Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag,

Ik heb sinds 2 weken een Kia Niro Executiveline en was benieuwd of er ook een mooie manier is om dashcam kabels weg te werken. Nu zitten ze vast met tape maar dat is niet erg wenselijk (en lelijk..). Hebben jullie ook suggesties om dit een beetje fatsoenlijk te krijgen? :smile:

De dashcam betreft een Mio MiVue 698 DUAL met een redelijk dikke (dubbele) kabel. De foto hieronder laat het eerste stuk zien tot aan de raamstijl rechts met daarna 2 usb stekkers.

image.thumb.png.bb0184292f9fb9af6d22ff608a670222.png

Alvast bedankt! 

Geplaatst

Ik heb de kabels langs de raamstijl weg gewerkt. Je kan deze loshalen en de kabels erachter leggen. 

Bij je spiegel kan je hetzelfde doen tussen je raam en het dakhemel heb je wat ruimte. Even iets oplichten en dan kabels er tussen duwen. Koste me 20 min om de dashcam in te bouwen. Dus is niet erg moeilijk. 

Wees wel voorzichtig met de raamstijl aan de zijkant de plastic houders kunnen breken en moet je dan vervangen. Je kan proberen ze even iets op te lichten en de kabels erachter te duwen. Als je de deur rubber los haalt dan is dat makkelijker. 

Geplaatst

Ik gebruik van die plastic tools die kan je erachter wrikken en dan upliften.  Maar bij lukte het met dezelfde plastic dingen.  Om het genoeg ruimte te maken en de kabels erachter te duwen. 

Hier een voorbeeld van de tools ik bedoel  

https://www.ebay.com/itm/12pcs-Plastic-Car-Door-Clip-Panel-Trim-Dash-Radio-Audio-Removal-Pry-Tools-Kit/223026961351?epid=11002451782&hash=item33ed715bc7:g:TEsAAOSw5P9bK8~K

als de deur rubbers eraf haalt kan je de panelen makkelijk 5 mm omhoog duwen en de kabels er tusen krijgen

ook het laatste stuk om je kabel uiteindelijk naar je raam te krijgen kon ik 5 tot 8 mm omhoog duwen en heb de kabels er tussen gekregen  daarna kan je verder tussen het raam en plafond bekleding  

Geplaatst

1 kabel is voor de stroom en de andere kabel is voor de dashcam aan de achterzijde.

Qua montage weet ik verder niets, dit is door de garage gedaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Geplaatst

Kan je zelf beslissen dmv aan/uit knop op camera.

Maar staat normaal aan en is gekoppeld aan het contact, dus opname begint zodra camera spanning krijgt.

Simpel.....

• 3 maanden later...
Geplaatst
Op 28-8-2018 om 16:29, casper zei:

Ik gebruik van die plastic tools die kan je erachter wrikken en dan upliften.  Maar bij lukte het met dezelfde plastic dingen.  Om het genoeg ruimte te maken en de kabels erachter te duwen. 

Hier een voorbeeld van de tools ik bedoel  

https://www.ebay.com/itm/12pcs-Plastic-Car-Door-Clip-Panel-Trim-Dash-Radio-Audio-Removal-Pry-Tools-Kit/223026961351?epid=11002451782&hash=item33ed715bc7:g:TEsAAOSw5P9bK8~K

als de deur rubbers eraf haalt kan je de panelen makkelijk 5 mm omhoog duwen en de kabels er tusen krijgen

ook het laatste stuk om je kabel uiteindelijk naar je raam te krijgen kon ik 5 tot 8 mm omhoog duwen en heb de kabels er tussen gekregen  daarna kan je verder tussen het raam en plafond bekleding  

Ik ben een zelfgemaakte dashcam (Raspberry Pi) aan het monteren en heb daarbij 3 vragen: 1) De rubbers bij het portier, hoe krijg je die los. Is dat gewoon een kwestie van trekken? 2).  De raspberry Pi komt in het brillenvakje bovenin bij de spiegel maar de Pi met stekker is iets te groot (zonder stekker past wel). Weet iemand hoe ik dit klepje los kan krijgen, dan kan ik achterin een kleine uitsparing maken voor de stekker. 3).  Het aansluitsnoer wil ik van achter de console te voorschijn laten komen. In de sigarettenaansteker zit een USB 5v omvormer waar die stekker in gaat. Weet iemand hoe de console los kan om de stekker achterlangs naar voren te laten komen? Alvast bedankt voor de reacties. 

• 1 jaar later...
Geplaatst

Hi,

ik heb nu ook mijn oude dashcam in mijn Niro ingebouwd, het is een Thinkware X500 met 12V ansluiting. Ingeboud een funktie, dat de cam bij een bepaalde batterij volts van self uitschakelt.

De aansluiting heb ik via de dakconsole gedaan, in de 12V-stekker zit ook de zekering, daarom ook de origineele kabel.

Hier de fotos:

DashC_0.jpg

DashC_01.jpg

DashC_02.jpg

DashC_03.jpg

DashC_04.jpg

DashC_05.jpg

DashC_06.jpg

Geplaatst

Ik heb aan de cam (zij had ook GPS) een knop warmee ik manueele opname kan starten, die extra opgeslagen worden. Dat gebruik ik bij moie plekken onderwegs, om later via Google Earth de plaatsen terug te vinden.

Geplaatst
16 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Hi,

ik heb nu ook mijn oude dashcam in mijn Niro ingebouwd, het is een Thinkware X500 met 12V ansluiting. Ingeboud een funktie, dat de cam bij een bepaalde batterij volts van self uitschakelt.

De aansluiting heb ik via de dakconsole gedaan, in de 12V-stekker zit ook de zekering, daarom ook de origineele kabel.

Hier de fotos:

DashC_0.jpg

DashC_01.jpg

DashC_02.jpg

DashC_03.jpg

DashC_04.jpg

DashC_05.jpg

DashC_06.jpg

Lijkt nogal een fors ding precies in je blikveld, of valt dat mee?

Geplaatst
19 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Nee, dat stoort niet:

DashC_07.jpg

U bent wel behoorlijk lang zeg...  

Geplaatst
Op 22-4-2020 om 20:35, Gerd Bartels zei:

De aansluiting heb ik via de dakconsole gedaan...

DashC_0.jpg

DashC_02.jpg

Vraag over het losdraaien van de twee schroeven van de dakconsole: Hoe voorkom je dat de twee plastic 'clips' waar de schroeven in vastgrijpen los schieten en in het plafond verdwijnen?

Ik zie op de eerste foto alleen twee vierkante gaten. Daar zouden toch die clips moeten zitten?

Geplaatst
55 minutes ago, dropje said:

U bent wel behoorlijk lang zeg...  

:D ... 186 cm ... en de stoel is niet helemaal omlaag ...

Geplaatst
19 minutes ago, Vince said:

Vraag over het losdraaien van de twee schroeven van de dakconsole: Hoe voorkom je dat de twee plastic 'clips' waar de schroeven in vastgrijpen los schieten en in het plafond verdwijnen?

Ik zie op de eerste foto alleen twee vierkante gaten. Daar zouden toch die clips moeten zitten?

Ja, de clips ... ik heb se eruit gehaald en set ze licht aangedraaid in de console. Naar het indrukken van de console draai ik ze licht vast, dat is voldoende, de console valt niet eruit.

Geplaatst
10 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Ja, de clips ... ik heb se eruit gehaald en set ze licht aangedraaid in de console. Naar het indrukken van de console draai ik ze licht vast, dat is voldoende, de console valt niet eruit.

Ok, duidelijk. Bedankt!

• 4 maanden later...
Geplaatst
Op 22-4-2020 om 20:35, Gerd Bartels zei:

Hi,

Hier de fotos:

DashC_0.jpg

DashC_01.jpg

DashC_02.jpg

DashC_03.jpg

DashC_04.jpg

DashC_05.jpg

DashC_06.jpg

Ik wilde dit ook gaan doen, maar de schroefjes blijven draaien zonder dat de dakconsole los komt..

ik wil het ook niet kapot trekken.. kan je me vertellen hoe dit werkt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...