangen van Waxoil, en citeer : goede waxen hebben geen invloed op de behandeling en kunnen prima gecombineerd worden.

Dus gebruik ik nu goede auto wax, waardoor de waterdruppels er heel makkelijk van af glijden, en de lak erg glad aanvoelt.

Geplaatst
10 uren geleden, Eric-H zei:

Ander aandachts puntje, als ik mijn voorraam was dan blijven de soort druppel vlekken die je op de foto goed ziet zitten zichtbaar ( net buiten de baan van de ruitenwissers) dit zit ook niet aan de binnenkant, met water en dubro is het er niet af te krijgen, is dit soms ook waxoyl en zoja hoe krijg ik dit er wel af ?

20180907_103528.jpg

Als dit wax oil is, zijn ze er wel slordig mee omgegaan. Moet toch wel afgedekt/afgeplakt worden. Heb je al wasbenzine en daarna spiritus geprobeerd?

Geen terpentine gebruiken, dat is vet.

Heb zoiets ook gehad toen ik achter een "oliezuiper" reed. Wasbenzine en daarna spiritus. Valt te proberen. Zorg wel dat wisserbladen ook goed ontvet zijn.

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb een poosje terug bij de Chef Werkplaats van mijn Dealer geïnformeerd hoe ik met de Waxoyl moet omgaan, hij vertelde mij dat ik de eerste maand niets mocht doen, oké daar heb ik me aan gehouden, verder vertelde hij mij dat ik de auto alleen met lauw water mocht wassen en in het ergste geval met een shampoo dat ook echt daadwerkelijk alleen Shampoo bezit.

Ik heb na de eerste maand mijn Niro 3 keer met alleen lauw water gewassen, ( binnen 3 maanden tijd )  als de klus geklaard was dan was hij echt weer showroom proof.

Echter nu het zo regent zie ik dat de regendruppels heel anders op de lak reageren, het zijn geen ronde bolletjes meer die er netjes meteen vanaf rollen, als ik nu kijk dan is het net of de waxoyl gewoon verdwenen is, ik heb er een foto van gemaakt en hoor graag jullie bevindingen hierover . 

Voor het Kia Forum (Large).jpg

aangepast door Eric-H
Geplaatst

Grappig... ik heb net mijn Kia Picanto ingeruild 6 jaar oud kleur wit. Had ook zo’n wax behandeling gehad. Nu ben ik geen wasser en zeker geen poetser. Ik zelf maar 2 maal gewassen de andere keren door de dealer na een beurt. Wel ramen en koplampen regelmatig schoon gemaakt, gewoon met de ramenwisser bij een tankstation. En ziet er nog steeds wit uit. Wel hier en daar wat mos achter de rubbers bij ramen, achter onder de achterklep en achter het klepje van de brandstof is het zwart.
Als je veel op de weg bent heeft wassen weinig zin is na 1 rit op de snelweg al weer vuil. Velgen zijn zwart en de voor zijn grijs van de stof. Voor het laatst gewassen door de dealer januari dit jaar. Net een foto gemaakt in de regen maar ik zie helemaal geen druppels :-) Prima lak....

4259eebc7b5344334ffaf3074bedddee.jpg
2e3577d60fbce9e0b4bacc09583f73c2.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
4 uren geleden, bigwade zei:

Dit ziet er heel onrustig uit..

Heb jij ook het idee dat het er vanaf is ? Dit kan ik toch wel aankaarten neem ik aan, wat kan er fout gegaan zijn, slechts 3x met enkel lauw water gewassen en zeker niet te warm, snap er niks van. ??

Geplaatst
4 uren geleden, Kia2811 zei:

Grappig... ik heb net mijn Kia Picanto ingeruild 6 jaar oud kleur wit. Had ook zo’n wax behandeling gehad. Nu ben ik geen wasser en zeker geen poetser. Ik zelf maar 2 maal gewassen de andere keren door de dealer na een beurt. Wel ramen en koplampen regelmatig schoon gemaakt, gewoon met de ramenwisser bij een tankstation. En ziet er nog steeds wit uit. Wel hier en daar wat mos achter de rubbers bij ramen, achter onder de achterklep en achter het klepje van de brandstof is het zwart.
Als je veel op de weg bent heeft wassen weinig zin is na 1 rit op de snelweg al weer vuil. Velgen zijn zwart en de voor zijn grijs van de stof. Voor het laatst gewassen door de dealer januari dit jaar. Net een foto gemaakt in de regen maar ik zie helemaal geen druppels :-) Prima lak....

4259eebc7b5344334ffaf3074bedddee.jpg
2e3577d60fbce9e0b4bacc09583f73c2.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als je inzoomt! Dan is ie wel echt vies hoor.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Transparant vies is ook een kleur :innocent: er is iig nog iemand die van je pica houd want iemand heeft zn hand op haar...uhh..motorkap gelegd:tt1:

aangepast door Rox
  • Haha 1
Geplaatst
8 uren geleden, Eric-H zei:

Ik heb een poosje terug bij de Chef Werkplaats van mijn Dealer geïnformeerd hoe ik met de Waxoyl moet omgaan, hij vertelde mij dat ik de eerste maand niets mocht doen, oké daar heb ik me aan gehouden, verder vertelde hij mij dat ik de auto alleen met lauw water mocht wassen en in het ergste geval met een shampoo dat ook echt daadwerkelijk alleen Shampoo bezit.

Ik heb na de eerste maand mijn Niro 3 keer met alleen lauw water gewassen, ( binnen 3 maanden tijd )  als de klus geklaard was dan was hij echt weer showroom proof.

Echter nu het zo regent zie ik dat de regendruppels heel anders op de lak reageren, het zijn geen ronde bolletjes meer die er netjes meteen vanaf rollen, als ik nu kijk dan is het net of de waxoyl gewoon verdwenen is, ik heb er een foto van gemaakt en hoor graag jullie bevindingen hierover . 

Voor het Kia Forum (Large).jpg

Ik denk dat deze foto toch bewijs genoeg is om ermee naar de dealer te gaan en vragen voor een nieuwe behandeling ?

Geplaatst

Ben je gek joh, ik zat wat te dollen.
Druppies zien er prachtig uit, niks aan doen.
Over een tijdje is die WO sowieso van je auto gewaaid en kun je hem eens goed in de was (laten) zetten.
Geniet van je auto !

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

@Eric-H heb hier hetzelfde, bolletjes regen die in niks op een wax behandeling lijken. Ben van het idee afgestapt dat dit zou moeten en zie de waxoil dan ook mog enkel als lakverzegeling. Eerdaags gaat ie in de wax en vergeet ik dat er waxoil op zit (wat ook mag van de dealer aangezien ik er na een maand alles mee mocht doen)

Al nieuws van je ramen en vlekken/halo op je lak?

aangepast door Rox
Geplaatst (aangepast)

Hoi Rox, ben toevallig vanmiddag bij de dealer geweest betreft die blauwe vlekjes, hij pakte een fles met soort polijstmiddel ( vloeibaar ) wreef er een paar keer overheen en weg was het vlekje,  alleen zie ik nu op die plek heel erg veel niet horende poets krasjes ( ben even de naam kwijt hoe dit in het echt heet )  en rare plekjes, hij vertelde mij dat zodra ik de spoiler weer eens goed gewassen had dat ik dan terug moet komen zodat hij ( hoop ik ) de hele spoiler weer netjes maakt, hoe dat moet ik afwachten. Maar op de plek waar het blauwe vlekje zat zie je nu wel heel erg veel zeer lichte krasjes, wel alleen als de volle zon er op staat, ik denk dat de hele spoiler opnieuw gepolijst moet worden.

Hij vertelde mij ook dat de Waxoyl nog zeker wel aanwezig was, toen ik thuis een spons met water op de spoiler uitkneep zag ik toch zeker dat idd het water er gewoon rustig afliep en toen ik wat ging blazen zag je dus nog wel dat het water er netjes afliep, moet je bij jezelf ook eens proberen als het goed is zie je het als het ware zo van je lak aflopen, maar blijf alsnog verschil zien hoe de regendruppels er 2 maanden geleden opzaten en nu ?

Dat wat er nog op de ramen zit en die hologram op mijn motorkap moet ik hem nog laten zien, ben daar ook benieuwd over, daar moet de zon echt heel goed voor schijnen om dat te laten zien, dus hopelijk wordt het van de week een dag erg zonnig zodat ik dan naar de dealer kan rijden.

Wel leuk dat we dezelfde uitvoering hebben, had jij nou ook de Gravity Bleu ?

aangepast door Eric-H
Geplaatst
23 uren geleden, Eric-H zei:

Hoi Rox, ben toevallig vanmiddag bij de dealer geweest betreft die blauwe vlekjes, hij pakte een fles met soort polijstmiddel ( vloeibaar ) wreef er een paar keer overheen en weg was het vlekje,  alleen zie ik nu op die plek heel erg veel niet horende poets krasjes ( ben even de naam kwijt hoe dit in het echt heet )  en rare plekjes, hij vertelde mij dat zodra ik de spoiler weer eens goed gewassen had dat ik dan terug moet komen zodat hij ( hoop ik ) de hele spoiler weer netjes maakt, hoe dat moet ik afwachten. Maar op de plek waar het blauwe vlekje zat zie je nu wel heel erg veel zeer lichte krasjes, wel alleen als de volle zon er op staat, ik denk dat de hele spoiler opnieuw gepolijst moet worden.

Hij vertelde mij ook dat de Waxoyl nog zeker wel aanwezig was, toen ik thuis een spons met water op de spoiler uitkneep zag ik toch zeker dat idd het water er gewoon rustig afliep en toen ik wat ging blazen zag je dus nog wel dat het water er netjes afliep, moet je bij jezelf ook eens proberen als het goed is zie je het als het ware zo van je lak aflopen, maar blijf alsnog verschil zien hoe de regendruppels er 2 maanden geleden opzaten en nu ?

Dat wat er nog op de ramen zit en die hologram op mijn motorkap moet ik hem nog laten zien, ben daar ook benieuwd over, daar moet de zon echt heel goed voor schijnen om dat te laten zien, dus hopelijk wordt het van de week een dag erg zonnig zodat ik dan naar de dealer kan rijden.

Wel leuk dat we dezelfde uitvoering hebben, had jij nou ook de Gravity Bleu ?

Die krasjes noemt men swirl. Krijg je als wast of poets met wat vuiligheid.

Mequiars heeft daar spul voor.

Geplaatst

@Eric-H ik heb een rio, platinum graphite ;) 

Ik heb de proef op de som genomen en zelf voor beunhaas gespeeld wbt die plekjes:innocent:. Vooraf even schoongemaakt en daarna met een verdund mengsel water en wat spul van Chemical Guys flink geboend. De plekjes hebben een nogal schuw karakter aangezien ze eigenlijk alleen opvallen als er zon op staat en toevallig kon ik parkeren op een parkeerdek met een streepje zon. Resultaat was dat ze na 2 uur nog steeds, optisch, weg waren. Al boenend zag ik nog wat spikkels en die ook meteen weggewerkt maar ik weet dat er richting de ruitenwissers nog een paar zitten, ik ben iig benieuwd of ze er van de week weer zitten (als er nog zon komt :roll:).

Zoals @PeterSelie zegt is er Polish verkrijgbaar om swirls weg te krijgen maar in jouw geval zou ik het aan de dealer overlaten aangezien die de krassen veroorzaakt hebben (had met wat extra zorg niet gehoeven)

Geplaatst

Ik heb intussen met een polijst pakketje mijn hele spoiler handmatig gepolijst, alle blauwe vlekjes zijn weg, alle Swirls die de Dealer gemaakt had zijn weg, ik had er even geen vertrouwen meer in om dit de dealer te laten opknappen, ik ben een erge perfectionist en wil het direct 100% goed hebben, ik weet hoe met dit goedje om te gaan en het is weer als nieuw.  Het is een plastic bakje met 2 tubes, Nr 1 is voor polijsten Nr 2 is voor de glans terug te krijgen, ook zit er super fijn waterproof schuurpapier bij om de wat diepere krassen aller eerst zeer licht op te schuren, daarna te polijsten en weer te laten glanzen maar heb dit nog nooit hoeven te gebruiken.

Nou vertelde mij iemand dat er tegenwoordig ook Lak Pennen/Stiften in kleur zijn ipv het beroerde lak kwastje of de depper,  heeft iemand al van deze stift gehoord, ik heb een klein best diep verticaal krasje op mijn achterbumper en wil zeker proberen deze met zo'n lakstift te behandelen, het schijnt dat het gewoon als een stift werkt, je kleurt als het ware je kras in waarna je het kan waterproof schuren / polijsten en Glansen.  Lees het graag als iemand hier mee bekend is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...