Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind dit een zeer rare gang van Zaken.. 

Een dealer die gewoon keihard in je gezicht zegt dat je liegt! 

Ik zou heel snel een andere dealer zoeken!

Geplaatst

Heb ik inmiddels ook al besloten, de bewuste dealer is geen kleintje en we hebben onze Niro een half jaar geleden daar gekocht maar gaan nu bij ons in de buurt een dealer uitzoeken.

Geplaatst (aangepast)

Vandaag de auto langs gebracht voor de 1e beurt en wat denk je........juist. GEEN update. Dus maar effe bellen. Volgens de werkplaats is deze wel uitgevoerd. Rrrrrr:no:

Laat ik nou toevallig een foto hebben gemaakt voordat ik hem bracht. En wat denk je........de nummers zijn compleet hetzelfde. Is iemand die mij kan vertellen welke versie de laatste is en dan het liefst een ge-update systeem van een dealer tenzij de gedownloade versie hetzelfde is. Vanmiddag maar even terug (met defoto's natuurlijk).

Software : DE_HEV_18MY.EUR.SOP..006.5.181002

Firmware : DE_HEV_18MY.EUR.0.5.313.180905.MICOM

Navigatie : STD_AVN_MID.EUR.KMC.180928.b5c9193

Kaart : EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2)

aangepast door Michel_1970
Geplaatst

Komt mij heel bekend voor en zelfs toen ik de foto´s liet zien dat andere wel een update hebben gehad bleef die volhouden dat er geen update beschikbaar was.
Nadat ik de manager benaderd had kreeg ik te horen dat er toevallig net een update binnen was maar in Februari komt er waarschijnlijk weer een update en of ik wilde wachten dan werd mijn Niro gehaald en geupdate maar tot op heden niets meer gehoord.
Maar hopelijk lukt het jou wel, kijk even op de vorige pagina van dit topic daar staan meerdere foto´s.
Ik heb het met hulp van hier zelf gedaan maar volgens mij is dat de zelfde als die van de dealer.

Geplaatst
7 minuten geleden, Gsm zei:

Komt mij heel bekend voor en zelfs toen ik de foto´s liet zien dat andere wel een update hebben gehad bleef die volhouden dat er geen update beschikbaar was.
Nadat ik de manager benaderd had kreeg ik te horen dat er toevallig net een update binnen was maar in Februari komt er waarschijnlijk weer een update en of ik wilde wachten dan werd mijn Niro gehaald en geupdate maar tot op heden niets meer gehoord.
Maar hopelijk lukt het jou wel, kijk even op de vorige pagina van dit topic daar staan meerdere foto´s.
Ik heb het met hulp van hier zelf gedaan maar volgens mij is dat de zelfde als die van de dealer.

We wachten even af en anders zelf maar even aanrommelen, ben best handig met pc en zo, dus dat komt wel goed.

Geplaatst
1 uur terug, Michel_1970 zei:

We wachten even af en anders zelf maar even aanrommelen, ben best handig met pc en zo, dus dat komt wel goed.

Net terug van de dealer en het systeem is weer helemaal up to date. Monteur had per ongeluk de verkeerde versie aangeklikt. Prima uitleg en de nodige verontschuldiging.

Geplaatst
1 uur terug, Gerd Bartels zei:

Wat zijn de versie nummers nu?

Ik zal daarvan wel de gegevens van noteren.

Geplaatst
1 uur terug, Michel_1970 zei:

Ik zal daarvan wel de gegevens van noteren.

20200414_170005.jpg

Geplaatst

Hoi, ik heb nu de laatste update via de dealer(bij een beurt gehad), maar nu zijn er opties bij die ik nog niet weet.

ik heb ook niet een uptodate handleiding.

weet iemand wat deze optie inhoudt, zie foto

01D7ED86-391B-44DD-BC61-97F732D256D2.jpeg

Geplaatst
Op 14-3-2020 om 10:55, SatJunk zei:

Na de update nu ook de optie om eigen snelheid te laten zien.

Dat is dan het eerste navigatiesysteem (dat ik meemaak) waarbij dat mogelijk is!

Is het ergens in te stellen of is het een optie bij het nieuwe 10,25 inch scherm?

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, HansH zei:

Dat is dan het eerste navigatiesysteem (dat ik meemaak) waarbij dat mogelijk is!

Is het ergens in te stellen of is het een optie bij het nieuwe 10,25 inch scherm?

Meerdere (losse) navies kunnen dit (TomTom en Garmin iig wel) .

Even in de instellingen zoeken en inschakelen (ook voor de oudere modellen).

aangepast door HenkM
Geplaatst
20 uur geleden, HansH zei:

Na de update geeft hij het linksboven vanzelf aan (boven de max snelheid)

Geplaatst
Op 19-4-2020 om 18:55, Syrrah zei:

Hoi, ik heb nu de laatste update via de dealer(bij een beurt gehad), maar nu zijn er opties bij die ik nog niet weet.

ik heb ook niet een uptodate handleiding.

weet iemand wat deze optie inhoudt, zie foto

01D7ED86-391B-44DD-BC61-97F732D256D2.jpeg

Beste @Syrrah, vermoedelijk heeft dit te maken met het feit dat de laatste modellen een 10,25" scherm hebben en dat je dan de mogelijkheid krijg om het scherm in 3 gedeelten weer te geven. Bij mij doet het verder niets, behalve dat het ledje ernaast aan / uit gaat.

Maar misschien dat 10,25" gebruikers hier wel een antwoord op hebben.

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 11-3-2020 om 10:43, HansH zei:

Voor degenen die (echt) goed met PC software om kunnen gaan (Torrent, Zip, RAR enz.) en die absoluut NIET op een bezoekje aan de dealer kunnen/willen wachten zijn op dezelfde plek als de vorige keer de 2020 bestanden Hier te vinden.  (En Hier kan je 2020 software en zo van andere Kia's vinden)

Ik heb alle bestanden al wel op mijn laptop staan, maar ik wacht nog even met de installatie want als het goed is doet mijn dealer dat voor mij als de Niro op de 20e een beurt krijgt. ;-)

De nieuwe versies voor de Niro (Gen 5.0) zijn:
Software -> EUR.SOP.007.1.191209
Kaarten -> EUR.12.41.47.551.101.3 (D.F9)

Hallo Hans,

kan je misschien links erop zetten net zoals xmoo vorig heeft gedaan?

1966FB7D-A130-4D3E-BDD1-47ABD219A344.jpeg

Geplaatst

Gelukkig sinds kort in het bezit van een iPhone en ik gebruik Flitsmeister via Apple Carplay, geen gedonder meer met updates via een SD kaartje of langs de dealer gaan.

Geplaatst

Nou vandaag even langs de dealer in NL geweest. Woon in Duitsland en was in de buurt van een KIA dealer in NL.
Heb een nieuwe Sportage (03-2020), maar met oude software en kaarten.
Gevraagd of ze de auto van een update kunnen voorzien.

Geen enkel probleem meneer. Geen klant bij die dealer, 20 minuten wachten met een kopje koffie en 35 euro afrekenen.

Auto weer helemaal up to date. Ook met DAB+ logo's.

20200513_141534.jpg

Geplaatst

Normaal wordt dat toch voor niets gedaan ? Elke KIA garage wil hem wel updaten als je betaald.
Maar jij bent tevreden en daar gaat het om
By the way is het een Sportage met NL of D kenteken ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...