Jump to content
  • Sign Up
agaatsz

lampen stonic

Recommended Posts

Vandaag eigenaar geworden van de stonic... zeer tevreden... alleen jammer dat de lampen ( los van het led gedeelte ) dat saaie huiskamer lamp kleur heeft.

weet iemand of je xenon hier in kan bouwen? dat blauwe/ wit licht staat veel mooier bij zo'n auto en of er geen storingen komen?

en wat voor lamp type heeft de stonic? mischien dat ik ook eventueel voor een LED versie ga... want in dat geval hoef ik alleen de lamp te vervangen...

groeten

• Thanks 2

5 hours ago, agaatsz said:

Vandaag eigenaar geworden van de stonic... zeer tevreden... alleen jammer dat de lampen ( los van het led gedeelte ) dat saaie huiskamer lamp kleur heeft.

weet iemand of je xenon hier in kan bouwen? dat blauwe/ wit licht staat veel mooier bij zo'n auto en of er geen storingen komen?

en wat voor lamp type heeft de stonic? mischien dat ik ook eventueel voor een LED versie ga... want in dat geval hoef ik alleen de lamp te vervangen...

groeten

Wordt de Stonic niet met Bi-Xenon geleverd? Of is dat alleen de executive line?

Op 5-10-2018 om 04:54, agaatsz zei:

groeten

Ja dat kan ik heb in mijn nieuwe Stonic nu ook xenon lampen ik adviseer wel te vragen of ze de lampen extra zorgvuldig afstellen ik had eerst een vage blur bij de rechter koplamp bovenaan maar is nu verholpen dat word veroorzaakt om dat de reflectoren in de koplamp voor halogeen zijn ontworpen dus niet origineel xenon zijn maar er is nu na extra aandacht  toch goed gekomen ik praat dus over echte xenon met module en geen xenon look die kan je een op een vervangen wel prijs verschil natuurlijk maar beter zicht met echte xenon wereld van verschil Led verlichting is ook ter sprake geweest maar geeft problemen met het canbus systeem

Edited by DJK

prijs en waar heeft u het gedaan? ik heb op marktplaats een plek gevonden 85 euro inclusief inbouw. met gambu. ( is tegen storingen ) voor nieuwere types autos

Ik heb van Hilox een set ingebouwd dit weekend. Evolution II Black set. Hoge kwaliteit en binnen half uurtje zelf erin te zetten. 

De ballast kun netjes tegen de lichtunit aan monteren met bijgeleverde brackets en je kunt kiezen uit verschillende kleurtemperaturen; oa. 4300k, 5000k en 6500k. Ik heb de 6500k gekozen. Is inclusief canbus systeem, storingsvrij en met snelstarter in verband met het start-stop systeem zodat de lamp en je start-stop keurig werkzaam blijft.

Kosten wel wat, maar hebben 4200 lumen lichtopbrengst en een enorm helder lichtbeeld in de lens + is een product wat in NL is gemaakt.

20F8A698-BA12-4D58-97F4-AB5873B470D3.thumb.jpeg.e12b4815711f15eb759f534af4c86ca4.jpeg35C3BBBD-B68A-429B-BCB8-3942BE82DA57.thumb.jpeg.b90122025f84bb705dfcb4e39660f646.jpeg

Edited by Laaars
  • Thanks 1

Recent deze HB3 LED lampen bij mij ingebouwd https://s.click.aliexpress.com/e/c5WyjQrW Past precies en is makkelijk aan te sluiten. Was in 2 minuten klaar. Nu alleen nog de cornerlight, H7

B774DEF3-3844-4A0F-908A-1D90364E5E29.jpeg

236BC412-DBBC-40A5-9FDA-EAD01642FA96.jpeg

Als jouw bochtverlichting dimt na een bocht, hou er dan wel rekening mee dat dat storing KAN geven met LED.
Dat dimmen doen ze namelijk door de "dutycycle" van een pulserend signaal te veranderen en dat pulseren kan last geven met hoogvermogens-LED met zware drivers.

59 minutes ago, Murcielaygo said:

Als jouw bochtverlichting dimt na een bocht, hou er dan wel rekening mee dat dat storing KAN geven met LED.
Dat dimmen doen ze namelijk door de "dutycycle" van een pulserend signaal te veranderen en dat pulseren kan last geven met hoogvermogens-LED met zware drivers.

Vandaag een kijkje genomen. Connector is vast, dus kan alleen het halogen lampje veranderen. Nu even zoeken naar een bijna zelfde kleur halogen H7 lamp.

2 uur geleden, Murcielaygo zei:

ik heb ook leds in de bocht verlichting werkt prima maar ik heb wel de 35watt type genomen deze dimmen zelfs mooi mee met weer recht uit 

rio en stonic zijn ook elektriesch gelijk 

33 minutes ago, xtra40 said:

ik heb ook leds in de bocht verlichting werkt prima maar ik heb wel de 35watt type genomen deze dimmen zelfs mooi mee met weer recht uit 

rio en stonic zijn ook elektriesch gelijk 

Heb jij een link of kun jij mij vertellen waar je ze van hebt?

Zojuist, Xmoo zei:

heb je ook h7 voor de bocht verlichting ? dacht het wel

HTB1BGCtlwvD8KJjSsplq6yIEFXa0.jpg

4 minuten geleden, Xmoo zei:

ik heb deze er in https://nl.aliexpress.com/item/H1-H4-H3H8-H9-H11-9005-9006-9012-Kogel-B6-LED-Koplamp-48-W-7200LM-CSP/32848634378.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dvWiiVE

• Thanks 1

2 minutes ago, xtra40 said:

heb je ook h7 voor de bocht verlichting ? dacht het wel

Correct H7 voor bocht verlichting en HB3 voor “normale” verlichting. Dus volgens mij gelijk met de Rio. Thx voor link!

Zojuist, Xmoo zei:

Correct H7 voor bocht verlichting en HB3 voor “normale” verlichting. Dus volgens mij gelijk met de Rio. Thx voor link!

de hb3 passen alleen erg slecht in het dimlicht omdat het voetje van metaal is kreeg ze er niet ingedraaid maat daar heb je met de h7 geen last van die zitten met een ouderwets metale beugeltje 

1 minuut geleden, Xmoo zei:

Ik vraag mij af of dit niet voldoende is: https://s.click.aliexpress.com/e/cAIA2nkc

durf ik niet te zeggen zijn ook ongekoeld maar wals je het niet probeert weet je het niet 

ik heb hiervoor wel ook zulk soort led lampen gehad maar die waren erg snel stuk vandaar dat ik toen uit nood  deze er in heb gezet en dat bevalt verder goed 

8 minutes ago, xtra40 said:

durf ik niet te zeggen zijn ook ongekoeld maar wals je het niet probeert weet je het niet 

ik heb hiervoor wel ook zulk soort led lampen gehad maar die waren erg snel stuk vandaar dat ik toen uit nood  deze er in heb gezet en dat bevalt verder goed 

Bochtverlichting gebruik je toch niet zo vaak. Ik zie dat waar ik de HB3 gekocht heb, ze ook de H7 hebben. Ga die bestellen om te testen, dank je wel! 
https://s.click.aliexpress.com/e/JI8ABig

12 hours ago, xtra40 said:

Zojuist even gekeken. Bij de bochtlichten kan ik de connector niet losmaken, zit vast. Dus ik kan echt alleen maar lamp vernieuwen. Was dat bij jou ook het geval? Of kon jij dat hele ding erin bouwen inclusief fan erin bouwen bij jouw Rio?

Zojuist even gekeken. Bij de bochtlichten kan ik de connector niet losmaken, zit vast. Dus ik kan echt alleen maar lamp vernieuwen. Was dat bij jou ook het geval? Of kon jij dat hele ding erin bouwen inclusief fan erin bouwen bij jouw Rio?

Ik zal vandaag of morgen even kijken hoe ik het ook alweer gedaan heb

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Thanks 1

On 5/20/2019 at 12:46 PM, xtra40 said:

Ik zal vandaag of morgen even kijken hoe ik het ook alweer gedaan heb

Is het nog gelukt om een kijkje te nemen?

14 hours ago, xtra40 said:

Dank je wel. Aller laatste vraag, Kun jij jouw bochtledlamp zomaar eraan pluggen? Bij mij is het namelijk een plug die vast zit. Ik kan er dus alleen een lamp op zetten, dus de connector zelf kan ik wijzigen of wat dan ook. Bij mijn dimlichten is lamp en connector in een. Dus die kan ik wijzigen maar bij de bochtlichten zit het vast, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ja hoor lamp er in met de houder 

stekker in de originele houder en die duw je ergens los in de koplamp 

40BB5F31-2A51-460A-AA67-B8967FF54906.jpeg

CBDE2EA5-E39D-4DE2-B238-6332032204BB.jpeg

• Like 1

On 5/23/2019 at 5:59 PM, xtra40 said:

Ja hoor lamp er in met de houder 

stekker in de originele houder en die duw je ergens los in de koplamp 

40BB5F31-2A51-460A-AA67-B8967FF54906.jpeg

CBDE2EA5-E39D-4DE2-B238-6332032204BB.jpeg

Perfect. Ik kan dus niet bij de kabel connector. Moet dan volgens mij echt hele lamp openen. Ga toch maar eerst een H7 LED lamp proberen zonder fan.

Perfect. Ik kan dus niet bij de kabel connector. Moet dan volgens mij echt hele lamp openen. Ga toch maar eerst een H7 LED lamp proberen zonder fan.

Ik denk dat jij mijn niet snapt ik heb alleen lamp houders gekocht en de rest licht gewoon los in de koplamp gewoon allemaal plug en play niks slopen of ompluggen ??