bert111bel Geplaatst 3 Maart, 2020 Geplaatst 3 Maart, 2020 32 minuten geleden, Gsm zei: Heeft iemand al een update gehad met de laatste versie ? De verwachting was dat die eind februari zou uitkomen. ik heb een afspraak voor de 30000 km beurt op 14/3 , zal ook wel een update bij zijn hoop ik ps , auto is een half oktober 2018 . Quote
Dragao Geplaatst 4 Maart, 2020 Geplaatst 4 Maart, 2020 12 hours ago, bert111bel said: ik heb een afspraak voor de 30000 km beurt op 14/3 , zal ook wel een update bij zijn hoop ik ps , auto is een half oktober 2018 . Ha ik de 13de voor een 15k olie beurtje :) ben benieuwd Quote
bert111bel Geplaatst 4 Maart, 2020 Geplaatst 4 Maart, 2020 1 uur geleden, Dragao zei: Ha ik de 13de voor een 15k olie beurtje ben benieuwd prijs midden 2019 olie = 188€ voor mij zou het K B = 217 + 54.50 remolie en koppelingsvloeistof We gaan het zien Quote
HansH Geplaatst 11 Maart, 2020 Geplaatst 11 Maart, 2020 (aangepast) Voor degenen die (echt) goed met PC software om kunnen gaan (Torrent, Zip, RAR enz.) en die absoluut NIET op een bezoekje aan de dealer kunnen/willen wachten zijn op dezelfde plek als de vorige keer de 2020 bestanden Hier te vinden. (En Hier kan je 2020 software en zo van andere Kia's vinden) Ik heb alle bestanden al wel op mijn laptop staan, maar ik wacht nog even met de installatie want als het goed is doet mijn dealer dat voor mij als de Niro op de 20e een beurt krijgt. De nieuwe versies voor de Niro (Gen 5.0) zijn: Software -> EUR.SOP.007.1.191209 Kaarten -> EUR.12.41.47.551.101.3 (D.F9) 11 Maart, 2020 aangepast door HansH 1 Quote
Dragao Geplaatst 11 Maart, 2020 Geplaatst 11 Maart, 2020 6 hours ago, HansH said: Voor degenen die (echt) goed met PC software om kunnen gaan (Torrent, Zip, RAR enz.) en die absoluut NIET op een bezoekje aan de dealer kunnen/willen wachten zijn op dezelfde plek als de vorige keer de 2020 bestanden Hier te vinden. (En Hier kan je 2020 software en zo van andere Kia's vinden) Ik heb alle bestanden al wel op mijn laptop staan, maar ik wacht nog even met de installatie want als het goed is doet mijn dealer dat voor mij als de Niro op de 20e een beurt krijgt. De nieuwe versies voor de Niro (Gen 5.0) zijn: Software -> EUR.SOP.007.1.191209 Kaarten -> EUR.12.41.47.551.101.3 (D.F9) Iemand anders die de software al geladen heeft? (hopelijk niet alles in het Duits... en is NL wel gewoon beschikbaar als taal. , kan het me haast niet voorstellen maar toch ) Vrijdag gaat mijn auto voor beurt dus ik wacht ook heel even af Quote
Gsm Geplaatst 11 Maart, 2020 Geplaatst 11 Maart, 2020 Ik ben nieuw met de materie want ik heb de Niro pas enkele maanden. Ik heb het gedownload en uitgepakt maar volgens de handleiding gebruikt de Niro iAVN en HansH schrijft Gen 5.0 maar die staat niet in de handleiding (van 2018 ) Is Gen 5.0 soms het zelfde als iAVN ? Quote
HansH Geplaatst 11 Maart, 2020 Geplaatst 11 Maart, 2020 30 minuten geleden, Gsm zei: Ik ben nieuw met de materie want ik heb de Niro pas enkele maanden. Ik heb het gedownload en uitgepakt maar volgens de handleiding gebruikt de Niro iAVN en HansH schrijft Gen 5.0 maar die staat niet in de handleiding (van 2018 ) Is Gen 5.0 soms het zelfde als iAVN ? Yep. Hier is de nieuwe tabel. Quote
Gsm Geplaatst 11 Maart, 2020 Geplaatst 11 Maart, 2020 Bedankt ik heb het binnen en inderdaad staat Gen 5.0 er in en is iAVN en Daudio helemaal weg. Quote
SatJunk Geplaatst 11 Maart, 2020 Topic Starter Geplaatst 11 Maart, 2020 Alles op een 32 GB USB stick gezet en naar update menu in de setup van de auto. Systeem zag direct dat er een update opstond en gaf 3 opties. 1 snelle update 2 normale update (zoiets, weet niet meer precies..) 3 geplande update. De 1 maakte het proces af maar na de reboot kreeg ik melding "mislukt" en was weer terug bij af na iets van 20 min.. Toen de 2 gedaan en die checkt eerst de update bestanden, toen begon ie aan het update proces met annuleer optie. Deze heb ik na 25 % en 30 min verder maar afgebroken want het werd bedtijd.. Alles werkte nog steeds al vanouds dus geen "bebricked/corrupt" systeem. Morgen of zaterdag nieuwe poging en zal ook de juiste tekst van "2" erbij zetten. Quote
RadarWolf Geplaatst 12 Maart, 2020 Geplaatst 12 Maart, 2020 21 hours ago, Dragao said: Iemand anders die de software al geladen heeft? (hopelijk niet alles in het Duits... en is NL wel gewoon beschikbaar als taal. , kan het me haast niet voorstellen maar toch ) Vrijdag gaat mijn auto voor beurt dus ik wacht ook heel even af Ik heb zonet van de GPSPower website de bestanden gedownload voor mijn Kia Stonic. Updaten in de auto ging er snel, veranderingen zijn zeker merkbaar en lijkt allemaal beter dan eerst. Tegenwoordig ook plaatjes bij de DAB radio stations :) Ik mis wel het bluetooth batterij icoontje, waarom die weg is snap ik niet... Quote
quorumz Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 17 uur geleden, RadarWolf zei: Ik heb zonet van de GPSPower website de bestanden gedownload voor mijn Kia Stonic. Updaten in de auto ging er snel, veranderingen zijn zeker merkbaar en lijkt allemaal beter dan eerst. Tegenwoordig ook plaatjes bij de DAB radio stations Ik mis wel het bluetooth batterij icoontje, waarom die weg is snap ik niet... Ik heb zelf een kia niro executive 2020 (dus 10.25" scherm). Ik neem aan dat je dan Kia_Gen5x_Software_2020.rar uitpakt en Kia_Gen5x_WideMap_2020.rar uitpakt en dan al die uitgepakte directories op een usb zet en in je auto prikt? (geen idee daarna want bij SatJunk lukte het nog niet Dank je wel Quote
RadarWolf Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 6 hours ago, quorumz said: Ik heb zelf een kia niro executive 2020 (dus 10.25" scherm). Ik neem aan dat je dan Kia_Gen5x_Software_2020.rar uitpakt en Kia_Gen5x_WideMap_2020.rar uitpakt en dan al die uitgepakte directories op een usb zet en in je auto prikt? (geen idee daarna want bij SatJunk lukte het nog niet Dank je wel Ik heb helaas geen 10,25" scherm, ik heb de kleinere nog. Maar voor die schermen zou je de wide moeten pakken inderdaad. Wat belangrijk is: de software eerst updaten, alle bestanden uit de RAR op de SD kaart zetten. Als je dan je auto start krijg je vanzelf een pop-up met de vraag of je wil updaten. Daarna de SD kaart voor de maps/kaarten formatteren op je PC en dan pas de nieuwe kaarten erop zetten. Dan ben je klaar! Quote
bert111bel Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 kom net van het onderhoud 30000 km , voor het navigatie systeem is nog geen update beschikbaar , binnen een week of 3 eens terug bellen ... Quote
Gsm Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 Bedankt Bert voor de update.@RadarWolf Als ik het goed begrijpt dan kan je het sd kaartje uitlezen maar dat lukt mij niet. ik heb het kaartje uit de Niro gehaald en geprobeerd uit te lezen op de PC maar hij ziet het kaartje niet. Wat is de oorzaak ? Dit is het kaartje Quote
quorumz Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 3 uur geleden, RadarWolf zei: Ik heb helaas geen 10,25" scherm, ik heb de kleinere nog. Maar voor die schermen zou je de wide moeten pakken inderdaad. Wat belangrijk is: de software eerst updaten, alle bestanden uit de RAR op de SD kaart zetten. Als je dan je auto start krijg je vanzelf een pop-up met de vraag of je wil updaten. Daarna de SD kaart voor de maps/kaarten formatteren op je PC en dan pas de nieuwe kaarten erop zetten. Dan ben je klaar! en hoe lang duurt de software update en hoe lang duurt map update? Quote
SatJunk Geplaatst 13 Maart, 2020 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2020 (aangepast) Update gelukt..voor het 10.25" navigatiesysteem heb je aan deze Kia_Gen5x_WideMap_2020 genoeg, hier zit dus zowel de software alswel de kaarten in. Hele procedure duurde ongeveer 30 min. Gebruik wel een goede USB stick van 32 GB. ik heb een Kingston datatraveler 100 G3 gebruikt. Als je in het upgrade menu zit heb ik voor "1" snelle update gekozen. Hier de versie zoals ie in oktober is afgeleverd en na de update. (onder is de nieuwste). 13 Maart, 2020 aangepast door SatJunk typo Quote
HC Baco Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 39 minuten geleden, SatJunk zei: Update gelukt..voor het 10.25" navigatiesysteem heb je aan deze Kia_Gen5x_WideMap_2020 genoeg, hier zit dus zowel de software alswel de kaarten in. Hele procedure duurde ongeveer 30 min. Gebruik wel een goede USB stick van 32 GB. ik heb een Kingston datatraveler 100 G3 gebruikt. Als je in het upgrade menu zit heb ik voor "1" snelle update gekozen. Hier de versie zoals ie in oktober is afgeleverd en na de update. (onder is de nieuwste). Bedankt voor de tip ! Heb dezelfde versie draaien vd aflevering in aug.2019. Ga em nu ook met een goed gevoel updaten. zijn de DAB-logos bij jou nu ook zichtbaar ? Quote
SatJunk Geplaatst 13 Maart, 2020 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2020 (aangepast) 6 minuten geleden, HC Baco zei: Bedankt voor de tip ! Heb dezelfde versie draaien vd aflevering in aug.2019. Ga em nu ook met een goed gevoel updaten. zijn de DAB-logos bij jou nu ook zichtbaar ? Yep, die zijn er nu ook.. Laat wel de motor lopen tijdens de update.. 13 Maart, 2020 aangepast door SatJunk Quote
Vos Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 Zijn er nog meer verbeteringen dan de dab logos. vandaag namelijk in een Niro van een vriend gezeten die afgelopen dinsdag is opgehaald (nieuw), maar deze heeft nog niet de dab logo’s in het scherm Quote
RadarWolf Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 2 hours ago, Gsm said: Bedankt Bert voor de update.@RadarWolf Als ik het goed begrijpt dan kan je het sd kaartje uitlezen maar dat lukt mij niet. ik heb het kaartje uit de Niro gehaald en geprobeerd uit te lezen op de PC maar hij ziet het kaartje niet. Wat is de oorzaak ? Dit is het kaartje Kun je wel andere SD kaarten lezen met je PC? Misschien ligt het namelijk aan de PC. Ik had dezelfde SD kaart alleen dan met Stonic erop natuurlijk. Quote
quorumz Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 2 uur geleden, SatJunk zei: Update gelukt..voor het 10.25" navigatiesysteem heb je aan deze Kia_Gen5x_WideMap_2020 genoeg, hier zit dus zowel de software alswel de kaarten in. Hele procedure duurde ongeveer 30 min. Gebruik wel een goede USB stick van 32 GB. ik heb een Kingston datatraveler 100 G3 gebruikt. Als je in het upgrade menu zit heb ik voor "1" snelle update gekozen. Hier de versie zoals ie in oktober is afgeleverd en na de update. (onder is de nieuwste). yups heeft gewerkt (dik onder de 30 minuten zelfs). wel apart.. snelheden op de snelweg: 130 km/h ..... heb dezelfde versie als hierboven Quote
Gsm Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 @RadarWolf Ik heb de PC even opnieuw opgestart en kon toen de sd kaar wel uitlezen, foutje dus in mijn PC. Gelijk een backup gemaakt van de inhoud wat de kaart is denk ik. Het updaten moet dat via een USB stick in de USB ingang waar je ook de USB stick met muziek in doet ? Kan dat ook via een sd kaartje in het sd slot ? En werkt de 2020 kaart niet met de oudere software ? Quote
RadarWolf Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 1 minute ago, Gsm said: @RadarWolf Ik heb de PC even opnieuw opgestart en kon toen de sd kaar wel uitlezen, foutje dus in mijn PC. Gelijk een backup gemaakt van de inhoud wat de kaart is denk ik. Het updaten moet dat via een USB stick in de USB ingang waar je ook de USB stick met muziek in doet ? Kan dat ook via een sd kaartje in het sd slot ? En werkt de 2020 kaart niet met de oudere software ? Ik MOEST de software via de SD kaart upgraden. Dit staat ook in de KIA service handleiding. De 2020 kaart werkt inderdaad niet met de oude software... Quote
RadarWolf Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 2 hours ago, quorumz said: yups heeft gewerkt (dik onder de 30 minuten zelfs). wel apart.. snelheden op de snelweg: 130 km/h ..... heb dezelfde versie als hierboven De kaart versie is wel 2020 genoemd maar volgens mij zit de snelheidswijziging er net niet in. Wat ook kan zijn is dat KIA navi niet overweg kan met tijdsloten, de officiele snelheid is namelijk nog steeds 130km/u, alleen is er een tijdvak tussen 6-19 waar je maar 100km/u mag. Quote
Gsm Geplaatst 13 Maart, 2020 Geplaatst 13 Maart, 2020 OK dus via het sd slot, ik vroeg dat omdat SatJunk schreef : Gebruik wel een goede USB stick van 32 GB Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.